بازگشت قیمت‌ طلا و سکه به نرخ‌های پارسال/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

کد خبر: 1226226

کارشناس بازار طلا گفت: باتوجه به کاهش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل، سیر نزولی قیمت‌ طلا و سکه شدت بیشتری یافت و قیمت‌ها به نرخ‌های سال گذشته (۱۴۰۱) بازگشت.

بازگشت قیمت‌ طلا و سکه به نرخ‌های پارسال/ ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؟

«محمد کشتی‌آرای» اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسان ۲۰ دلاری همراه بود و طی روز گذشته و امروز در آخرین معاملات بهای انس جهانی به یک‌هزار و ۹۴۹ دلار رسید که به طور متوسط در مقایسه با ابتدای هفته ۲۰ دلار کاهش داشت.

وی افزود: از سوی دیگر سیر نزولی نرخ ارز نیز در داخل کشور را شاهد بودیم و بر این اساس قیمت طلا و سکه در داخل به شدت کاهشی بود و سیر نزولی داشت و حتی شاهد بازگشت نرخ‌ها به قیمت‌های سال گذشته بودیم.

این فعال صنفی گفت: در آخرین معاملات روز گذشته، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون تومان، ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

کشتی‌آرای بیان‌داشت: نرخ ارز در هفته گذشته به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت و در نتیجه هر مثقال طلای آب شده که مبنای معاملات طلا است ۶۴۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳۷ هزار تومان کاهش قیمت تجربه کرد.

وی ادامه‌داد: هفته گذشته داد و ستدها در بازار طلا با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها، کم شده بود و در نتیجه حباب سکه نیز ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

این کارشناس بازار طلا گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افت قیمت طلا و نرخ ارز در ۱۰ روز اخیر، در روزهای آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی تصریح‌کرد: مواقعی که قیمت‌ها نزولی است داد و ستدها و تقاضا نیز کاهش می‌یابد و در این روزها تقاضایی برای سکه وجود ندارد و معاملات با احتیاط انجام می‌شود و می‌توان گفت بازار در حالت سکون قرار دارد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد