شهریار حیدری در گفتگو با فردا تشریح کرد؛

اهمیت نخستین سفر خارجی مسعود پزشکیان

کد خبر: 1314144

فعال سیاسی گفت: حداقل دستاورد نخستین سفر خارجی رئیس جمهور تحکیم و استحکام قراردادهای فی مابین و توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه بین ایران و عراق خواهد بود.

اهمیت نخستین سفر خارجی مسعود پزشکیان

گروه سیاسی فردا: مسعود پزشکیان به دعوت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در راستای گسترش و تقویت روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به بغداد سفر می کند. این نخستین سفر خارجی مسعود پزشکیان بعد از تصدی جایگاه ریاست جمهوری است، از این رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهریار حیدری در گفتگو با فردا درباره نخستین سفر خارجی پزشکیان به عراق گفت: این سفر آورده های خوبی برای ما خواهد داشت. راهبرد جمهوری اسلامی تقویت ارتباط و همکاری با کشورهای همسایه است. از این رو در میان همسایگان، عراق به لحاظ همکاری استراتژیک، اقتصادی و سیاسی در جایگاه نخست اهمیت قرار دارد.

وی با اشاره به راهپیمای اربعین افزود: عراق میزبان میلیونها زائر از شیعیان جهان بود که امنیت آنها به خوبی تأمین شد. همچنین توافقات امنیتی بین ایران و عراق انجام شد که برای اجرای این توافقات تقویت هماهنگی ها از جمله ضروریات است، به ویژه آنکه قرار است آمریکا به طور کامل از عراق خارج شود.

این نماینده ادوار مجلس عراق را شریک راهبردی ایران در معادلات منطقه ای خواند و یادآور شد: رئیس جمهور عراق را به عنوان نخستین سفر خارجی خود انتخاب کرد چون بیشترین ارتباط سیاسی، اجتماعی، مذهبی و امنیتی را با ما دارد. معتقدم حداقل دستاورد این سفر تحکیم و استحکام قراردادهای فی مابین و توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد