واریز 3 یارانه نقدی برای برخی خانوارها در یک ماه | واریز 400 هزار تومان+ 1/600/000 تومان کمک معیشتی برای این دهک ها

کد خبر: 1322120

خانوارهای دهک های هشتم و نهم مشمول دریافت یارانه به میزان ۳۰۰ هزار تومان هستند ولی یارانه تشویقی به آنها تعلق نمی گیرد.

واریز 3 یارانه نقدی برای برخی خانوارها در یک ماه |  واریز 400 هزار تومان+ 1/600/000 تومان کمک معیشتی برای این دهک ها

رئیس اداره حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: یک هزار و ۸۳۶ کودک تهرانی ماهانه از طرح بهبود تغذیه کودکان بهره‌مند می‌شوند. 

وی افزود: در راستای اجرایی شدن طرح بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال در سال جاری، یک هزار و ۸۳۶ کودک تهرانی ماهانه از طرح بهبود تغذیه کودکان بهره‌مند می‌شوند. 

این مقام وزارت کار تاکید کرد: در شهریور ماه، اعتبار دو ماهه برای سرپرست خانوارهای دارای کودک زیر ۵ سال با تشخیص سوء تغذیه از سوی ادارات بهداشت که در دهک یک تا هفت قرار داشتند شارژ شد. 

رییس اداره حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: به منظور بررسی کیفیت و ارزیابی طرح، همکاران امور اجتماعی در ادارات اجرایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نمایندگان ادارات بهداشت در سراسر استان ضمن تماس با خانواده‌های مشمول طرح جهت اطلاع رسانی، از روند اجرای صحیح طرح در فروشگاه‌ها نیز نظارت می‌کنند. 

خیزان گفت: در این مرحله از اجرای طرح بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال، به ازای هر ماه برای هر کودک مشمول در دهک‌های اول تا پنجم مبلغ ۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان و دهک‌های ششم و هفتم مبلغ ۶۶۰ هزارتومان اعتبار برای خرید شانزده قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیرکم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، میوه و سبزیجات در حساب سرپرست خانوار شارژ شده است. 

وی افزود: تعداد خانوارهای بهره‌مند از این یارانه تشویقی در استان تهران یک هزار و ۷۹۱ و تعداد کودکان یک هزار و ۸۳۶ نفر هستند که می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی جهت دریافت کالاهای اساسی مشمول مراجعه نمایند.

در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد، این پرسش مطرح است که آیا امسال یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟

آیا امسال یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟ در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد این پرسش در اذهان یارانه بگیران ایجاد شده است که آیا مبلغ یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی به همین میزان افزایش خواهد یافت یا خیر؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: طبق قانون بودجه رقم یارانه‌ای که سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها دارد پرداخت می‌کند بر مبنای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش این مبلغ یارانه وجود ندارد و طبق آن رقم که در جدول ۱۴ قانون بودجه برای سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مشخص شده بر همان اساس تا پایان سال ۱۴۰۳ یارانه با این مبالغی که خدمتتان عرض کردم پرداخت خواهد شد

همچنین حسینی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و هم اکنون هم ۵۰ درصد کسری منابع داریم به همین جهت امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد.

بر اساس روال ماه‌های گذشته و طبق دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله ۱۶۴ یارانه نقدی در مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز خواهد شد.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

یارانه‌های نقدی به صورت مستمر و به طور دوره‌ای پرداخت می‌شوند. مبلغ و نحوه پرداخت یارانه‌ها بسته به سیاست‌ها و بودجه دولت در هر سال تعیین می‌شود و ممکن است تغییر کند. این یارانه به طور معمول به صورت ماهیانه به حساب بانکی افراد واجد شرایط واریز می‌شود. مبلغ پرداختی نیز بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد، متفاوت است. در حال حاضر، یارانه‌ها طبق جدول زیر به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، یافته های این نهاد نظارتی نشان می دهد در سال ۱۴۰۲، حدود ۸۱ میلیون ایرانی یارانه دریافت کرده اند؛ همچنین ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.

 بر اساس این گزارش، با توجه به عدم ارسال برخط اطلاعات توسط ۵۱ دستگاه و عدم ارسال هیچگونه اطلاعات از سوی ۳ دستگاه و همچنین نقصان اطلاعات ارائه ‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی، امکان استحقاق‌سنجی متقاضیان جهت دهک بندی، با بهره‌برداری از شاخص‌های دقیق، هدفمند و اثربخش فراهم نیست.

این نهاد نظارتی ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون و رسیدگی به تخلفات، اعلام کرد که دستگاه ها باید در جهت برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، اقدامات لازم در جهت ارسال اطلاعات دقیق و کامل را انجام بدهند./ایسنا

یارانه دهک های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند به میزان هر نفر ۴۰۰ هزار تومان می باشد که این مبلغ را در ۲۵ هر ماه دریافت می کنند. یارانه تشویقی هم که به شکل اعتبار خرید برای افراد امکانپذیر شده است مبلغ یارانه را به ۶۲۰ هزارتومان می رساند

دهک های چهارم تا هفتم مشمول دریافت یارانه نقدی به میزان هر نفر ۳۰۰ هزار تومان می باشند که این مبلغ در تاریخ ۳۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است. بعلاوه یارانه تشویقی این گروه  از مشمولان نیز امکان خرید اعتباری تا ۵۲۰ هزار تومان را به آنها می دهد.

خانوارهای دهک های هشتم و نهم  مشمول دریافت یارانه به میزان ۳۰۰ هزار تومان هستند ولی یارانه تشویقی به آنها تعلق نمی گیرد.

مرجع دهک‌بندی خانوارها، بانک اطلاعاتی «پایگاه رفاه ایرانیان» است که در آن، اطلاعات خانوارها اعم از تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده مبنای آزمون وسع قرار می‌گیرد و بر اساس نتیجه این آزمون، رتبه خانوار در میان همه خانوارهای کشور به دست می‌آید.

جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام

طرح یسنا به منظور تامین امنیت غذایی مادران و نوزادان سراسر کشور اجرایی شد و در مرحله جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص یابد.

این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است که برای سه دهک اول کم‌درآمد به اجرا درآمده است و در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند.

طرح یسنا به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی، در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.

در مرحله جدید مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی در سراسر کشور که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسید، مشمول این طرح شده‌اند.

مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از واردکردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.

یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مادران در مرحله دوم طرح، به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و مادران مشمول طرح یسنا، می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به شکل پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و تا الان نیز ادامه دارد.

طرح یسنا که با زیرپوشش قراردادن مادران دهک اول درآمدی جامعه آغاز به کار کرده بود، در طرح جدید قرار است مادران سه دهک اول درآمده جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا امنیت غذایی تعداد بیشتری از مادران و نوزادان تأمین شود؛ وزیر رفاه در این باره گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر دو سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد