«فردا» گزارش می‌دهد:

اسرائیل ؛ روزشمار نابودی

کد خبر: 1319864

اسرائیل با جنایات وسیعی که در یک سال گذشته در نقاط مختلف انجام داده است در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار دارد که این شرایط چند حالت را در آینده برای این رژیم به وجود می‌آورد.

اسرائیل ؛ روزشمار نابودی

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت اسرائیل در بحرانی‌ترین حالت ممکن در همه هفتادسال اخیر است؛ حتی از زمانی که کشورهای عربی چهاربار علیه‌اش وارد جنگ شدند. نیروهای صهیونیستی مرتکب جنایتی بزرگ و بلکه نسل‌کشی در غزه شدند و از آن سو با حمله به حزب‌الله لبنان در خاک لبنان علاوه بر تجاوز نظامی به خاک یک کشور بسیاری از انسان‌های بی‌دفاع را از بین بردند. آنها به یمن هم حمله کردند و اقدامات جنایتکارانه خود را در آنجا هم ادامه دادند. در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های وعده صادق1 و وعده صادق2 هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکست و ثابت کرد که می‌شود راحت‌تر از آنچیزی که تصور می‌شود، اسرائیل را در هم شکست. در چنین وضعیتی برای آینده اسرائیل چند حالت می‌توان متصور شد:

نخست آنکه به فرض رخ‌دادن آتش‌بس و پایان جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مسیر با تنفری بین‌المللی ادامه مسیر خواهد داد. اکنون همه ملت‌های دنیا و بسیاری از دولت‌ها حتی بعضی از دولت‌های اروپایی که سابق بر این هم‌پیمان بی‌قید و شرط اسرائیل بودند بر جنایتکار بودن این رژیم اذعان دارند. افکار عمومی در سراسر دنیا علیه اسرائیل است و نگاه منفی بین‌المللی هیچ وقت هم تغییر نخواهد کرد. اکنون بر همه دنیا ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران همه این 45 سال با منطقی سلیم و دقیق رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب و جنایتکار می‌دانست و بعد از این در صورت باقی ماندن اسرائیل با موجی از تنفر گسترده بین‌المللی از سوی ملت‌ها و بلکه دولت‌ها مواجه خواهد بود.

حالت دوم آن است که این رژیم بخواهد جنگ خونبار در منطقه را ادامه دهد. در این صورت حتما به صورت فوری به پایان خود نزدیک می‌شود زیرا محور مقاومت نشان داده است که شکست‌ناپذیر است و ادامه حملات اسرائیل به کشورها و حوزه‌های دیگر با موج حملات سهمگین مقاومت در محورهای مختلف همراه می‌شود. در این حالت ممکن است برخی کشورهای دیگر منطقه که تا کنون وارد عرصه نشده‌اند هم علیه اسرائیل دست به اقداماتی و حتی دست به حملاتی بزنند زیرا منطقه دیگر کِشِش جنایت‌های پیاپی اسرائیل را ندارد.

حالت سوم هم آن است که در میان کشمکش با ایران بخواهد نسبت به عملیات وعده صادق2 واکنش نشان دهد. اگر واکنش اسرائیل کوچکترین جسارتی به ایران داشته باشد و احیانا اگر بخواهد به تأسیسات هسته‌ای و سکوهای نفتی ایران حمله کند یا بخواهد مراکز امنیتی ایران تهدید کند، در آن شرایط جنگی بسیار گسترده در می‌گیرد و جمهوری اسلامی با توان بسیار بالای نظامی خود وارد عرصه می‌شود و بی‌تردید مهم‌ترین نیروگاه‌ها و مراکز هسته‌ای اسرائیل را در هم می‌کوبد. حتما اگر جنگی بزرگ در بگیرد به گفته کارشناسان نظامی ایران می‌تواند اسرائیل را به کلی از بین ببرد و اگر در این میان آمریکا هم مستقیم وارد عمل شود، ایران و محورهای مقاومت این امکان را دارند که تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هم از بین ببرند. بنابراین در این حالت اسرائیل بیش از حالت‌های پیشین به مرگ خود نزدیک می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد