یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

سورپرایز امشب دولت برای یارانه نقدی بگیران | واریز 900 هزار تومان یارانه نقدی نفری 300 تومان برای این خانوارها

کد خبر: 1275833

جزئیات واریزی جدید بحساب یارانه بگیران اعلام شد.

سورپرایز امشب دولت برای یارانه نقدی بگیران | واریز 900 هزار تومان یارانه نقدی نفری 300 تومان برای این خانوارها

خبرنگار شکیبا بقال زاده: معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم از طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کردند و تنها در ۲۲ بهمن ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد که سوای یارانه عمومی بود.

علیرضا عسگریان، معاون اقتصادی و امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: یک شبکه ملی اعتباری وجود دارد که خدمات اعتباری بر روی آن پیاده سازی می‌شود؛ طرح‌های نظیر یارانه ویژه مادران، کودکان و خانوار که در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: راهبرد دولت از ابتدای دولت توجه ویژه به سفره مردم بود و ۴۵ هزار تومان یارانه به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین از ابتدای سال طرح کالا برگ الکترونیک از چند شهر کوچک و سپس استان و در ادامه سراسری به اجرا در آمد.

به گفته وی از ابتدا دولت گفته می‌شد این سفره باید تقویت شود که اتفاق افتاد.

عسگریان اظهار کرد: مردم از این طرح استقبال کردند و تنها در ۲۲ بهمن ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد که سوای یارانه عمومی بود.

وی اضافه کرد: ۵۷ درصد مردم از این طرح استقبال کردند و باعث شد ۳۰ هزار میلیارد تومان بر سفره مردم رود و جریان تولیدی در حرکت باشد.

به گفته این مقام مسؤول در ۱۱ روز ۳۲ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و ماه دیگر هم ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود.این طرح «فجرانه» است که ۱۸ بهمن آغاز شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

عسگریان خاطر نشان کرد: در این طرح نیز مشکلاتی وجود دارد و شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اتمام طرح در بهمن ماه که منجر به صف شد و متخلفانی که اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار دادند به تعزیرات معرفی شدند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادعا می‌کنند به سامانه متصل نیستند، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای همگی به درگاه ما متصل هستند.

وی ادامه داد: ممکن است چنین اتفاقی بر خلاف میل سهام داران عمل کرده زیرا فروشنده منافعی ندارد و این مسأله غلط است مگر آنکه فروشنده‌ای بخواهد صاحب فروشگاه را متضرر کند و تمامی این فروشگاه‌ها از اردیبهشت ماه به ما متصل‌اند و به تازگی دو فروشگاه اینترنتی نیز به ما اضافه شده‌اند.

به گفته این مقام مسؤول تعدادی از فروشگاه‌ها اخطار دریافت کرده‌اند و تعدادی هنوز تخلف آنها محرز نشده است.

یارانه بهمن واریز شد

یارانه کمک معیشتی بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت ۲۴ امشب (۳۰ بهمن) قابل برداشت است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری، در راستای اهداف دولت سیزدهم و توجه حداکثری به اقشار محروم جامعه، یارانه مرحله ۱۵۶ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم کل کشور  ۲۵ بهمن واریز شد. بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم بودند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز شده است.

یارانه کمک معیشتی بهمن‌ماه ۱۴۰۲ دهک‌های چهارم تا نهم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و از ساعت ۲۴ امشب (۳۰ بهمن) قابل برداشت است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی از یارانه بهمن ماه

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی‌مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کردند، اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های گذشته پرداخت یارانه برای همه مشمولان، بیستم هر ماه انجام می‌شد؛ اما مقرر شد از بهمن‌ماه امسال، پرداخت‌ یارانه براساس زمان‌بندی انجام شود. بدین‌ترتیب مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هرماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه نیز ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای ماه انجام می‌شود.

 روش استعلام دهک‌بندی یارانه سریع و فوری

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اطلاع خانواده‌ها از دهک‌بندی خود در قالب دریافت یارانه‌ها توضیح داد.

روش استعلام دهک‌بندی یارانه سریع و فوری را در زیر بخوانید. علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال خانواده‌ها از طرح کالابرگ، اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح، روزانه کمتر از ۳ هزار تراکنش انجام می‌شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در آن زمان، تعداد تراکنش‌ها در ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود.

وی تصریح کرد: رفته‌رفته طرح کالابرگ مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت و به نقطه‌ای رسید که میزان تراکنش‌ها افزایش پیدا کرد. پیک تراکنش‌ها قبل از اجرای طرح فجرانه بود که به حدود ۲۵۰ هزار عدد در روز رسید. این رقم از نظر وزارت رفاه عدد بسیار خوبی تلقی می‌شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش اعتبار در طرح کالابرگ گفت: در حال حاضر میزان تراکنش در این طرح روزانه به ۳ میلیون تراکنش رسیده است. ما هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کردیم که در این بازه زمانی به چنین عددی دست پیدا کنیم.

عسگریان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از یارانه‌بگیران از طرح کالابرگ استقبال کرده‌اند، افزود: ظرف ۱۰ روز استقبال از طرح کالابرگ به ۲۰ میلیون نفر رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: یارانه‌بگیران برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی، آدرس و اطلاعات مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ می‌توانند به برنامه کاربردی “شما” مراجعه کنند. تمام اطلاعات مربوط به طرح کالابرگ در این برنامه وجود دارد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت از نحوه دهک‌بندی خود مطلع شوند، افزود: تنها سرپرستان خانوار می‌توانند به این سامانه مراجعه و پس از دریافت کد به صورت پیامکی از طریق تلفن همراه، سایر فرایند‌های خود را در این سامانه پیگیری کنند.

عسگریان در ارتباط با کند شدن سایت حمایت و برنامه کاربردی “شما” بعد از چند روز اخیر تصریح کرد: این مسئله به دلیل افزایش تعداد مراجعه‌کننده بود که با تمهیدات انجام شده، افزایش سرور‌ها و افزایش پهنای باند، مشکلات در این بخش نیز مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه یارانه‌بگیران یک ماه فرصت دارند از یارانه خود در طرح کالابرگ استفاده کنند، افزود: برخلاف برخی شایعات، یارانه‌بگیران دو روز وقت برای استفاده از یارانه خود در طرح کالابرگ ندارند. همانطور که گفته شد، از زمان واریز یارانه، یک ماه فرصت برای استفاده از یارانه در طرح کالابرگ وجود دارد. در غیر این صورت، یارانه آن‌ها همچنان باقی خواهد ماند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ گفت: در ابتدای طرح، ۵۱ تا ۵۲ هزار فروشگاه و مغازه به طرح متصل بودند. اما هم اکنون تعداد فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به بیش از ۲۲۰ هزار فروشگاه رسیده است و خانواده‌ها هیچ مشکلی برای مراجعه به آن‌ها نخواهند داشت.

عسگریان با اشاره به ایجاد برخی صف‌ها در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی “شما” از سایر فروشگاه‌ها جهت خرید اقلام مورد نیاز در طرح کالابرگ استفاده کنند. در این بخش هیچ محدودیتی وجود ندارد.

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد