کیفیت هوای پایتخت در مرز آلودگی

کد خبر: 1301364

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت با قرار گرفتن روی عدد ۹۰ یا سالم در آستانه آلودگی قرار دارد.

کیفیت هوای پایتخت در مرز آلودگی

با توجه به اینکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۷۴ در شرایط قابل قبول قرار داشت امروز سه‌شنبه هم این شاخص روی عدد ۹۰ یا سالم قرار گرفت اما پیش بینی می‌شود در ساعات آینده هوای پایتخت آلوده شود که در این شرایط توصیه می‌شود کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان کمتر از منزل خارج شوند.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران ایستگاه میدان فتح (منطقه ۹) و شهرداری منطقه ۲۱ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) و هشت منطقه در وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) قرار دارد اما در سایر نقاط پایتخت کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول یا همان سالم است.

همچنین با توجه به اعلام قبلی اداره کل هواشناسی استان تهران شاهد افزایش دما تا روز چهارشنبه خواهیم بود و در ساعت‌های بعد از ظهر و شب افزایش ابر در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و در مناطق مستعد تگرگ و در بخش‌های جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

تهرانی ها از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۸۶ روز هوای سالم، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد