آخرین اخبار از جنگ اوکراین | روسیه موشک «سایه طوفان» اوکراین را سرنگون کرد | حمله عمدی اوکراین به خودرو آتش نشانی روسیه

کد خبر: 1303338

ارتش روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» این کشور یک فروند موشک کروز «سایه طوفان» اوکراین را در منطقه «کوپیانسک» منهدم کرده است.

آخرین اخبار از جنگ اوکراین | روسیه موشک «سایه طوفان» اوکراین را سرنگون کرد | حمله عمدی اوکراین به خودرو آتش نشانی روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک، یک فرمانده ارتش روسیه که نام وی اعلام نشده است، با بیان این مطلب افزود: یک هواپیمای بدون سرنشین «Tekever» ساخت پرتغال، یک پهپاد شناسایی، یک موشک کروز «سایه طوفان» و یک «هیمارس» با برد بلند اوکراینی را به تازگی سرنگون کردیم.

وی توضیح داد که موشک سایه طوفان با اولین شلیک سامانه پدافند هوایی «Tor-M۲» مورد اصابت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، انگلیس و فرانسه موشک‌های «سایه طوفان» به اوکراین ارائه داده‌اند که برد آنها بیش از ۱۵۵ مایل است و مجهز به کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی است و می‌تواند علیه اهداف ثابت به کار گرفته شود.

از سوی دیگر، نشریه «نیوزویک» گزارش داده که اوکراین ممکن است به زودی موشک‌های کروز هواپرتاب سایه طوفان را از ایتالیا، متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید دریافت کند.

به نوشته نیوزویک، اوکراین تاکنون از این تسلیحات برای هدف قرار دادن دارایی‌های کلیدی روسیه، از جمله یک کشتی جنگی و زیردریایی «Rostov-on-Don» مستقر در شهر بندری کریمه در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) استفاده کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ در پی بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند./ایرنا

روسیه از سرنگونی ۲۷ پهپاد اوکراینی خبر داد

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۲۷ پهپاد اوکراینی توسط سامانه پدافندی این کشور بر فراز ۲ منطقه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری نووستی، مقامات نظامی روسیه اعلام کردند شب گذشته در حالی که کی‌یف قصد انجام «حملات تروریستی» با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در خاک روسیه را داشت، سامانه دفاع هوایی این کشور به طور خودکار توانست ۲۶ پهپاد را بر فراز منطقه «روستوف» و یک پهپاد دیگر را بر فراز منطقه «اسمولنسک» رهگیری و نابود کند.

واسیلی گولوبیف فرماندار منطقه روستوف، اعلام کرد این حملات هیچ گونه خسارت جانی نداشته و افراد کمیته اضطراری به محل سقوط لاشه این هواپیماها اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا، ‌در هفته‌های اخیر اوکراین ده ها پهپاد را به سمت غرب منطقه بریانسک در روسیه (هم مرز با اوکراین) و سایر مناطق به منظور هدف قرار دادن اهداف مختلف روانه روسیه کرده بود که به گفته مقامات روسی تلفات جانی و مالی در پی نداشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

حمله عمدی اوکراین به خودرو آتش نشانی روسیه

بنا به تصاویر ویدئویی، ارتش اوکراین تعمدا خودرو آتش نشانی را در جمهوری دونتسک هدف قرار داد.

به نقل از اسپوتنیک، تصاویری ویدئویی حاکی از آن است که پهپادهای ارتش اوکراین عمداً ماشین آتش نشانی روسیه را هدف قرار دادند.

دفتر منطقه‌ای وزارت اورژانس روسیه در جمهوری دونتسک روز شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین ویدئویی را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد یک پهپاد کامیکازه عمداً یک خودروی آتش نشانی روسی را هدف قرار می‌دهد.

بنا به اعلام این دفتر، پهپادهای ارتش اوکراین در ۱۷ ژوئیه دو بار به یک خودروی خدمات اضطراری روسیه در منطقه دونتسک را هدف قرار دادند. این خودرو راهی منطقه یاسینوواتا در جمهوری دونتسک بود تا آتش سوزی در آن منطقه را مهار کند. در حمله پهپادی ارتش اوکراین به این خودرو آتش نشانان آسیب ندیدند.

حمله پهپادی اوکراین به بلگورود/ ۷ نفر کشته شدند

در حمله پهپادی ارتش اوکراین به شهر «شیپکینو» در استان مرزی بلگورود روسیه، ۷ نفر کشته شدند.

 به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور بامداد امروز شنبه ۳ پهپاد را در منطقه «بلگورد» رهگیری و سرنگون کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار این استان خبر داد که در این حادثه ۷ غیرنظامی جان خود را از داست داده اند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، اوکراین صبح امروز شهر شیپکینو در استان مرزی بلگورود روسیه را با چند فروند پهپاد هدف قرار داد.

تا کنون تعداد زخمی شدگان این حادثه رسانه ای نشده است.

ساعاتی پیش نیز «واسیلی گلوبِف» فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هویی نیروهای مسلح روسیه دیشب در این منطقه ۲۶ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند.

به گفته فرماندار روستوف این حادثه خسارتی در پی نداشته و کسی نیز زخمی یا کشته نشد.

حملات پهپادی و موشکی ارتش اوکراین علیه شهرهای مرزی روسیه در هفته‌های اخیر شدت یافته است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شب گذشته پدافند هوایی این کشور ۳۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه سرنگون کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد