سنگ بزرگ «نتانیاهو» پیش پای توافق آتش بس

کد خبر: 1308753

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صهیونیست های افراطی با شروط خود به کارشکنی ها برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات آتش بس غزه ادامه می دهند

سنگ بزرگ «نتانیاهو» پیش پای توافق آتش بس

بنیامین نتانیاهو، برای مذاکرات آتی آتش‌بس که قرار است  امروز در دوحه برگزار شود، سه شرط گذاشته است. 

نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم درباره هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی، ملاک اصلی قرار گیرد و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال  غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم برای پایان جنگ غزه هستند و از طرفین، دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند. پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آن ها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند. 

دیگر مقامات صهیونیست، نیز به شدت از عملکرد نتانیاهو ناراضی اند و او همچنین صهیونیست های افراطی را عامل اصلی بحران سیاسی در تل آویو و ناتوانی رژیم صهیونیستی مقابل گروه های مقاومت فلسطینی در جنگ غزه می داند. «بنی گانتس» نماینده کنست رژیم صهیونیستی با انتقاد از بنیامین نتانیاهو گفت: «مسئولان (مقامات صهیونیست) بین مردم تفرقه می‌اندازند و آب چاهی را که از آن می‌نوشند مسموم می‌کنند.» گانتس افزود: «نتانیاهو حکومت خود را برای محافظت از صهیونیست‌ها قربانی نخواهد کرد و آن چه را لازم است برای جلوگیری از جنگ داخلی انجام نخواهد داد.» بحران سیاسی در سرزمین های اشغالی، روز به روز گسترده تر می شود و نتانیاهو درکنار اعضای کابینه برای ادامه روند با مشکلات متعددی مواجه است. 

تداوم جنگ افروزی صهیونیست ها در غزه و بحران اقتصادی، نارضایتی ساکنان اراضی اشغالی را افزایش داده و هرروز تظاهرات گسترده ای علیه نتانیاهو با خواست برگزاری انتخابات جدید و پایان کار کابینه فعلی برگزار می شود. خانواده های اسرای صهیونیست، نیز نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه را به دروغ پردازی و سوء استفاده از موضوع اسرا متهم می کنند درشرایطی که به گفته معترضان مقامات صهیونیست به طور جدی مذاکرات آتش بس را پیگیری نمی کنند و به فکر موقعیت سیاسی خود و جلوگیری از سقوط کابینه هستند. 

روند مذاکرات آتش بس در چندماه گذشته در دوحه و قاهره نشان داده که مقامات صهیونیست، این روند را با هدف ادامه جنگ و گرفتن کمک های مالی بیشتر از آمریکا و غرب ادامه می دهند. فریبکاری مقامات صهیونیست با نارضایتی حامیان اصلی آن ها در کاخ سفید نیز مواجه شده است. «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی حماس  خاطر نشان کرد: «در گذشته مذاکرات آتش بس شاهد فریبکاری و تعلل و بازی در آوردن های  نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که قصد دستیابی به توافق را ندارد؛ چرا که می داند توقف جنگ منجر به زندانی شدن وی به اتهام شکست 7 اکتبر خواهد شد.» حماس و گروه های مقاومت فلسطینی نیز در این چندماه و به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی نشان داده اند که اعتمادی به رژیم صهیونیستی ندارند و مذاکرات را تنها در شرایطی ادامه خواهند داد که خواسته های مشروع  مردم فلسطین ازجمله بازگشت آوارگان و  خروج اشغالگران از غزه به طور کامل و بدون هیچ تعللی اجرایی شود.  

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد