در سفر وزیر کشور به مرز شلمچه چه گذشت؟

کد خبر: 1310608

رئیس ستاد مرکزی اربعین که به همراه وزیر کشور برای بازدید از وضعیت خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) به مرز شلمچه، جزیئات این سفر را تشریح کرد.

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین که به همراه اسکندر مومنی وزیر کشور برای بازدید از وضعیت خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) به مناطق مرزی سفر کرده، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره جزئیات این سفر گفت: در این سفر به همراه آقای مومنی وزیر کشور از مرز خسروی، پایانه مرزی شلمچه و پارکینگ ۱۲۰ هکتاری این پایانه بازدید کردیم و آقای مومنی از نزدیک در جریان خدمات رسانی به زائران قرار گرفت.

میراحمدی تاکید کرد: وزیر کشور در این سفر با برخی از زائران اربعین حسینی از نزدیک گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل قرار گرفت. آقای مومنی همچنین با مسئولان، دست اندرکاران و موکب داران استان‌های مختلف کشور هم گفت‌وگو کرد و از اقدامات و خدمات صورت گرفته در مسیر زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه قدردانی کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در این سفر جلسه ستاد اربعین در مرز شلمچه هم برگزار شد، وزیر کشور در این جلسه به تلاش‌های زیادی که به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و تردد آسان زائران از مرزهای شلمچه و چذابه صورت گرفته اشاره کردند و گفتند که امسال اتفاقات زیادی در مرزهای این استان برای تسهیل در تردد زائران رقم خورده است. آقای مومنی از مسئولان عراقی هم برای همکاری و هماهنگی با کشورمان برای برگزاری مراسم اربعین قدردانی کرد.

 میراحمدی یادآور شد: ما در ۵ حوزه‌ای که هدف گذاری کرده بودیم یعنی سلامت، امنیت، سهولت و معنویت، عزتمندی به‌خوبی توانستیم عمل کنیم و زائران نیز از خدمات و اقدامات ستاد اربعین اعلام رضایت داشتند. 

وی اظهار داشت: تاکید وزیر کشور این بود که بلافاصله بعد از مراسم اربعین، جلسه ستاد مرکزی اربعین تشکیل شود و با قوت‌ برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی شود.

میراحمدی در ادامه تاکید کرد: براساس آمار تا اول شهریور بیش از 3 میلیون و 300 زائر به کشور عراق عازم شدند و از پنجم ماه صفر تا کنون نزدیک به 2 میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی های صورت پذیرفته با دولت عراق، ناوگان حمل و نقل در محور کربلا - بغداد، آماده انتقال زائرین به مرزهای باشماق و تمرچین هستند.

وی گفت: بحمدلله تاکنون هیچگونه حادثه امنیتی گزارش نشده است و آنچه در فضای مجازی منتشر می گردد، شایعات و فاقد اعتبار می باشد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد