نمایندگان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی چه گفتند؟

آغاز چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی /عراقچی: به قانون اقدام راهبردی مجلس پایبندم/ ظفرقندی: ۷۰ درصد سلامت مردم تحت تاثیر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است/میدری: همسان سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری خواهم کرد

کد خبر: 1309406

چهارمین جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با ارائه گزارش وزیر امورخارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

آغاز چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی /عراقچی: به قانون اقدام راهبردی مجلس پایبندم/ ظفرقندی: ۷۰ درصد سلامت مردم تحت تاثیر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است/میدری: همسان سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری خواهم کرد

سرویس سیاسی فردا: چهارمین جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با ارائه گزارش وزیر امورخارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 قوامی: توجه به دیپلماسی اقتصادی و افزایش میزان سرمایه‌گذاری خارجی، اولویت در برنامه‌ دکتر عراقچی است

موافق برنامه‌های پیشنهادی وزیر امور خارجه:حفظ و افزایش ثروت ملی یکی از ماموریت‌های اصلی سیاست خارجی دولت چهاردهم است. بدون انجام دیپلماسی اقتصادی، با دور تسلسل مواجه خواهیم شد.

مقام معظم رهبری بر دیپلماسی اقتصادی تاکید کردند و این مهم باید به ضرورتی اجتناب ناپذیر در اسناد خرد و کلان تبدیل شود.

در برنامه هفتم که دولت محترم بر آن اتکا کرده‌اند، رشد هشت درصد را درنظر گرفته‌ایم که به سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که باید زمینه سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلار را فراهم کنیم.

از سال ۱۳۳۵ تا ۱۴۰۲ متوسط سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان به ۲ درصد نرسیده است و لذا رساندن این عدد به ۶۰ میلیارد دلار نیازمند نگاهی نوین است که در برنامه دکتر عراقچی به آن توجه شده است.

متکی:عراقچی یک دیپلماتیک جامع الاطراف است

موافق برنامه های پیشنهادی وزیر امور خارجه:امروز بحث رای اعتمادی به برادری است که همه عمر خدمتی خود را بعد از سال‌های اول بعد از انقلاب که در سپاه پاسداران بود در دستگاه دیپلماسی کشور گذراند

من توفیق داشتم که از ابتدای ورود آقای دکتر عراقچی به وزارت خارجه و ورود ایشان به بخش بین‌الملل به عنوان همکارشان و معاون امور بین‌الملل با هم کار کنیم

من توفیق داشتم اولین حکم معاونت اداره و ریاست اداره مجامع بین‌المللی را برای ایشان صادر کنم، ایشان در ماموریتی موفق با سفر به جده توافقی را که به تازگی بین آقای ولایتی و سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان در تاسیس اولین نماینده یک کشور خارجی و سفیر کشور دیگر نزد کنفرانس سازمان اسلامی بود رفت و این عملیات را انجام داد

۱۴ سال بعد زمانی که من مسئولیت وزارت خارجه را داشتم توفیق داشتم که حکم معاونت بین‌الملل را برای ایشان صادر کنم.

زمانی که برخی از دوستان ما در مجلس یازدهم قانون اقدام راهبری را تصویب کردند من فردای آن روز در شبکه افق مصاحبه کردم و این اقدام مجلس را به عنوان اقدام بسیار عالی و بازدارنده برای طرف‌های دیگر نام بردم. آقای عراقچی بعد از این مرحله و با توجه به این مصوبه مجلس دیپلماسی جدیدی را طراحی می‌کند

عراقچی: خود را یک کارشناس وزارت امور خارجه میدانم و به آن افتخار می‌کنم/ امروز ایران مقتدر از گذشته بر بام منطقه ایستاده است

وزیر پیشنهادی امور خارجه:من از روز اول که وارد وزارت امور خارجه شدم این دستگاه را سنگر جدیدی دیدم که باید از منافع ملی دفاع کنم و در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان بایستم و با خود و خدای خود عهد بستم که وارد هیچ دسته و جناحی نشوم و تنها منافع ملی کشورم را در نظر گرفته باشم و تا به امروز به عهد خود پایدار ماندم و به لطف خدا بر این عهد باقی خواهم ماند. 

در درجه اول خودروی کارشناس وزارت امور خارجه می‌دانم و به آن افتخار می‌دانم و اکنون با کوله باری از دانش و تجربه و لمس عینی بسیاری از فراز و نشیب‌های سیاست خارجی در معرض انتخاب شما عزیزان قرار دارم. 

استقلال، خودباوری، نهراسیدن از قدرت زورگویان، نفی ظلم پذیری و حمایت از محور مقاومت و حمایت از مقاومت فلسطین اساس سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز بوده و البته که رمز پیروزی ایران در سیاست خارجی بوده است. امامین انقلاب نقشه راه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کردند و قدرت معنایی را به ادبیات سیاسی کشور اضافه کردند.

امامین انقلاب این باور عمیق را در درون ما ایجاد کردند که فراتر از قدرت خداوند قدرتی وجود ندارد. امروز با تکیه بر فداکاری‌های ملت عزیز و هدایت داهیانه رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران بر بام قدرت در منطقه ایستاده است.

 عراقچی: سیاست خارجی دولت چهاردهم سیاستی فراگیر، فعال و اثرگذار خواهد بود

وزیر پیشنهادی امور خارجه:به برکت مولفه های قدرت در عرصه های مختلف،‌ اکنون «تراز راهبردی ایران» در منطقه و فرامنطقه ارتقاء فوق العاده ای یافته است. دستگاه دیپلماسی باید این دستاورد را پاس بدارد، بر آن بیفزاید و فرصت های حاصل از آن را در جهت تامین منافع، امنیت ملی و پیشرفت اقتصادی، کشف و به ثروت ملی تبدیل کند.

برای تولید ثروت، سیاست خارجی باید در مدار پیشرفت اقتصادی کشور قرار گیرد و همسو با اهداف برنامه هفتم توسعه حرکت کند. بدین منظور، تمامی ظرفیت‌های دیپلماسی برای کسب سهم شایسته از بازارهای جهانی، گشایش مسیرهای جدید، مانع‌زدایی، تسهیل‌گری و امیدبخشی به فعالان اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی به کار گرفته خواهند شد. 

 مرزهای ما ضامن امنیت و آرامش ما هستند. در امتداد سیاست همسایگی بلاواسطه، و تلاش برای به حداقل رساندن اختلافات و پیونددهی زیرساختی با همسایگان در حوزه های مختلف، «دیپلماسی مناطق مرزی» را به عنوان ابتکاری جدید با بهره گیری از ظرفیت شهرها و استان های مرزی، پیش خواهیم برد.

 

عراقچی: چین، روسیه، آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا در اولویت روابط خارجی دولت چهاردهم قرار دارند/ در برطرف کردن تحریم ها غفلت نخواهیم کرد

وزیر پیشنهادی امور خارجه:وزارت امور خارجه دولت چهاردهم کنشگرانه، فعالانه و اثرگذار به ایفای نقش در عرصه های منطقه ای و جهانی خواهد پرداخت و هرگز منفعل نخواهد بود.

سیاست حسن همسایگی همچنان با قوت به پیش خواهد رفت و تلاش می شود فرصت های عظیم سیاسی و اقتصادی در حوزه همسایگان به ثمربخشی منجر شوند.

چین، روسیه و دیگر کشورهایی که در زمان سختی و تحریم همراه ما بوده اند، قدرت های نوظهور، و عرصه های جدید در آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا در اولویت روابط خارجی دولت چهاردهم قرار دارند.

اگر اروپا رفتارهای نادرست و خصمانه خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اصلاح کند، در فهرست اولویت های ما قرار خواهد گرفت. و بالاخره، سیاست ما در مورد آمریکا، سیاست «مدیریت تخاصم» خواهد بود.

سیاست ما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار اخیر با نمایندگان محترم مجلس، متوجه خنثی سازی تحریم ها، و همزمان تلاش برای رفع آنها است. سیاست خارجی در زمینه خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها در خدمت دولت خواهد بود.

وزارت امور خارجه از تکلیف دیگر خود برای برطرف کردن تحریم ها نیز غفلت نخواهد کرد و با بهره گیری از تجربیات گذشته، در انجام این تکلیف نه تعجیل خواهد شد و نه به دام مذاکرات فرسایشی خواهیم افتاد.

عراقچی: راه را گم نخواهیم کرد/ حمایت از آرمان فلسطین، مقاومت لبنان و جنبش های مقاومت در راس برنامه های ما قرار دارد

وزیر پیشنهادی امور خارجه:دولت چهاردهم پیشبرد «دیپلماسی پارلمانی» و بهره‌گیریِ اثرگذار از ظرفیت کنشگری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در جهت کسب و تثبیت منافع، قدرت و عزت ملی در عرصه‌ی روابط خارجی مجدانه پیگیری کرده و آن را تجلّی این بخش از فرمایشات رهبر انقلاب در آخرین دیدار با شما عزیزان می داند که فرمودند «مجلس می تواند وزن سنگینی به دولت بدهد، و دست دولت را پُر کند؛ لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و مسائل دیپلماسی مهم است».

 ایرانیان خارج از کشور مورد حمایت کامل دولت چهاردهم خواهند بود. ما باید نگرانی ها و مشکلات آنها را رفع کنیم و استفاده از ظرفیت های سرشار آنها را، به خصوص در حوزه های اقتصادی و علمی، تسهیل کنیم. 

«دیپلماسی مقاومت» که برگرفته از «مکتب مقاومت» و محصول رشادت های شهید قهرمان حاج قاسم سلیمانی در طراحی «محور مقاومت» است، در کانون توجه سیاست خارجی دولت چهاردهم قرار خواهد داشت.

ما راه را گم نخواهیم کرد، و حمایت بی دریغ، پیوسته و همه‌جانبه از آرمان فلسطین و مقاومت لبنان، و دیگر جنبش های مقاومت که در مبارزه با سیاست های ظالمانه و جنایتکارانه ی رژیم صهیونیستی هستند، در راس  برنامه های ما قرار خواهد داشت.

همه ما سخنرانی شمر زمانه و قصاب غزه را در کنگره امریکا دیدیم. تشویق طولانی یک جنایتکار جنگی در واشنگتن و کف زدن های پی در پی باید درس‌آموز همه کسانی باشد که اندکی به آزادی خواهی و ادعاهای واهی حقوق بشری ایالات متحده امریکا خوشبین هستند.

صحنه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا نشان داد که نبرد ما با نظام سلطه نبردی دائمی است و ذره ای نمی توان به غیر از خود متکی و یا حتی امیدوار بود. باید باور داشت که با دشمنان قسم خورده‌ای سر و کار داریم که نه تنها کودکان و زنان و مردان بی‌گناه را قتل عام می کنند، بلکه انسانیت و شرافت را هم به مسلخ می برند، و ابایی ندارند که در برابر دادگاه تاریخ و قضاوت جهانی بایستند، و بی شرمانه برای جنایت و جنایتکار کف بزنند.


عراقچی: هیچ کس به اندازه من با شهید فخری زاده محشور نبود/ او همان مدالی را گرفت که ما گرفتیم

وزیر پیشنهادی امور خارجه:من تا مدت‌ها بعد از شهادت شهید فخری زاده عزادار بودم چراکه ما در برجام از نزدیک با یکدیگر کار کردیم. نمیخواهم و نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. اما همان مدالی که ما گرفتیم را شهید فخری زاده هم گرفت.

من به همه منتقدینی که سوال کرده‌اند احترام می‌گذارم و آماده ام با آنها تعامل کنم. جانم فدای وطنی که به منتقد دولت اجازه میدهد بدون لکنت صحبت بکند و ولایت‌پذیری مجلس را زیر سوال ببرد.


عراقچی: باید حکیمانه و اندیشمندانه با جهان تعامل کنیم/ ما به دست و زبان کسی چشم ندوخته ایم

وزیر پیشنهادی امور خارجه:اگر می خواهیم در برابر تهدیدات بایستیم و کانون های خطرآفرین را خنثی کنیم و از فرصت ها بهره ببریم؛ اگر می خواهیم مرزها، هویت، استقلال و آزادی ایران عزیز در امنیت باشند؛ اگر می خواهیم هزینه تقابل با ایران را افزایش دهیم؛ اگر می خواهیم قدرت های بزرگ با ما با احترام و از موضع برابر گفتگو کنند؛ اگر می خواهیم اقتدار بین المللی خود را افزایش دهیم؛ باید آگاهانه به استقبال از تغییرات در نظام بین الملل برویم و از تمامی فرصت ها استفاده کنیم؛ باید همگان از دوقطبی های کاذب و هزینه ساز در سیاست خارجی فاصله بگیریم و دغدغه اصلی ما تنها سربلندی ایران و اسلام باشد. اگر بخواهم سیاست خارجی دولت چهاردهم را در یک  فراز خلاصه  کنم، عبارت خواهد بود از «بسترسازی برای افزایش ثروت، قدرت و منزلت جمهوری اسلامی ایران.»

ما نه دلخوش به لطف دیگران هستیم، و نه در انتظار تغییرات در سیاست دیگران می مانیم. ما نه به دست و زبان کسی چشم دوخته ایم، و نه به تغییرات افراد در عرصه جهانی دل بسته ایم. سیاست خارجی ما عرصه ی خوداتّکایی، درون زایی و برونگرایی است.

اگر به عنوان وزیر امور خارجه به اینجانب اعتماد کردید، من، سید عباس عراقچی، سرباز ولایت، وزیر دولت، پاسخگوی مجلس، و حافظ منافع ملت و نماینده شایسته آنان در خارج از کشور خواهم بود.

ما در تعقیب منفعت، امنیت و عزّت سرزمین و مردم خود با دنیا تعامل خواهیم کرد، به تعمیق دوستی ها، بهره مندی از رقابت ها و مدیریت تخاصم‌ها خواهیم پرداخت؛ و در برابر زیاده خواهی ها، عناد ورزی ها، تلاطم ها و طوفان ها خواهیم ایستاد و هراسی به دل راه نخواهیم داد.

عراقچی: به قانون اقدام راهبردی مجلس پایبندم/ سیاست احیای برجام توسط دولت شهید رئیسی ادامه پیدا کرد 

وزیر پیشنهادی امور خارجه:در خصوص برجام ساعت‌های طولانی صحبت شده است و نمی‌خواهم وارد آن شوم. برجام هرچه که بود، وقتی آقای بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا سر کار آمد و درخواست کرد که آمریکا به برجام بازگردد و احیا شود تصمیم نظام این بود که با حفظ مواضع قطعی نظام و در چهارچوب قانون اقدام راهبردی به این درخواست پاسخ داده شود و لذا در فروردین ۱۴۰۰ و در مذاکرات احیای برجام در چهارچوب مواضع قطعی نظام که مقام معظم رهبری آن را مشخص فرمودند، زمانی که آمریکا اظهار تمایل به بازگشت به برجام داشت، رهبری شروطی را گذاشتند و خود ایشان از شروطی که گفتند به عنوان مواضع قطعی نظام یاد کردند.

اقدام راهبردی همان زمان تصویب شده بود. وقتی که من در فروردین ۱۴۰۰ مذاکرات احیای برجام را طراحی کردم در چهارچوب مواضع قطعی نظام و با توجه به قانون اقدام راهبردی بود. دوستانی که نظر بنده را در خصوص این قانون می‌پرسند بنده پایبندی عملی خود را به این قانون نه الان بلکه فروردین ۱۴۰۰ نشان دادم.

مذاکرات احیای برجام که ۶ دوره آن را من انجام دادم در چهارچوب قانون اقدام راهبردی و در چهارچوب مواضع قطعی نظام صورت گرفت، در دور دوم آن مذاکرات، مقام معظم رهبری در سخنرانی عمومی خود خطاب به بنده و تیم مذاکره کننده فرمودند حسبنا الله بگویید و جلو بروید و مردم را خرسند کنید، بنابراین سیاست ما همچنان همان خواهد بود.

سیاست احیای برجام توسط دولت شهید رئیسی ادامه پیدا کرد و مذاکرات ناتمام من توسط برادر عزیزم دکتر باقری در دولت شهید رئیسی ادامه پیدا کرد، هنوز هم بنا به گفته وزارت امور خارجه دولت در طول این سال‌ها ادامه داشته و دو مرتبه تا مرز توافق نهایی پیش رفته و بنا به دلایلی که بنده مطلع نیستم و از دور نگاه می‌کردم انجام نشده است.

یک الی دو ماه پیش بود که وزارت خارجه در بیانیه مشترکی با چین و روسیه در وین، آمریکا را به بازگشت به برجام دعوت کردند.

عراقچی در پاسخ به انتقادات امیرحسین ثابتی: فیلم منتشر شده سند افتخار من است/ نگفتم ترامپ از برجام خارج نمی‌شود

وزیر پیشنهادی امور خارجه:فیلمی که از بنده نشان داده شد برای من جای تعجب بود این فیلم سند افتخار من است؛ جمله آخری که در آن فیلم به کار بردم گفتم ترامپ توان از بین بردن برجام را ندارد و نگفتم که ترامپ از برجام خارج نمی‌شود و همین اتفاق هم افتاد. 

وقتی آمریکا از برجام خارج شد دو مرتبه آنها تلاش کردند تا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ببرند تا برجام از بین برود و قطعنامه‌های گذشته را علیه ایران برگرداند، در هر دو مرتبه شکست خورد. سابقه ندارد که آمریکا در شورای امنیت قطعنامه‌ای برده باشد و ۱۳ رای مخالف در برابر دو رای موافق شکست خورده باشد و این مسئله دو مرتبه تکرار شد.

مذاکره برای رفع تحریم‌ها در هر شکل و قالبی که باشد سیاست جمهوری اسلامی ایران بوده و در دولت شهید رئیسی هم ادامه پیدا کرده است. هر کاری محل بحث است الان هم در فرمایش مقام معظم رهبری که شما نمایندگان محترم خدمت ایشان رسیدید، به صراحت آمده است که اولویت ما خنثی سازی تحریم‌ها هست و ما می‌توانیم تحریم‌ها را با استفاده از ابزارهای شرافتمندانه رفع بکنیم.

بنابراین این تکلیف وزارت امور خارجه دولت چهاردهم خواهد بود، ماموریتی که ایشان تعریف فرمودند که مذاکرات رفع تحریم‌ها به شکل عزتمندانه و شرافتمندانه پیگیری شود و ما نیز ان‌شالله این موضوع را طراحی خواهیم کرد و همانطور که در کمیسیون‌ها قول دادم این کار را با تعامل و به همفکری مجلس شورای اسلامی قطعاً انجام خواهیم داد و به یک اجماع و درک مشترک خواهیم رسید.


کمیسیون بهداشت مجلس، دکتر ظفرقندی را واجد شرایط تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست

گزارش سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از سوابق و مدارک دکتر ظفرقندی:فلوشیپ رشته جراحی عروق و تروما از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تایید شد. همچنین حضور در جبهه و ۲۵ درصد جانبازی ایشان تایید شد.

لزوم تحقق اهداف نظام سلامت مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، قانون برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی، لزوم تحقق منابع مالی، اصلاح ساختار و فرایندهای ارایه خدمات جهت سهولت دسترسی مردم به خدمات پایه سلامت، حفظ و ارتقای سلامت روانی جامعه با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده و مدیریت آسیب‌ها، تعهد بر ساماندهی نظام دارویی و نظارت بر تولید، مصرف و واردات، حفظ و توانمندسازی منابع انسانی، حمایت و صیانت از حقوق حرفه‌ای، توسعه فرآیندهای تشخیصی و درمانی مبتنی بر شواهد علمی و با تاکید بر دسترسی همگانی، هوشمندسازی شبکه سلامت، توجه به جامعه پزشکی با اولویت پیشگیری بر درمان، تعهد بر سیاسی کاری و انتصابات حزبی، تعهد به قوانین مصوب برنامه هفتم در زمینه تعالی خانواده، پیگیری حل مشکل کمبود مستمر برخی اقلام دارویی و محصولات سلامت، تلاش برای تمرکز زدایی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خصوصی و تعاونی و ... از مهمترین برنامه‌های دکتر ظفرقندی در هنگام تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با استماع مجموع برنامه‌ها و سیاست‌ها و سابقه عملکردی و سطوح علمی و همچنین برنامه‌‍ریزی موثر در امر بهداشت و درمان کشور، دکتر محمدرضا ظفرقندی را واجد شرایط تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانستند.

موافقت اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تصدی ظفرقندی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ظفرقندی دانش آموخته دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بوده و سابقه ریاست بر سازمان نظام پزشکی ایران و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارد

در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر مواردی چون ارتقای سطح آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی، همکاری متقابل با شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، بهره مندی عادلانه همه مردم از خدمات سلامت، توجه به نیازهای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و رزیدنت ها و حل مشکلات پزشکان و پرستاران برای نگهداشت کادر درمان، ساماندهی وضعیت دارویی، استفاده از طب سنتی ایرانی و ... تأکید شد

برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت از نظر برنامه های تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام، آینده نگری و ... مطلوب است اما از جهت شاخص های زمان بندی و شفافیت متوسط و ضعیف است

انطباق برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی بهداشت با اسناد بالادستی حاکی است که ۶۰ درصد برنامه های ارائه شده با این احکام مطابقت دارد و ۳۹ درصد همسو است؛ موردی از مغایرت برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی گزارش نشده است

دکتر ظفرقندی استادتمام دانشگاه علوم پزشکی و مدرس جراحی است؛ پژوهش هایی در زمینه بیماری های تروما داشته است

نظر نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاکی است دکتر ظفرقندی تسلط خوبی بر مسائل آموزش پزشکی و درمانی برخوردار است و پیشینه مناسبی در مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی دارد

این کمیسیون من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی وزیر پیشنهادی بهداشت برای پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اکثریت آرا موافقت کرد

نیاسری: تخصص و توانمندی  یک شرط لازم است اما کافی نیست

مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:تخصص و توانمندی آقای ظفرقندی برای همه ما محرز است اما این شرط لازم است اما کافی نیست

برخی کارشناسان معتقد هستند که وزارت بهداشت لزوماً توسط پزشکان خوب اداره نمی شود زیرا امری مدیریتی است

سوابق جهاد، جنگ و جبهه آقای ظفرقندی برای همه ما روشن است اما ملاک حال فعلی افراد است

سیاسی ترین و جناحی ترین مواضع از سوی آقای ظفرقندی و تشکل تحت مدیریت ایشان صادر شده است

از کوی دانشگاه تا فتنه ۸۸ و سال گذشته در اغتشاشات شاهد تمجید ایشان از سران فتنه بودیم

ایشان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را یک جنبش پاک قلمداد کردند و ناشی از اعتراض مردم تحت ستم طی این سالیان دانستند

رهبر انقلاب فرمودند در موضوع جناح بندی سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است 

باید حتما خطوط قرمز رعایت شود و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است و به فرمایش رهبری فتنه نابخشودگی است 

موضوع کمبود دارو، بیماران پروانه ای و تحریم اورانیوم ۲۰ درصد بعد از فتنه ۸۸ ایجاد شد

 آقای ظفرقندی می خواهند این مشکلات را حل کنند اما همچنان از سران فتنه تمجید می کنند

ایشان از مجلسی می خواهند رای بیاورند که از سر تا پا آن را نا مشروع می دانند در حالی که آقای پزشکیان در همین انتخابات نفر دوم تبریز شدند

آقای ظفرقندی گفتند که سیاسی عمل نمی کنند اما سابقه ایشان سابقه تند سیاسی است و مطالباشان در فضای مجازی موجود است

ظفرقندی  در اغتشاشات گفت که آمبولانس ها را نیروهای نظامی پر کردند که باعث شد دهها آمبولانس به آتش کشیده شوند و چند ده میلیارد خسارت وارد شود

وزیر بهداشت پزشک بدون مرز نیست و باید مرز حق و باطل را تعیین کند

شما رئیس بیمارستان خوبی خواهید شد اما وزیر بهداشت خوبی نیستید

سنگدوینی: انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی و جامعه از دکتر ظفرقندی حمایت کرده‌اند، این یک سرمایه است 

جامعه پزشکی و نخبگان دکتر ظفرقندی را تأیید کرده‌اند؛ آقای دکتر مرندی، خانم دستجردی و دکترهاشمی را ایشان تأیید کرده‌اند. 

نارضایتی در بین مردم و جامعه پزشکی وجود دارد که باید اصلاح شود. دکتر ظفرقندی در کمیسیون اعلام کرد برای اصلاح این نارضایتی‌ها آمده است. 

انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی از دکتر ظفرقندی حمایت کرده‌اند، این یک سرمایه است. 

ایشان یکی از شخصیت‌های پاک دست است و در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سلیقه‌های مختلف سیاسی استفاده کرده است. 

دکتر ظفرقندی اعلام کرده است اگر دوباره به سال‌های دفاع مقدس برگردم حاضرم جانم را فدای این نظام و انقلاب و کشور کنم. 

حوزه سلامت را نباید سیاسی کنیم.

بیگدلی: شهادت می دهم ظفرقندی به نظام و ولایت فقیه التزام عملی دارد

 نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت:آقای ظفرقندی سالها ریاست یهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را بر عهده داشته و بلد است چگونه دانشجو تربیت کند بیش از ۴۰۰ دانشجوی متخصص تروما تربیت کرده است و اجازه نداده ارز از کشور خارج شود اما در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار دانشجو در استانبول داریم و هر دانشجو بالای ۲ میلیارد هزینه دارد

چرا می خواهیم امید کادر درمان و دانشجویان علوم پزشکی را ناامید کنیم؟ وفاق ملی یعنی همه دست به دست هم دهیم

به خون پدر شهیدم شهادت می دهم ظفرقندی به انقلاب، نظام و ولایت فقیه التزام عملی دارد؛ اگر نداشت، اپوزیسیون می شد و در انتخابات شرکت نمی کرد؛ ولی مردم را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت می کرد

دکتر پزشکیان خود مسئول تنظیم بخش درمان و بهداشت برنامه هفتم بوده است بنابراین می داند مسئولیت وزارت بهداشت را به چه کسی بدهد

وفاق ملی به این معنی نیست که کسی که من دوستش ندارم در این قطار نباشد؛ وزیر اطلاعات در کمیسیون اجتماعی اعلام کرد برای تمام وزرای پیشنهادی استعلام شده و مورد تأیید دستگاه های امنیتی بوده اند.

رضازاده: توجه دکتر ظفرقندی به مدیریت منابع کشور و مصارف نظام سلامت بسیار مهم است

در این ایام که کشور را تنگناهای مالی ناشی از تحریم روبروست توجه دکتر ظفرقندی به مدیریت منابع کشور و مصارف نظام سلامت بسیار مهم است

توجه به سطح‌بندی خدمات در برنامه ایشان اطمینان خاطر ایجاد می کند تا خدمت‌رسانی به نیازمند در حوزه بهداشت و درمان و توزیع عادلانه، مدبرانه و بر مبنای اولویت‌ها با مشکل روبرو نشود

ایشان از رزمندگان و جانبازان دردآشنا هستند در تجربه مدیریتی خود در نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به عنوان یک دانشگاه‌مادر به گونه‌ای عمل کرد که پس از سال‌ها همچنان مورد تقدیر و تحسین است

ایشان مخالف خارج شدن دکترها و پرستارها از کشور هستند ما هم مخالف این موضوع هستیم ما هم مخالف این هستیم که نوابغ ما از کشور خارج شوند، باید به این فکر باشیم که نگذاریم عزیزان ما از کشور خارج شوند، باید زمینه را برای اینها آماده کنیم نه اینکه دانشجوی زیاد تولید کنیم

قالیباف: صلاحیت همه ۱۹ وزیر پیشنهادی قبل از معرفی به مجلس، استعلام شده است

قالیباف:صلاحیت همه ۱۹ عزیزی که دولت به مجلس به عنوان منتخب معرفی کرده تا نمایندگان مجلس بررسی کنند، در دستگاه های ذی ربط تأیید شده است که به اینجا آمده اند

به عنوان رئیس مجلس این موضوع را می گویم، اینکه گفتید، گفتند و خواهند گفت را من کار ندارم؛ رئیس جمهور هم استعلام کرده و پاسخ استعلام ها را گرفته است

مخصوصا برخی موارد را خود من دو مرتبه پیگیری کرده ام ولی تشخیص با مجلس است

علیمردانی: برنامه‌های وزیر بهداشت پیشنهادی کاملا همسو و منطبق با اسناد بالادستی است

موافق برنامه‌های وزارت پیشنهادی بهداشت:رهبر انقلاب در جلسه با نمایندگان مجلس فرمودند، ارکان نظام مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند که تحقق این هدف نیازمند همکاری و تعامل و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.

موفقیت دولت موفقیت همه ماست؛ باید در مسائل مهم کشور از همه ارکان نظام صدای واحد شنیده شود.

حوزه سلامت با کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و اسراف در استفاده از منابع و سواستفاده از اختیارات قانونی مواجه است.

کابینه پزشکیان به اذعان همه سلایق و جریان‌ها، شاکله سیاسی خاصی ندارد و همه در روزهای اخیر شاهد اعتراض برخی جناح‌ها به ترکیب کابینه بوده‌ایم که تنها پاسخ رئیس جمهور این بود که منتظر باشید تا کارشان را شروع کنند.

برنامه‌های وزیر بهداشت کاملا همسو و منطبق با اسناد بالادستی است.

مرجعیت وزیر بهداشت در میان بزرگان حوزه سلامت که حمایت خود را در طی این چند روز از وی اعلام کرده‌اند، کاملا مشخص است.

پاکمهر: وزیر پیشنهادی بهداشت سیاسی ترین عنصر کابینه است 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه سکان هدایت این وزارتخانه را شخصی باید عهده‌دار شود که کاملا غیر سیاسی است، اظهار کرد: نمی‌شود سکان هدایت وزارت بهداشت و درمان را که یک وزارتخانه کاملاً تخصصی و غیر سیاسی است به افرادی بسپاریم که بخواهند با نگاه سیاسی آن را مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا، محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سخنانی به عنوان مخالف با تاکید بر اینکه بی شک نباید نعمت سلامت را به بازی گرفت، گفت: ماموریت‌های وزارت بهداشت و درمان شامل حوزه طیف وسیعی است و گله‌مندی و دغدغه‌های بسیاری در حوزه نظام سلامت در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان به همه نمایندگان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه «وزارت بهداشت درمان وزارتخانه‌ است که با جان مردم و سلامت مردم سرکار دارد و همه باید بپذیریم که همه خدمات آن بدون استثنا اورژانسی است»، عنوان کرد: همه همکاران عزیز قطعاً می‌پذیرند که سکان هدایت این وزارتخانه را شخصی باید عهده‌دار شود کاملا غیر سیاسی است؛ نمی‌شود سکان هدایت وزارت بهداشت و درمان را که یک وزارتخانه کاملاً تخصصی و غیر سیاسی است به افرادی بسپاریم که بخواهند با نگاه سیاسی آن را مدیریت کنند. حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و  پژوهش حوزه‌هایی هستند که نه میشود با آن سیاسی کار کرد نه با آن می‌شود با نگاه سیاسی مدیریت کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متاسفانه چه شده است که آقای رئیس جمهور آقای دکتر پزشکیان عزیز و همکارمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که خود پزشک و مشرف به عملکرد وزارت بهداشت درمان است و وزیر بهداشت درمان بوده، سیاسی ترین عنصر کابینه خود را برای غیر سیاسی ترین وزارتخانه معرفی کرده است؟ آیا اهرم فشار سیاسی صحنه گردان این حضور بوده بوده است؟ آقای دکتر ظفرقندی عزیز را من خوب می‌شناسم و دارای سوابق و عملکرد فراوانی است اما ناگفته نماند که در هر کجا که مسئولیت داشته چه در دانشگاه تهران و چه در سازمان جامعه انجمن پزشکان اسلامی وزن عملکرد سیاسی ایشان از وضع عملکرد حوزه سلامت بالاتر بوده طوری که سازمان نظام پزشکی در یک مقطعی انگار یک سازمان کاملاً سیاسی و به سازمان مخالف نظام تبدیل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید سلامت مردم را به سیاسی‌ها بسپاریم و چنین معامله زیانباری را در نظام سلامت برای مردم رقم بزنیم، گفت: من از عملکردهای سیاسی ایشان به نامه‌شان به بشار اسد یکی از رهبران جبهه مقاومت امروز اشاره می‌کنم؛ گرچه نامه ایشان مربوط به قبل از بروز داعش بود. مورد دیگر مواضع ایشان در دوران اوج کرونا است؛ آیا این مواضع با سیاست‌های نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری همراه بود یا مخالف بود؟ خودشان توضیح دهند که همراه بوده یا مخالف؟ اگر احساس ندامت دارند و اشتباه کردند،  به مردم ایران اعلام کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس گفتند که اگر دوباره جنگ شروع شود آقای دکتر ظفرقندی می‌رود به جبهه جنگ؛ ما به این نگاه افتخار می‌کنیم اما آیا لیاقت آن را دارد که همین جا اعلام کند در گذشته اشتباه کرده است؟ مواضع ایشان را نسبت به فتنه و اغتشاشات چند سال گذشته نمایندگان مجلس بهتر می‌دانند. نمایندگانی که می‌خواهند به آقای ظفرقندی رای اعتماد بدهند بدانند که ایشان نسبت به انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی بحث مهندسی انتخابات را مطرح کردند؛ ایشان گفتند که  مشارکت حداکثری ولی در عمل مهندسی انتخابات حداقلی صورت گرفته است و این نوع نظارت استصوابی انهدام جمهوریت است که برای آن انقلاب شد. من به ایشان می‌گویم که شما به عنوان وزیر پیشنهادی روی صندلی مجلس نشسته‌اید به خاطر آمدن آقای دکتر پزشکیان به دلیل همین نظارت استصوابی بوده است؛ جالب است که آقای ظفرقندی امروز انتظار رای اعتماد از مجلسی دارند که معتقد هستند نمایندگان آن با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند.

پاکمهر همچنین با انتخاب از برنامه‌های ارائه شده از سوی ظفرقندی عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی برنامه‌های ارائه شده از ایشان ماهیت شعار گونه دارد و در برخی نیز توجه کافی به ظرفیت و رسالت وزارت بهداشت و درمان نشده است؛ طولانی بودن برنامه، الگوی برنامه و نگارش غیر عملیاتی از دیگر ملاحظات برنامه ارائه شده از سوی آقای دکتر ظفرقندی عزیز برای این وزارتخانه کاملاً تخصصی است.

امام راحل فرمودند که اشخاصی که انقلابی نیستند نباید در رأس وزارتخانه باشند و نباید به مجلس معرفی شوند؛ اگر به مجلس معرفی شدند مجلس رد کند و هیچ اعتنایی نکند الا اینکه کارآمد، اسلامی و انقلابی باشد وگرنه باید عزای جمهوری اسلامی را بگیرید.

وی گفت: همه ما در پیشگاه مردم در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردیم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی این ملت در نظام جمهوری اسلامی باشیم و از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنیم؛ ما نمایندگان مجلس باید امین عادل باشیم؛ سوالم این است که آیا سپردن پست‌های کلیدی و اساسی چون وزارتخانه به افراد زاویه دار با نظام با سوگند ما همخوانی دارد؟

ظفرقندی: امروز آماده‌ام با تمام توان، ظرفیت و تجربه و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم

درود به همه شهدای عرصه سلامت از جنگ تحمیلی تا دوران همه گیری کرونا از جان خود گذشتند و همکاران عزیزی که اگر بودند امروز از مفاخر جامعه پزشکی کشور بودند و امروز به افتخاری بالاتر دست یافتند 

امروز آمده‌ام و آماده ورود به عرصه مدیریت خطیری شده‌ام که با جان انسان‌ها در ارتباط است 

هرکه انسانی را زنده کند و جانی را نجات دهد، مانند این است که همه انسان‌ها را زنده کرده است 

امروز آماده‌ام با تمام توان، ظرفیت و تجربه و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند  

این جمله عصاره همه برنامه‌های حوزه سلامت و محصول نهایی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های سلامت این است که مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند

ظفرقندی: وظیفه دولت کسب رضایت مردم است و حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین ارکان کسب رضایت مردم است 

پذیرفتن این مسئولیت در شرایط فعلی کشور، تفاوت زیادی با حضور در تیم‌های اضطراری در زمان جنگ تحمیلی ندارد چون شرط آن ازخودگذشتگی و جهاد برای خدمت به مردم و کشور است که برای آن خون‌های پاک بسیاری ریخته شده اما برای حفظ کشور از هر گزندی متعهد هستم و این تعهد را بارها در عمل ثابت کردم 

کشور ما اکنون درگیر بحران‌های مختلفی است، دچار تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌‌های پولی و مالی متفاوت هستیم که مانع جدی در تبادلات اقتصادی و روابط بین‌المللی است 

همچنین با معضلات داخلی از جمله مهاجرت کادر درمان، هزینه‌های بالای دارو و تجهیزات، هزینه‌های کمرشکن سلامت، کمبودهای بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مواجه هستیم 

ما منطقه بحران‌زده در دنیا هستیم که یکی از این بحران‌های انسانی هجوم ناجوانمردانه۳۰۰ روزه رژیم اشغالگر به مردم مظلوم غزه و شهادت بیش از ۴۰ هزار انسان شامل هزاران زن و کودک است 

در این شرایط وظیفه دولت کسب رضایت مردم است و حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین ارکان کسب رضایت مردم است 

اکنون آماده هستم که همه تلاش، همت و تجربه خود را برای ارتقا حوزه سلامت و کاهش رنج مردم بکار ببرم 

حوزه سلامت یک بخش خدماتی و تخصصی است که برای موفقیت راهی به جز استفاده از شواهد داخلی و بین المللی نداریم 

باید تجربیات دیگران و نتایج اقدامات خود را بازخوانی کنیم و راهکارهای مناسب را برای ادامه مسیر انتخاب کنیم  

مبنا کار در وزارت بهداشت ارائه خدمات سلامت به مردم به صورت در دسترس با رعایت عدالت و کیفیت مناسب است که برای رسیدن به این هدف باید نگاهی به وضع موجود داشته باشیم

ظفرقندی: ۷۰ درصد سلامت مردم تحت تاثیر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است

چالش اول تولیت نظام سلامت است بر عهده وزارت بهداشت است اما تحقق آن بدون در اختیار داشتن ابزارهای لازم ممکن نیست

۷۰ درصد سلامت مردم تحت تاثیر عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است که مدیریت آن خارج از  حوزه بهداشت است

بیشترین عمر از دست رفته مردم ایران مربوط به تروما، حوادث و سوانح است که بخش عمده آن مربوط به جاده ها و خودروهاست

چالش دوم که در چند سال اخیر نمایان شدهف بحران نیروی انسانی است؛ مسایلی چون مهاجرت، خروج از چرخه خدمت، تغییر شکل و عدم اقبال به ادامه تحصیل بخصوص در دوره های دستیاری از سنجه های این چالش هستند

موضوع مهاجرت همین امروز در بخش پرستاری و پزشکی به صورت معضل جدی خود را نشان داده است؛ ما می توانیم این معاجرت را کم و نهایتا معکوس کنیم.

چالش سوم بحران دارو و تجهیزات پزشکی است؛ هر یک از مراحل تامین، توزیع و دسترسی و قیمت دارو با مشکلات متعدد روبروست که برای حل آنها راهکارهای فوری و تصمیمات جدی لازم است

در همین دو روز گذشته خدمت دکتر عارف رسیدم و از ایشان خواستم به صورت فوری بتوانیم ۳۰۰ قلم کمبود دارو را با یک تزریق منابع فوری جبران کنیم

ظفرقندی : دوست و دشمن می دانند که جامعه پزشکی در چهار دهه گذشته رشد حیرت انگیزی داشته است

ارائه پیشرفته ترین درمان ها در سال های اخیر مانند پیوند اعضا، به عنوان سرامد منطقه نظام اسلامی ایران را به یک نماد موفق در دنیال تبدیل کرده است 

در شیراز بخش پیوند کبدی داریم که در جهان امر پیوند کبد رتبه اول است در تهران بخش پیوند کبدی داریم که هزار و ۸۰۰ پیوند کبد انجام داده است 

نظام سلامت را به یک نماد در دنیا تبدیل نموده چنانچه ایرانیان خارج از وطن را مشتاق مراجعه به میهن برای دریافت خدمات درمانی کرده است 

دوست و دشمن می دانند که جامعه پزشکی در چهار دهه گذشته رشد حیرت انگیزی داشته است و در بسیاری ار عرصه های سلامت به شاخص های بین المللی دشت یافته است و از انها عبور کرده است 

از طرف دیگر در آموزش پزشکی گوی سبقت را ربوده و دانش آموختگان توانمندی را تربیت کرده که تمام دنبا خواهان آنان هستند 

وجود هزار و ۴۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی تهران نشانه توانمندی است، بخش پژوهشی نیز وزارت بهداشت با حدود ۱۰ درصد اعضای هیات علمی ، حدود ۳۰ درصد تولیدات کشور را بر عهده دارد، در بخش بهداشت هم بسیاری از شاخص های بین الملی حاصل شده است.

ظفرقندی: دولت برای ارتقای سلامت مردم فرصت های مهمی هم برای وزارت بهداشت در این دوره دارد

اولین فرصت حمایت رهبری نظام از دانش و گسترش آن در مرزهای علمی دنیا و توجه ایشان به جایگاه دانشگاههاست 

فرصت دیگر شخص رئیس جمهور است که خود مسلط به حوزه سلامت و شعار انتخاباتی ایشان عدالت و احقاق حقوق مردم بوده است

فرصت سوم تشکیل دولت وفاقف می است که محور آن خدمت به مردم به بدون درنظر گرفتن سلیقه های سیاسی است

فرصت دیگر امکان تعامل مثبت و فعال با نمایندگان محترم مجلس بویژه کمیسیون های تخصصی است

برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تربیت نقش حکمرانی و تولیت وزارت بهداشت بر اساس شواهد بین المللی ، تامین منابع مالی پیدار و نشان دار حوزه سلامت ، تمرکز زدایی و تفویض اختیار جهت استقرار دانشگاه ها ، تقویت دیپلماسی علمی و تولید دانش ، ارتقا کمی و کیفی شبکه بهداشت و درمانی موجود به شبکه خدمات و مراقبت های جامع و همگانی سلامت با اولویت پیشگیری و درمان ارتقا آموزش و پژوهش های علوم پزشکی، افزایش پوشش اثر بخش بیمه پایه سلامت، منطقی نمودن تعرفه ، فرایند خرید راهبردی ، کاهش پرداخت از جیب خانوار و کاهش هزینه های کمرشکن سلامت به خصوص برای خانواده فقرا 

حمایت از حقوق حرفه ای ، کرامت و منزلت اساتید ، دانشجویان ، کارکنان نظام سلامت، با توجه به اثر گذاری و قبات منابع انسانی و افزایش انگیزه جهت نگهداشت و جلوگیری از مهاجرت و معکوس کردن مهاجرت و به خصوص توجه به شاغلان جوان در حوزه سلامت ، افزایش خودکفایی در تامین مواد اولیه  و حمایت از صنایع دارویی و ملزومات و تجهیزات پزشکی، یکپارچه سازی و جامعیت بخشی به برنامه های متفرق امنیت غذایی و ایمنی مواد غذایی ، توسعه زیر ساخت های سلامت الکترونیک ، شناسایی و توجه به متغیرهای اثرگذار در هرم جمعیتی و موضصوع مهم قانون خانواده و جوانی جمعیت ، سبک زندگی ، سلامت روانی ، سالمندی ، کاهش ازدواج و نرخ باروری و پیامدهای ان بر سلامت جامعه 

توجه به مشکلات دانش اموختگان جوان دوره پزشکی ، ایجاد فضای شاداب و پر نشاط در دانشگاه ها برای دانشجویان و تشویق انان به مشارکت در امور دانشگاه و ساماندهی و توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی ، بهداشتی و دارویی طب ایرانی بر اساس شواهد علمی

ظفرقندی: هرکس در چارچوب قوانین رسمی کشور برای پیشرفت ایران تلاش کند، نیروی ارزشی است

حوزه سلامت یک بخش خدماتی - تخصصی است که باید بر مبانی علمی اداره شود؛ سیاست بازی تفکر جناحی در این حوزه هیچ جایی ندارد و از نظر من مطرود است

من از همه نیروهای توانمند ، متعهد و مسئولیت پذیر با هر گرایش فکری برای عملیاتی تر شدن برنامه وزارت بهداشت در دولت چهاردهم استفاده خواهم کرد

هرکس در چارچوب قوانین رسمی کشور برای پیشرفت ایران تلاش کند، نیروی ارزشی است و ما دست او را برای همکاری با صمیمیت می فشاریم

ما باید با مقررات زدایی ، تسهیل امور به منظور حفظ و نگهداشت نیروی انسانی برای نسل جوان امید ایجاد کنیم 

گفته شد که من مخالف افزایش دانشجو بودم؛ باید بگویم من هیچگاه با افزایش دانشجو مخالفت نکردم با هیچ قانونی هم مخالفت نکردم و نمی کنم فقط گفتیم که افزایش دانشجو دو پیوست نیاز دارد؛ بودجه و استاد. اگر ندهید باعث کاهش کیفیت می شود.

گفته اند که هرجا رفته ام سیاسی کاری کرده ام؛ نگاه کنید من هشت سال رئیس دانشگاه بودم؛ همه افرادی که از گروه مقابل بودند، معاون من بودند و با افتخار برای من پیگیری می کنند بدون اینکه من از آنها بخواهم.

من چگونه سیاست بازی کرده ام که همه از نظرات متقابل ما بودند اما چه در علوم پزشکی و چه نظام پزشکی با هم کار کردیم و با افتخار و رفاقت کار کردیم؟

گفته اند که من گفته ام انتخابات مهندسی شده؛ ببینید؛ صحبت من دائر بر یک مطلب بوده و آن این بوده که آقای دکتر پزشکیان که الان رئیس جمهور هستند،  در همان انتخابات رد صلاحیت شدند. و اگر نبود دخالت بزرگان، امروز آقای دکتر پزشکیان امروز رئیس جمهور کشور نبودند.

بالاخره ما نمی توانیم واقعیات را کتمان کنیم؛ من به بقیه نمایندگان اهانتی نکردم بنابراین اگر کسی را بدون وجه حذف کنند، طبیعتا این انتخابات در آن ناحیه مخدوش می شود

گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مهمترین موضوعات مورد بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس در محورهای «انتصابات مدیران متخصص در حوزه های تخصصی وزارت تعاون»، «برنامه های وزیر پیشنهادی در راستای افزایش اشتغال و کاهش فقر»، «راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی»، «اصلاح و روزآمد کردن دهک بندی و نحوه تخصیص یارانه ها»، «اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی» و «پیگیری حقوق معلولان» و «صیانت از امنیت شغلی کارگران» و «دسترسی به اهداف بخش تعاون» بود

مدارک تحصیلی و سابقه ایثارگری احمد میدری از سوی دستگاه های مربوطه مورد تأیید قرار گرفت

تطبیق برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسناد بالادستی حکایت از آن که ۸۹ درصد همسو بوده و موردی مبنی بر مغایرت یافت نشد؛ برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی رفاه در بسیاری از شاخص ها مطلوب بود

نظر نهایی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره سوابق، عملکرد و برنامه های احمدی میدری، تأیید وی برای احراز پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی اکثریت اعضا بود

قالیباف در پاسخ به ظفرقندی: ردصلاحیت آقای پزشکیان مربوط به هیئت اجرایی استان بود و ربطی به شورای نگهبان ندارد

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان احمد میدری را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست

در اجرای ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از وصول شرح حال ، برنامه‌ها، سوابق ، سِمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل اسناد دکتر احمد میدری وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به بررسی صلاحیت، انطباق مدارک ، سوابق و برنامه‌ها وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی اقدام نمود

مدرک دکترای تخصصی علوم اقتصادی از دانشگاه تهران ایشان تایید گردید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌توان راهبردی‌ترین دستگاه دولتی برای تحقق بخش  اعظمی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان نظام در حوزه‌های اشتغال و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی دانست

مهمترین موضوعات مورد بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس در محورهای «انتصابات مدیران متخصص در حوزه های تخصصی وزارت تعاون»، «برنامه های وزیر پیشنهادی در راستای افزایش اشتغال و کاهش فقر»، «راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی»، «اصلاح و روزآمد کردن دهک بندی و نحوه تخصیص یارانه ها»، «اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی» و «پیگیری حقوق معلولان» و «صیانت از امنیت شغلی کارگران» و «دسترسی به اهداف بخش تعاون» بود

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با استماع مجموع برنامه‌ها و سیاست‌ها و سابقه عملکردی و مسئولیتی و سطوح علمی و همچنین برنامه‌ریزی موثری در موضوع تعاون و رفاه اجتماعی کشور آقای دکتر احمد میدری را واجد شرایط تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست

کمیسیون آموزش با پیشنهاد تصدی میدری بر وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی موافقت کرد

دکتر میدری دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران و دارای تالیفات و تحقیقات مرتبط با حوزه پیشنهادی هستند. ایشان معاون رفاه اجتماعی و دبیر هیات امنای سازمان رفاه تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه بودند. یک دوره سابقه نمایندگی و عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را در سوابق خود دارند.

مهارت آموزی و توجه به نقش سازمان فنی و حرفه‌ای، شناسایی و مقابله با فقر آموزشی و استفاده از ظرفیت صنعت و بخش خصوصی در ارتقای آموزش، اجرای اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد پویایی در آموزش مهارت‌ها از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور دکتر میدری در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به آن پرداخته شد.

برنامه دکتر میدری از نظر شاخص واقع گرایی، انسجام و شفافیت و جامعیت مطلوب ارزیابی می‌شود اما از نظر شاخص آینده نگری در وضعیت متوسط و از لحاظ شاخص زمانبندی در وضعیت ضعیف ارزیابی می‌شود.

براساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از ۳۵ درصد تطابق با احکام فوق الذکر دارد و ۵۰ درصد موارد نیز همسو است. به ۱۵ درصد از احکام نیز اشاره‌ای نشده است.

 حساسیت جبهه انقلاب نسبت به برخی وزرای پیشنهادی را پایین نیاوریم

عباس گودرزی بروجردی نماینده بروجرد و اشتریان مخالف وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایت مدار است و در جهت توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حتما حرکت می کند و بنای آن تعامل با دولت است اما این صرفا به معنای حمایت از افرادی که توسط دولت معرفی می شود، نیست.مخالفت نیز کمک به دولت است.

 ما نباید نظام حساسیت جبهه انقلاب را پایین بیاوریم زیرا  در بزنگاه ها این حساسیت ها گره گشا است و نظام اسلامی و ملت ایران را نجات خواهد داد.

برخی گفتند که دستگاه های امنیتی همه را تایید کردند بنده می گویم مقام معظم رهبری به ما نگفتند که ببینید اگر دستگاه های چندگانه تایید کرد سکوت کنید و رای بدهید.

دکتر میدری اولین وزیر تعاونی است که فهم نظری و تجربی عمیقی از سیاست اجتماعی توافق‌ساز عدالت‌گستر دارد

دکتر میدری سالهاست درباره ضرورت اجماع و توافق می‌نویسد و اکنون حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خودش موضوع وفاق و اجماع کم‌سابقه شده است

اینکه از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح‌طلب و نیروهای عدالت‌خواه و چهره‌های برجسته سیاسی با گرایش‌های سیاسی متکثر از دکتر میدری برای وزارت رفاه حمایت می‌کنند نشانه مهمی است

طیف گسترده ای از متخصصان با گرایش‌های سیاسی متنوع تواناترین مدیر برای ارتقای   سیاست اجتماعی و خدمات رفاهی را آقای میدری می‌دانند. دکتر میدری به شهادت بهترین متخصصان، بهترین فرد سکانداری این وزارت است

دکتر میدری می تواند اولین وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی باشد که فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی توافق‌ساز عدالت‌گستر دارد

میدری همه شاخص های لازم برای کسب کرسی وزارت را داراست

بیگلری نماینده کرد اهل سنت در موافقت با میدری:انتظار این بود که در کابینه حداقل یک نفر اهل سنت حضور داشته باشد اما این به منزله رد کابینه نیست

به برنامه و درایت و تجربه دکتر پزشکیان باور قلبی دارم و استفاده از اقوام و مذاهب را چند بار شخصا از ایشان مطالبه کرده ام

دیروز دکتر پزشکیان به من قول داد تا از اقوام و مذاهب در مناصب مدیریتی استفاده کند و کابینه همین ۱۹ وزیر نیست

همه این ۱۹ وزیر پیشنهادی را دستگاه های ذی ربط تأیید کرده اند

برای انتخاب یک وزیر ۱۰ شاخص لازم است که همه آنها را احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داراست که شامل تجربه، تخصص، تحصیلات مرتبط، پاکدستی، اقتدار و ... می شود

نه تنها آقای میدری بلکه هر کدام از وزرا از خط قرمز ما که نظام و رهبری است عدول کنند، با استیضاح روبه رو خواهند شد پس به احمد میدری اعتماد کنید

میدری وعده داد در حوزه سرمایه گذاری شرکت ها در استان های محروم همکاری لازم را داشته باشد و 3 هزار عضو هیأت مدیره شرکت های تابعه این وزارتخانه بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند

وزرات تعاون به تنهایی یک دولت است و انواع شرکت ها و صندوق ها را دارد؛ میدری ۸ سال در این وزارتخانه معاون وزیر بوده است

افراطی گری مسائل سیاسی در دوره ششم را محکوم می‌کنم

حسینی، موافق برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:بنده به عنوان کسی با شما سخن می‌گویم که در دوره ششم مجلس در مجلس حضور داشتم و امروز اعلام می‌کنم که افراطی گری مسائلی سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم

کسانی که در این کشور برای از بین بردن محرومیت کشور، ارتقای جمهوری اسلامی ایران و توانمندسازی اقشار محروم کشور ماندند و خدمت کردند تا ثابت کنند ایران را دوست دارند امروز حق‌شان این نیست

اگر یک جوان ۳۵ ساله آن روز خطایی یا اشتباهی کرده و امروز اعلام می‌کند که در نگاه خودش و در افکار و اندیشه خودش تجدید نظر کرده است آیا اسلام این را به ما می‌گوید که ما بگوییم حرف شما را نمی‌پذیریم و مکتب شما را قبول نداریم و امروز برای ۲۳ سال قبل قضاوت کنیم

دستگاه‌های امنیتی با هیچ کس عقد  اخوت نبسته‌اند و با کسی تعارف ندارند و خط قرمزشان قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایران و دفاع از خون شهداست

در زمان مدیریت آقای میدری جمعیت خط فقر از ۲۰ به ۲۸ درصد رسید

روانبخش، مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است. متاسفانه وزرای پیشنهادی پاسخی به نطق‌ها نمی‌دهند و حرف‍‌های خودشان را می‌زنند.

این روزها اصلاح‌طلبی زیاد بیان می‌شود، اصلاح دو معنا و روش دارد، یکی همانند رضاخان و مدل آمریکایی آن، دیگری هم همانند پایبندی به اصول و اصلاح ساختارها و مفاسد است.

اما یک اصلاح دیگر به معنای رفروم و تغییر تدریجی یک نظام است که متاسفانه بخشی از افرادی که ادعای اصلاح طلبی دارند این دیدگاه را دارند.

کسانی که به این نوع اصلاح‌طلبی ایمان دارند، به نقد قرآن معتقدند و در نظر آن‌ها ولایت فقیه معنا، حکومت دینی معنا و مفهوم ندارد و مبنای تصمیات آن‌ها سکولاریزم است و از نظر آن‌ها دین حق حاکمیت ندارد. بعضی از دوستانی که برای وزارت معرفی شدند دوستانی هستند که از دسته دوم هستند مثل آقای میدری و ضفرقندی. 

تحصن مجلس ششم که آقای میدری جزو آن بود خوراک دشمنان خارجی شد مانند واکنش‌های دشمنان در فضاهای بین المللی که تیر آخر هم استعفای دست جمعی بود که ۱۳۹ نماینده مجلس ۷۰ معاون وزیر ۱۳ عضو کابینه دولت خاتمی و ۲۸ استان دار تهدید به استعفا کردند 

در مسئله کارآمدی آقای میدری، طبق آمار در زمان مدیریت وی به عنوان معاون وزیر کار، طبق آمار بانک جهانی جمعیت زیر خط فقر ایران از ۲۰ درصد به ۲۸.۱ درصد افزایش پیدا کرده است که نوع نگاه خاص ایشون مسبب بروز این آمار شد.

البته عدم سوء سابقه داشتن از جمله معیارهای رهبری است که ایشان دارای سابقه هستند هرچند از گذشته خود پشیمان باشند.

برنامه های وزیر پیشنهادی ناقص است/میدری آیا خود را مسئول اشتغال کشور می داند؟

حاجی دلیگانی، مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

چند برنامه تکالیف قانونی بوده که در برنامه های میدری به آنها اشاره ای نشده است: نقش وزارت تعاون، کار و رفاه در موضوع رشد ۸ درصد،  احکام دائمی صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که از جیب کارگران است. 

متناسب سازی حقوق بازنشستگاه کارگری و بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی عشایر و کشاورزان که یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به یک خانواده می دهند، حداقل حقوق مددجویان و معلولین که در قانون امده و پرداخت  نمی شود و  دستمزد کارگران و سازوکارش اشاره ای نشده که در شورای عالی کار مطرح شود اشاره ای نشده است.

در سامانه رفاه ایرانیان نادرست اطلاعات مردم وارد شده و دهک های مردم پایین و بالا خورده شده، تبعیض بین بیمه ها کسی که ۱۰ سال پیش رانننده بوده بیمه است اما امروز کسی راننده بشود بیمه نیست، همچنین صنایع دستی و قالیبافان نیز دیده نشده اند.

بدهی های بین بخش درمان وزارت مذکور و دانشگاه علوم پزشکی است همیشه در این خصوص معضل داشتیم، کاهش تعداد پزشکان نسبت به گذشته در بیمارستان های تامین اجتماعی، همچنین طرف قرارداد برای جذب و نگهداری پزشکان، پرستاران در تامین اجتماعی زیرا بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازو کار قراردارند.

فرصت های شغلی که اتباع بیگانه آمده اند هر شغلی از سبزی فروشی تا طلا فروشی را اشغال کرده اند درحالی که طبق دستورالعمل از ۴۶ شغل بیشتر نمی توانند استفاده کنند.

بروز رسانی تجهیزات فنی و حرفه ای که امروز خودرو ژیان را آموزش می دهند که باید بروزرسانی شود و در توسعه خوشه های تولیدی و کسب و کار که جز ۶ بند الف ماده ۴۷ است اما اشاره ای نشده است.

درخصوص بخش تعاون و سهمی که در مشارکت  باید داشته باشید. 

آقای میدری آیا خودتان را مسئول اشتغال در کشور می دانید یا خیر زیرا در گذشته برخی وزرا قبلی خود را مسئول اشتغال کشور نمی دانستند و کسی پاسخگو نبود.

باید مردم و حکومت در کنار یکدیگر بتوانند هم دولت کارآمد و هم جامعه قوی داشته باشند

وزیر پیشنهادی کار دولت چهاردهم: باید مردم و حکومت در کنار یکدیگر بتوانند هم دولت کارآمد و هم جامعه قوی داشته باشند اصلی که از انقلاب مشروطه به فراموشی سپرده ایم، کاری که ما کرده ایم جامعه روشنفکر دولت ستیز شود و به دنبال نقد بی موقع یا نقدی که به دولت آسیب می زند و مداخله دشمن را فراهم می کند. 

دولت ما به عنوان یک دکترین حکمرانی به دنبال محدود سازی نهادهای مدنی در جامعه است تا زمانی که نسل طلبان در ایران  خواهان محدود سازی نهادهای مدنی هستند در انتخابات غافلگیر می شویم. 

به دوستان اصلاح طلبان خود، مصداق توانمندسازی جامعه و کارآمدسازی حکومتی را الگوی صفوی که یک الگوی جهانی و سایر کشورهای پردرآمد است، را پیشنهاد کردم. در آن زمان نهادهای مدنی از  روحانیت شیعه، ارامنه ، هنرمندان، شعرا و هنرمندان در کنار دولت رشد کردند. 

بیش از ۱۰ سال، در جهاد دانشگاهی مرکزی تحت عنوان توانمند سازی حکومت و جامعه ایجاد کردم. 

آقای پزشکیان آمده است تا ما دوره جدیدی را آغاز کنیم ما  یا از تاریخ درس می گیریم آینده ای نو می سازیم یا اسیر تاریخ می شویم، اینده را ویران می کنیم.  

در این دوره ما بر سر اینکه آن مسائلی که با یکدیگر اختلاف داریم نه در تریبون مجلس نه در نشریات بلکه در میز مذاکره باید گفت و گو کنیم.  

ما بر سر اهدافی که نظام تایید کرده و رهبر معظم انقلاب بر آنها مهر تایید زده است، می توانیم اختلاف داده باشیم. در شیوه ها یکسان نمی توانیم باشیم. 

تفاوت قدرت نظام جمهوری اسلامی است از این طریق می توانیم ما بیشترین پایگاه اجتماعی را در برای این نظام سیاسی خلق کنیم.  

من چه در دولت باشم، سرباز نظام خواهم بود و چه در دانشگاه باشم بر اساس سنت اندیشه ورزی خود را در کنار نظام می دانم و تلاش می کنم که هر شکاف بین نظام سیاسی و مردم را کاهش دهم.

معتقدم وزارت کاروظیفه دارد جنجال‌های سیاسی را به مذاکرات اقتصادی تبدیل کند

تا زمانی که تشکل‌ها نظیر کارفرمایان و کارگریان محدودند، و سه جانبه نمی‌توانند با دولت گفت‌وگو کنند، امکان توسعه وجود ندارد. 

ما با تشکل های مدنی زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت و این وظیفه وزارت کار است که تشکل های صنفی را مدیریت کند که کنش های سیاسی به کنش های اقتصادی تبدیل شود

آن چیزی که به عنوان وظیفه ذاتی وزارت کار است، ایجاد عدالت اجتماعی بوده و در وزارت کار نیز موظفیم که صدای فقرا باشیم ولی چرا وزارت کار نتوانسته کار خود را خوب انجام دهد چون بیش از ۵۵۰ شرکت دارد و تعیین هییت مدیر این شرکت ها باعث می‌شود وزارت خانه از سیاستگذاری بماند 

این تحمیل شرکته ها به وزارت خانه ها سهم بزرگی در ناکارآمدی سیستم دارد. از طرفی فسادهای شکل گرفته در این شرکت ها سرمایه ها اجتماعی کاهش پیدا می دهد

خوشبختانه طبق ماده ۵ برنامه هفتم توسعه، این وزارت خانه دو سال فرصت دارد که سهام این شرکت‌ها را منتقل کند مانند الگویی که در سال ۱۳۴۰ منجر به صنعتی کردن ایران شد

من متعهد به برنامه توسعه هفتم هستم و طبق ماده 26 آن می‌توانیم از ورود افراد فاقد صلاحیت به شرکت‌های زیر مجموعه جلوگیری کنیم و برای این کار طبق برنامه هفتم سه ماه فرصت داریم که شرایط صلاحیت برای افراد را بنویسیم در صورت اجرای این ماده وزارت کار رفاه و نعاون اجتماعی به یک سیاستگذار تبدیل خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سالمندی و پیر شدن جمعیت را یکی از مسائل اصلی ایران و همه کشورها می داند 

خود را موظف می دانم که بر اساس قانون جوانی جمعیت و برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم را انجام دهم و از سازمان برنامه بودجه بخواهیم که بودجه های لازم را به وجود بیاوریم. 

به دوستانی که این دغدغه را ذکر کردن این موضوع را مطرح کردم که آیا ما اطلاع داریم که کدام یک از سیاست های جوانی جمعیت موثر تر بوده است تا با توجه به محدودیت های مالی بر آن سیاست اثر بخش تر تاکید کنیم؟  

ارزیابی سیاست ها امری است که از همه نمایندگان و قالیباف درخواست می کنم در مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های دولتی انجام بدهیمبا انبوهی از قوانین و مقررات روبرو هستیم که اثربخشی آن را نمی دانیم  

سیاست های کلی تامین اجتماعی مصوب مقام معظم رهبری، گام بزرگی برای تحول در نظام رفاهی کشور است که آنها را باید بتوانیم به اجرا دربیاوریم.

هم سان سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری خواهم کرد/ کتاب توانمندسازی فقرا ربطی به سند ۲۰۳۰ ندارد

به عنوان یک اقتصاد دان شوک جمعیتی دهه شصت را بدون نگاه ارزشی بررسی کرده ام چنانچه در آن زمان با بحران مدرسه روبرو بوده‌ایم و توانستیم ۶ میلیون جمعیت دانش آموزی را به ۱۳ میلیون تبدیل کردیم که جزو افتخارات ما است.

کتابی با عنوان توانمندسازی فقرا است که ۱۰۰۰ نفر در تدوین این کتاب دخیل بوده‌اند تمام تجارب جهانی را جمع‌آوری کرده‌اند و هیچ ربطی با سند ۲۰۳۰ ندارد و هر اطلاعاتی که از ما هم گرفته‌اند هیچگاه به خارج از کشور ارسال نکرده‌ایم.

در مورد معلولین و همسان سازی حقوق بازنشستگان جزو قانون است که باید به دنبال اجرای آن برویم.

قالیباف در پاسخ به سلیمی:قوه قضائیه مسئول رسیدگی به اموال مسئولان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان قانونی را به تصویب رساندند و قوه قضائیه را مسئول رسیدگی به وضعیت دارایی مسئولان کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی گفت: برخی از کسانی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند، قبلاً در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داشتند و ما نمایندگان الان در مقام قضاوت هستیم و باید درباره آنان اطلاعات لازم را بدانیم.

وی متذکر شد: رئیس جمهور اعلام کرد که سفره ما باید با مردم یکی باشد. کمیسیون آموزش مجلس مدارک تحصیلی تک تک وزرا را بررسی کرد و قرار شد گزارش آن را ارائه دهد اما باید درباره دارایی وزرای پیشنهادی نیز بررسی‌های لازم انجام شود، مخصوصاً کسانی که قبلاً مسئولیت داشتند تا مشخص شود که آیا سفره مردم را به اندازه خودشان گسترش دادند یا خیر.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین رئیس جمهور اعلام کرد که برنامه من همان اجرای برنامه هفتم توسعه است اما برنامه برخی از وزرای پیشنهادی با برنامه هفتم توسعه مغایرت دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده مجلس گفت: نمایندگان می‌توانند بر همه چیز نظارت کنند اما درباره دارایی‌ها، خود مجلس قانون تصویب کرد که نظارت در دارایی‌های مسئولان بر عهده قوه قضائیه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته در فرمت و کارتابلی که الان در مقابل نمایندگان قرار دارد و برنامه وزرای پیشنهادی آمده است، برخی از آنان دارایی‌های خود را قید کرده‌اند که البته این کار داوطلبانه است. طبق قانون افراد زمانی که مسئول شدند مکلف هستند که دارایی‌های خود را ثبت کنند و قوه قضائیه باید آن را بررسی کند.

 قالیباف: پایان جلسه امروز را اعلام می‌کنم 

رئیس مجلس: جلسه بعدی مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح فردا دوشنبه ۲۹ مرداد ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد