نتانیاهو از ترس بازداشت در سفر به آمریکا در اروپا توقف نمی‌کند

کد خبر: 1301717

یک رسانه اسرائیلی می‌گوید بعد از صدور حکم بازداشت برای نخست‌وزیر اسرائیل، نتانیاهو در سفر به آمریکا از ترس بازداشتن شدن در کشورهای اروپایی توقفی نخواهد داشت.

نتانیاهو از ترس بازداشت در سفر به آمریکا در اروپا توقف نمی‌کند

قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و سخنرانی در کنگره روز بیست و چهارم ماه جولای (حدود دو هفته دیگر) به آمریکا سفر کند.

اما به نظر می‌رسد که این سفر به صورت مستقیم و بدون توقف در کشورهای اروپایی صورت خواهد گرفت.

چراکه تلویزیون رژیم اسرائیل (کان)، امروز (چهارشنبه)، در گزارشی خبر داد که نتانیاهو به دلیل هراس از بازداشت شدن در اروپا توقفی نخواهد داشت.

بیستم ماه می گذشته بود که «کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایات حقوق‌بشری در نوار غزه است.

کان امروز در گزارش خود اشاره کرد که نتانیاهو مسئله توقف در چند کشور دوست را بررسی کرده است.

دفتر نتانیاهو مشخصا این مسئله را بررسی کرده که آیا هواپیما «بال صهیون» که هواپیمایی ویژه نخست‌وزیر این رژیم است، از نظر حقوقی این امکان را دارد در مسیر چنین توقفی داشته باشد یا خیر.

از جمله کشورهایی که تل‌آویو آن‌ها را دوست خود می‌داند و در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند، کشورهای جمهوری چک و مجارستان بوده‌اند.

با این حال، شبکه کان خبر داده که نتانیاهو ترجیح داده به هیچ عنوان در کشورهای یادشده توقفی نداشته باشد و با کاهش سرنشینان مستقیما به آمریکا برود.

براساس این گزارش، هواپیمای حامل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حداکثر 60 سرنشین خواهد داشت تا بتواند مستقیما از تل‌آویو به واشنگتن برود.

انتظار می‌رود که دیگر اعضای هیأت همراه نتانیاهو با پروازی دیگر عازم آمریکا شوند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد