هشدار رئیسی به مفسدان: پایان عمرتان فرا رسیده است

کد خبر: 951102

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نخواهند داد ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند و مبارزه مستمر با مفسدان قاطعانه ادامه دارد.

هشدار رئیسی به مفسدان: پایان عمرتان فرا رسیده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نخواهند داد ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند و مبارزه مستمر با مفسدان قاطعانه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور در بین روحانیون کردستانی که همیشه هدایتگر مردم و ادامه‌دهنده هدایت دینی جامعه هستند، را افتخار می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و ماموستاها باید در راستای افزون کردن معنویت جامعه، علم‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم جامعه در مقابله با هجمه فرهنگی تلاش کنند، افزود: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده‌بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر، التقاط و تفکرهای تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و تبلیغات دروغین به‌دنبال ایجاد شبهه، شک و تردید در دل مردم، دین‌زدایی و علم‌زدایی در بین جوانان هستند بنابراین باید بیش از پیش هشیار بود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی همه بر انسجام و وحدت تاکید دارند، گفت: استان کردستان در امنیت کامل به سر برده و در حال توسعه است و هرگونه توسعه‌یافتگی در پرتو انسجام و وحدت و یکپارچگی اتفاق می‌افتد.

رئیسی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برپا شده است، اظهار کرد: این نظام باید به‌عنوان نظام مبتنی بر چهار اصل اساسی نماز، جهاد، ایتای زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و مطلقاً فساد در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه قابل قبول نیست.

وی متذکر شد: هاضمه نظام فسادپذیر نیست و فساد نمی‌پذیرد، چراکه حکومت اسلامی بر پایه حق و عدالت بنا شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهند ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند و باید به بهترین نحو شناسایی این افراد در دستور کار قرار گیرد؛ ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و دست‌اندازی به بیت‌المال، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

وی بیان کرد: هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود، برخورد می‌کنیم و اصلاً قابل پذیرش نیست.

رئیسی به مفسدان و مروجان فساد در جامعه هشدار داد و گفت: این افراد بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده و به آن‌ها اجازه هیچ‌گونه اقدامی داده نمی‌شود و این قاطعیت و جدیت یک امر مقطعی نیست بلکه امواجی است که همه فساد را از بین می‌برد.

جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه مسؤولان است/ با اقتدار از حقوق مردم دفاع می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه گفت: جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها وظیفه همه مسوولان است و نباید بگذارند به حقوق مردم تجاوز کنند و محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: صمیمانه از همه کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه تشکر می‌کنم که در جای جای این استان مشغول خدمتگزاری به مردم هستند.

وی افزود: از نظر شکلی، همکاران ادبیات فاخری داستند با وجود اینکه در بیان خواسته‌هایشان بودند و این از ادبیات فاخر کردهاست که هنرمندانه مطالب را ادا کردند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه کردستان جزو مناطق محروم تلقی شود جای تفسیر دارد چون برخی نقاط محروم و یا نقاطی به نسبت برخوردار است.

وی اذعان داشت: شاخص‌هایی که وزارت کشور به محرومیت دارد، با این معادن ارزشمند و این زیبایی‌هایی که در این سرزمین قرار گرفته است، به نسبت محرومیتی که به ان تلقی می‌شود باید امکانات و خدمات داد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: با جذب‌هایی که در دستگاه قضایی انجام خواهد شد می‌توان افراد کاربلد را با آزمون‌هایی تبدیل وضعیت کرد و ارتقایی صورت بگیرد که انگیزه در همکاران ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: به آمارها نباید بسنده کرد اما عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره‌وری اما فقط آمار نیست بلکه باید به سایر شاخص‌ها توجه کرد.

به گفته رئیسی، تقویت تعاونی‌های مسکن، احیانا مصرف و یا احیانا کارهای دیگر و بسته به ظرفیت قوه قضائیه باید در دستور دادگستری‌ها باشد.

رئیس دستگاه قضا اذعان داشت: با نگاه اولویتی کار و وظیفه شعلی، باید به مشکلات کارکنان و رفاهیات آنان هم رسیدگی کرد.

وی گفت: در سال ۹۶ حدود ۶ هزار نفر امتحان داده‌اند که مساله دو طرف هست، ما دنبال رفع مشکل خود هستیم و داوطلبان نیز دنبال استخدامی هستند که ما به دنبال رفع مشکل بودجه هستیم تا بتوانیم آنان را جذب کنیم.

رئیس دستگاه قصا تصریح کرد: کمبودها و مشکلات شهر به شهر کردستان را داریم که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: در کردستان دیدید و شنیده‌اید که افرادی از مهاجرین و انصار استان در مقابل ضدانقلاب و اشرار مقابله کردند و مردانه ایستادند تا امروز کردستان از این امنیت برخوردار باشد لذا ما باید مزه شیرین عدالت را به کام آنها شیرین کنیم و کمبود نیروی انسانی نباید خدمت به آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد هر چند تاکنون اتفاق نیافتاده است.

همه سازمان‌ها و کارکنان و قصات در دادرسی و حل مشکلات مردم نقش دارند و پرونده‌ها نباید درگیر اطاله دادرسی شود.

وی با بیان اینکه بازسازی شخصیت زندانی با قوه قضاییه است هر چند باز اجتماعی کردن آن مربوط به خانواده و سایر سازمان‌های مختلف اجتماعی است اما بخشی با قوه قضائیه است، افزود: جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها وظیفه همه مسوولان است و نباید بگذارند به حقوق مردم تجاوز کنند و محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهند.

رئیسی خطاب به کارکنان دادگستری کردستان گفت: تلاشتان را جدی کنید همانند پیشینیان که با جهاد امنیت را برقرار کردند و امروز در سایه این امنیت نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: نگذارید متجاوزان حقوق مردم و متخلفان جامعه میدان پیدا کنند که باید همین فضای امن برای مردم باید باشد.

رئیسی همچنین بر داشتن اقتدار در دادگستری‌ها تاکید کرد و گفت: داشتن اقتدار با این اوصاف که با مهربانی با مردم برخورد شود در عین حال مقتدرانه حقوق مردم را ستاند.

رییس دستگاه قصا ادامه داد: اجازه شکستن حریم قانون و بایدها و نبایدها را نمی‌دهیم و با اقتدار از قانون دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: برای تحقق این موضوع زمان‌شناسی در پرونده‌ها خیلی مهم است چون زمان که گذشت اثر بررسی پرونده از بین می‌رود و گاها نتیجه عکس دارد.

توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه مقام معظم رهبری است/ادارات کردستان خود را با شاخص‌های فساد تطبیق دهند

رئیس قوه قضاییه گفت: توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه مقام معظم رهبری است و باید در کار برای فقرا و محرومین حرکت جهادی شود چرا که رفع فقر و محرومیت از سیاست‌های کلان نظام است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: جاهایی که دولت به بخش خصوصی مجوز می‌دهد باید مورد نظر ویژه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: هرچقدر نظام خودکنترلی به عنوان کارآمدترین نظام کنترل مدنظر قرار گیرد دستگاه های اداری بهتر می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.

وی افزود: ما که در محضر خداوند خودمان را می ببینیم باید مسئله اخلاق الهی و حرفه‌ای را به منظور کاهش جرم و تخلفات اداری مدنظر قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در این منطقه وجب به وجبش پاک‌ترین و مخلصانه‌ترین خون‌ها برای ایجاد امنیت و زندگی مستقل و أزاد مردم تقدیم شده است و مردم پایبند به نظام و ارزش‌هاست و کارکردن برای این مردم افتخار است.

آیت الله رئیسی افزود: ماندگاری مدیران غیربومی از مشکلات این استان است و باید در این خصوص و دیگر مشکلات اداری کردستان گره‌گشایی کرد.

وی افزود: وحدت و انسجام از زمینه‌های توسعه یافتگی است و بدون انسجام در منطقه امکان توسعه‌یافتگی وجود ندارد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه رهبری است و باید نسبت به فقرا و محرومین کار شود و حرکت جهادی شود.

رئیسی افزود: رفع فقر و محرومیت از سیاست‌های کلان نظام است و سازمان سالم و پاک از هرگونه آلودگی و کارآمد برای گره‌گشایی از مشکلات مردم نیاز است و باید مدیران در این خصوص همت گمارند.

وی اعلام کرد: رعایت مقررات باید حرف محوری را بزند و روابط جای خود را به ضوابط دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منطقه کردستان اظهار کرد: اینجا امنیت به مردم منطقه متصل است و قدرت نظامی نیروهای مسلح ما مثال‌زدنی است اما مهم‌ترین مؤلفه امنیت در نظام ما مردم و مشارکت همه جانبه آن‌هاست.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ادارات کردستان خودشان را با شاخص‌های تعیین فساد تطبیق دهند و در مقابل افکار عمومی از خودشان دفاع کنند چرا که بسیاری از شایعات هم از بین خواهد رفت و هرچه شفافیت داشته باشیم اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد