یوسفیان‌ملا در گفتگو با فردا:

عملکرد دولت باید نماد «وفاق ملی» باشد نه ترکیب اعضای کابینه

کد خبر: 1309405

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یک انتقاد این است که رئیس جمهور در معرفی فهرست اعضای کابینه وفاق ملی را درنظر نگرفت، حال آنکه وفاق ملی را باید در عملکرد دولت دید نه در ترکیب اعضای هیأت وزیران.

عملکرد دولت باید نماد «وفاق ملی» باشد نه ترکیب اعضای کابینه

گروه سیاسی فردا: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دومین روز خود را پشت سر گذاشت؛ برخلاف انتظارات موافقان و مخالفان تلاش می کنند از طرح صحبت‌های جنجالی دور باشند و استدلال های کارشناسی را مبنا قرار دهند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره پیش بینی نتیجه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: باید صبر کرد تا صحبت های موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی به انتها برسد. شاید برخی کمیسیون های تخصصی موافق برخی وزرا نبودند اما این ملاک نهایی نیست چون تعداد اعضای کمیسیون حداکثر 23 نفر است که موافق و مخالف نظر می دهند بنابراین نظر نصف به علاوه یک اعضای کمیسیون را نمی توان به نظر کل مجلس تعمیم داد.

وی با بیان اینکه تا اینجای کار روند جلسات رأی اعتماد مناسب خواند و افزود: اصل مباحثات، صحبت های موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس انجام می شود. از این رو بعید می دانم کسی بیفتد و شاید در بدبینانه ترین حالت ممکن است حداکثر یک یا دو نفر نتوانند رأی اعتماد از مجلس بگیرند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به برخی مباحث نمایندگان مخالف کابینه یادآور شد: یک انتقاد این است که رئیس جمهور در معرفی فهرست اعضای کابینه وفاق ملی را درنظر نگرفت، حال آنکه وفاق ملی را باید در عملکرد دولت دید نه در ترکیب اعضای هیأت وزیران. وفاق ملی این نیست که رئیس جمهور از همه جناح های سیاسی، قوام و ادیان کسی را برای عضویت در کابینه انتخاب کند. حتی اگر این اتفاق هم بیفتد شاید آن مسئول نتواند کاری را برای قوم یا هم کیشان خودش انجام دهد.

وی ادامه داد: من چهار دوره نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس بودم، زمانی همواره انتقاد این بود که چرا در کابینه هیچ وزیری از مازندران حضور ندارد، اگر بود وضعیت راه های این استان بهتر می شد اما بعد در یک دولت دیدیم از 19 وزیر، 11 وزیر مازندارانی بودند هم هیچ اتفاقی برای بهبود وضعیت راه های مواصلاتی استان مازنداران نیفتاد.

یوسفیان گفت: انتقاد دیگر به کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان این است که چرا برنامه ندارند. این دولت برنامه هفتم را ملاک عمل خود قرار داده است و می خواهد طبق آن پیش رود، حالا شاید برخی بگویند این برنامه نیاز به بازنگری دارد، خوب بازنگری در برنامه هفتم هم از طریق مجلس با ارائه طرح و هم از طریق دولت با ارائه لایحه می تواند انجام شود.

وی افزود: البته یک جاهایی نیز در نقد کابینه به آقای پزشکیان ظلم شد. روسای جمهور گذشته چند نفر را انتخاب می کردند و آنها مسئولیت داشتند تا با گزینه های مدنظر رایزنی و مصاحبه کنند بعد جمع بندی دیدگاه های شان را در اختیار رئیس جمهور بگذارند اما این دوره شورای راهبری انتقال دولت تشکیل شد و این شورا برای انتخاب هر وزیر کمیته ای را درنظر گرفت.

این فعال سیاسی گفت: متأسفانه دامنه افرادی که قرار بود برای بستن کابینه نظر بدهند وسیع شد اما به محض آنکه فهرست را اعلام کردند و انتقادها یکی پس از دیگری مطرح شد، عده ای رویه سکوت پیش گرفتند و عده ای نیز همه مسئولیت ها را متوجه شخص رئیس جمهور کردند، حال آنکه این رویکرد شایسته نبود چون همه آنها باید مسئولیت این کار جمعی را می پذیرفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد