وام اربعین | وام اربعین امسال

فوری فوری: خبر مهم از شرایط دریافت وام اربعین | دولت برای زائران اربعین آستین بالا زد

کد خبر: 1303131

زائران سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات سفر اربعین به مبلغ تا پنج میلیون تومان بهره‌مند شوند و برای دریافت آن باید در سامانه سماح وام اربعین 1403 ثبت‌نام و به بانک ملی مراجعه کنند.

فوری فوری: خبر مهم از شرایط دریافت وام اربعین  | دولت برای زائران اربعین آستین بالا زد

 احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به‌تازگی اعلام کرده که «زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند وام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شد.»

آنگونه که ایمنا به نقل از خاندوزی گزارش داده، زائران می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) اقدام کنند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز و با اقساط یک‌ساله از یارانه‌شان کسر می‌شود.

نحوه ثبت‌نام در سامانه سماح

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که در وبسایت سامانه سماح منتشر شده، زائرانی که قصد تشرف برای زیارت اربعین را دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. زائران قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند. ثبت نام در سامانه سماح با تکمیل اطلاعات، پرداخت حق بیمه و دریافت کد رهگیری کامل می‌شود.

طبق این اطلاعیه، داشتن گذرنامه معتبر برای خروج از مرز الزامی است. با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار گیرند و مبلغ 20 هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: برای زائران اربعین در زمان خروج از گیت های کشور،تسهیلات ویژه‌ای در فرآیند شناسایی، ثبت و مُهر شدن گذرنامه فراهم شده است.

سرهنگ حکیم عبداللهی ظهر امروز پنجشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه فرآیند دریافت گذرنامه مانند سال گذشته به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، اظهار کرد: عزیزانی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا ۵ سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که اعتبار گذرنامه عادی (قرمزرنگ) آنان تمام شده است و یا افرادی که می‌خواهند جدیداً گذرنامه زیارتی بگیرند می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» به آدرس police-man.ir بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت حدود ۶۵ هزار تومان و ظرف ۷۲ ساعت صادر خواهد شد.

سرهنگ عبداللهی با بیان اینکه مسافران و زائران عزیز از هم‌اکنون جهت اخذ گذرنامه اقدام و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند، عنوان کرد: برای زائران اربعین حسینی تسهیلات ویژه‌ای در فرآیند شناسایی، ثبت و مُهر شدن گذرنامه از زمان حضور در گیت‌های پلیس برای خروج از کشور فراهم شده تا کمترین ایستایی را شاهد باشیم

چگینی بیان کرد: برای امسال هم از تاریخ 7 مرداد تا 3 شهریور ماه عملیات فروش ارز زیارتی به زائران انجام می‌شود و نرخ ارز همان نرخ مرکز مبادله طلا و ارز بوده و امسال هم 7 بانک عاملیت فروش ارز را بر عهده دارند.

وی افزود: 7 بانک از جمله بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک است که فروش ارز هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خواهد بود و همچنین 6 سکوی فعال هم اقدام به ارائه خدمات آنلاین می‌کنند.

کارشناس بانک مرکزی توضیح داد: ارز اربعین به افراد بالای 5 سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و پاسپورت همراه زائران باشد و افراد بالای 18 سال هم باید یک سیمکارت داشته باشند. اما برای دریافت ارز متقاضیان باید حتما در ابتدا سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آن‌ها باید حتما با موفقیت انجام شده باشد.

وی افزود: برای خرید حضوری ارز زائران باید به شعب منتخب مراجعه کرده، اما امسال ضرورتی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست. در بحث اینترنتی هم بعد از احراز هویت می‌کنند متقاضیان مبلع ریالی ارز را واریز کرده و با مراجعه به شعبه در همان روز ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

چگینی بیان کرد: از شعب منتخب زائران می‌توانند تا 200 هزار دینار دریافت کنند که ارزش ریالی آن همانند نرخ مرکز مبادله است. همچنین این نکته را باید اعلام کنیم که دریافت ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی برای زائرانی که قصد سفر هوایی دارند ندارد و زائران می‌توانند همزمان ارز مسافرتی را دریافت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد