عراقچی وارد بغداد شد

کد خبر: 1321068

وزیر امور خارجه ایران در مقصد نخست دور سوم سفرهایش به منطقه به منظور گفت‌وگو درباره تحولات جاری در منطقه و تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها دقایقی قبل وارد بغداد شد.

عراقچی وارد بغداد شد

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در دور جدید سفرهایش به منطقه در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم نظامی این رژیم به لبنان ظهر امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی راهی بغداد شد و دقایقی قبل وارد پایتخت عراق شد.

عراقچی قرار است در ادامه این سفر به عمان هم برود.

اسماعیل بقایی سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز (شنبه) ۲۱ مهرماه با اعلام انجام این سفر گفت که وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه، روز یکشنبه ۲۲ مهرماه در رأس هیأتی عازم بغداد خواهد شد. 

وی افزود: عراقچی در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی هم در این ارتباط اعلام کرد: در ادامه رایزنی‌های عراقچی وزیر امور خارجه با کشورهای اسلامی در مورد وضعیت بحرانی منطقه، در نتیجه نسل کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان، وارد بغداد شدیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در دو هفته گذشته نیز دو دور سفر منطقه‌ای داشت نخست به لبنان و سوریه و دور دوم این سفر هم به عربستان سعودی و قطر انجام شد.

وزیر امور خارجه پیش از این در جمع خبرنگاران با اعلام دور دوم سفرش گفته بود که سفر به برخی پایتخت‌های منطقه در دستور کار خواهد بود. وی عنوان کرد: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.»

وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای قطر با بیان اینکه بحث‌های خوبی با همتای قطری در دوحه داشته اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای دیگر منطقه درباره توقف جنایات صهیونیست‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

برخی رسانه‌ها هم از سفر عراقچی به مصر در روزهای آینده خبر داده‌اند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد