زندیان:قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس نرخ تورم تعیین شود

کد خبر: 1312773

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، گفت: امیدوارم در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، نرخ تورم و هزینه‌های کشاورزی لحاظ شود.

زندیان:قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس نرخ تورم تعیین شود

علیرضا زندیان ، درباره لزوم تقویت بخش کشاورزی گفت: بدیهی است که یکی از لازمه های توسعه کشور، رفع مشکلات حوزه کشاورزی و تقویت تولیدات محصولات این بخش است.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون مجلس به بحث قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توجه شده و بر اساس این قانون در تعیین نرخ گندم باید نماینده کشاورزان نیز حضور داشته باشد، بنابراین پیشنهاد می کنم در تعیین نرخ گندم حتما ملاحظات کشاورزان در نظر گرفته شود تا زمینه و انگیزه برای کاشت این محصول استراتژیک وجود داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش هزینه های تولید محصولات کشاورزی، افزود: نباید فراموش کرد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال های اخیر در خودکفایی تولید این محصول نقش داشته است بنابراین اگر در تعیین نرخ گندم به شاخص تورم توجه نشود این امکان وجود دارد با کاهش تولید این محصول مواجه شویم.

زندیان با تأکید بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر است در هفته آینده نرخ خرید تضمینی گندم برای سال بعد مشخص شود و بنده تأکید دارم علاوه بر لحاظ نرخ تورم در تعیین قیمت گندم به موضوع پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران نیز توجه شود و حتی از هم اکنون باید وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای در اختیار گذاشتن کود مورد نیاز کشاورزان انجام دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی که در کمیسیون اصل نود در مجلس نیز عضویت دارد، در پایان یادآور شد: از تمامی کشاورزان حوزه انتخابیه خود که با تلاش های خود باعث شدند شهرستان بیجار در کشور مقام نخست تولید گندم دیم را کسب کند، قدردانی می کنم و امیدوارم در سال آینده مسائل کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی حل شود و در این راستا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.//خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد