سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت کی واریز میشود؟

واریزی جدید دولت برای سهام عدالتی ها از فردا ؟ | واریز سود سهام عدالت + مبلغ دیرکرد به خساب سهام عدالتی ها نهایی شد

کد خبر: 1307460

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص آخرین جزئیات روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

واریزی جدید دولت برای سهام عدالتی ها از فردا ؟ | واریز سود سهام عدالت + مبلغ دیرکرد به خساب سهام عدالتی ها نهایی شد

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: مطابق مصوبه شورای عالی بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید مجامع خود را تا شهریورماه برگزار کنند که تاکنون مجمع پنج استان برگزار شده است و چهار استان هم آگهی دعوت به مجمع خود را در کدال منتشر کرده اند و بناست مجامع آنها برگزار شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: باتوجه به روند برگزار مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت لازم است که شورای عالی بورس زمان مشخص شده خود برای برگزاری تمام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تمدید کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت همچنین بیان کرد: به تازگی هم نمایندگان ناظر مجلس در شورای عالی بورس مشخص شدند حالا باید منتظر ماند تا در جلسات آینده شورای عالی بورس در خصوص این موضوع زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بحث و بررسی شود حتما لازم است که تا پایان سال زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تمدید شود.

او در پاسخ به پرسش که آیا تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا پایان سال مجامع خود را برگزار می‌کنند؟ گفت: پاسخ به این پرسش بسیار بستگی دارد به این که شرکت‌های تعاونی صورت‌های مالی خود را آماده و همکاری کنند و از سوی دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم نسبت به بروزرسانی صورت‌های مالی خود و انجام مراحل برگزاری مجامع اقدام کنند. امیدواریم تا پایان امسال با تمدید مهلت برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بخش قابل توجهی از این شرکت‌ها مجامع خود را برگزار کنند، اما تاکید می‌کنیم برگزاری تمامی مجامع منوط به همکاری تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای طی کردن مراحل قانونی است.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: شهرکرد، کرمانشاه، کرمان، کردستان از جمله استان‌هایی هستند که بناست مجامع خود را تا اوایل شهریورماه برگزار کنند همانطور که مطرح شد بنابر مصوبه شورای عالی بورس باید تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید مجامع خود را تا اوایل شهریور برگزار کنند بنابر روند برگزاری مجامع لازم است شورای عالی بورس زمان اعلامی را تمدید کند.

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که لازمه بازگشایی نماد‌های آنهاست هم برای پیگیری موضوع توقف نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به سراغ ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار رفت و او در این رابطه بیان کرد: لازمه بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این است که مجامع این شرکت‌ها برگزار شود. بعد از برگزاری مجامع ما به شورای عالی بورس پیشنهاد بازگشایی نماد‌ها را می‌دهیم. قطعا با تصویب شورای عالی بورس این کار (بازگشایی نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت) شدنی است.

گفتنی است، برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باعث افزایش شفافیت و شهره‌آوری در عملکرد این شرکت‌ها می‌شود و اطلاعات لازم برای سهامداران و عموم مردم در دسترس قرار می‌گیرد همچنین این مجامع فرصتی برای سهامداران فراهم می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت‌ها شرکت و حقوق و منافع خود را حفظ کنند.

برگزاری مجامع سهام عدالت ارتباط بین مدیران، سهامداران و سایر عوامل مرتبط با شرکت‌ها را تقویت می‌کند و تعامل بیشتری بین آنها ایجاد می‌کند؛ همچنین این مجامع با ایجاد فرصت برای ارائه گزارش‌ها، برنامه‌ها و بودجه‌های شرکت‌ها، به ارتقاء کیفیت مدیریت و افزایش شفافیت در فعالیت‌های شرکت‌ها کمک می‌کنند مورد دیگر این که برگزاری مجامع سهام عدالت به تحقق اصول حاکمیت شرکتی کمک می‌کند و به بهبود عملکرد و پاسخگویی شرکت‌ها به سهامداران و دیگر عاملان اقتصادی کمک می‌کند.

پیش از این هم اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه بیان کرده بود: سهامداران با حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت می‌توانند علاوه بر کسب آگاهی از شرایط و وضع موجود بر اساس میزان مالکیت خود در تصمیم گیری‌ها موثر باشند و اعمال نظر کنند. علاوه بر این می‌توانند با پرسش و پاسخ از ابهامات آگاه شوند و نظرات خود را مطرح کنند

در نهایت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فراهم‌کننده زیرساخت برگزاری مجمع به صورت الکترونیک است و مرکز تماس به شماره ۱۵۶۹ پاسخگوی سئوالات سهامداران درخصوص نحوه برگزاری مجمع الکترونیک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد