انتخاب ناظران در جلسه علنی امروز مجلس / پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود شد

کد خبر: 1306234

دقایقی پیش، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دستورکار قرار گرفت.

انتخاب ناظران در جلسه علنی امروز مجلس / پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود شد

دقایقی پیش، جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (اعاده شده از شورای نگهبان)

انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به پیشنهاد هیأت رئیسه

انتخاب نمایندگان ناظر در برخی از مجامع و شوراها/ مهر

پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شد

نمایندگان مجلس نصرالله پژمان‌فر را به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب کردند.

به گزارش فارس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز یک‌شنبه ۱۴ مردادماه نمایندگان نصرالله پژمان‌فر را با ۱۵۶ رأی به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی انتخاب کردند.

هیئت‌رئیسه مجلس آقایان نصرالله پژمان‌فر و سید محمد موحد را به عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ به صحن علنی معرفی کرد که این موضوع در دستور جلسه هفته جاری مجلس قرار گرفت تا تکلیف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در اولین سال فعالیت مجلس دوازدهم مشخص شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر پیش از این رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس یازدهم بوده و اکنون نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی است. 

نصرالله پژمان فر در ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شده است. او پس از پایان دوران متوسطه در هنرستان و رشته مکانیک علی رغم قبولی در کنکور از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داده و به حوزه علمیه تهران رفت، و بعد از مدتی به مشهد رفته و در مدرسه مجتهدی از محضر اساتیدی همچون حضرات آیات حق شناس و صادق شریعتمداری بهره برد. سپس تحصیلاتش را در مدرسه برهان ادامه داد و در شهرری نیز از درس اساتیدی از جمله آیت الله سیدمحمدحجت کوه کمریه بهره مند شد. 

او بعد از چند سال تحصیل در مشهد به همکاری با جامعه المصطفی العالمیه پرداخت، و در همین دوران مدیریت مدرسه علمیه شهید صدوقی مشهد را نیز برعهده داشت. پژمان‌فر در سال ۱۳۸۸ به عنوان معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان آغاز به فعالیت کرد و دو سال بعد از آن در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و به عنوان نماینده مردمشهد و کلات به مجلس راه یافت. او همچنین در دوره دهم، یازدهم و دوازدهم نماینده مجلس شورای اسلامی شد.

ماده ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس نحوه تشکیل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را تشریح کرده که به موجب آن «به منظور سامان دادن و کارآمد سازی مجلس و نمایندگان، خصوصا نسبت به طرز کار قوای مجریه و قضائیه و مجلس مبتنی بر اصول متعدد قانون اساسی بالاخص اصل نود، کمیسیونی به نام اصل نودم قانون اساسی تشکیل می‌شود که طبق قوانین مصوب مربوط به خود اداره و انجام وظیفه کند.

اعضای این کمیسیون به شرح زیر است:

۱- از هرکمیسیون تخصصی یک ‌نفر با معرفی کمیسیون مربوطه

۲- هشت نفر از نمایندگان که توسط رؤسای شعب و هیأت رئیسه به عنوان اعضای ثابت انتخاب می‌شوند.

تبصره ۱- رئیس کمیسیون با پیشنهاد حداقل دو نفر توسط هیأت رئیسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رأی مجلس برای مدت یکسال انتخاب می‌شود.»

شایان ذکر است که در جلسه روز گذشته هیئت‌رئیسه مجلس اعضای اصلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم انتخاب شدند که اسامی آن‌ها بدین شرح است؛ نصرالله پژمان‌فر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی دلیگانی و مصطفی معینی آرانی.

نماینده ناظر بر شورای مسکن انتخاب شد

با رای وکلای ملت، نماینده ناظر بر شورای مسکن انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ناظر بر شورای عالی مسکن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

بر این اساس محمد رئیسی با ۱۰۲ رأی به عنوان نماینده ناظر بر شورای مسکن برگزیده شد.

ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی انتخاب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی را تعیین کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، هاشم خنفری عضو کمیسیون اجتماعی را با ۲۰۷ رأی به عنوان ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی انتخاب کردند.

همچنین در ادامه جلسه مصطفی مطورزاده، محمد علیجانی، علی جعفری آذر و احمد فاطمی برای عضویت در شورای عالی بیمه کاندیدا شدند که مطورزاده با ۱۵۱ رأی و جعفری آذر با ۱۲۶ رأی به عنوان دو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه انتخاب شدند.

انتخاب ناظران مجلس در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو ناظر مجلس در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، مجتبی رحمان دوست را با ۱۹۴ رای و رضا صدیقی را با ۱۹۲ رای  به عنوان ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی انتخاب کردند.

ناظران مجلس در شورای حقوق و دستمزد مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو نماینده را به عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز (یکشنبه)، مسلم صالحی را با ۲۲۳ رای و جبارکوچی نژاد را با ۲۰۰ رای به عنوان ناظران مجلس در شورای حقوق و دستمزد انتخاب کردند.

انتخاب ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، هاشم خنفری عضو کمیسیون اجتماعی را با ۲۰۷ رای  به عنوان ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی انتخاب کردند.

رحماندوست و گودرزی عضو شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شدند

دو عضو مجلس در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، انتخاب دو نفر از نمایندگان با معرفی کمیسیون اجتماعی به عنوان عضو در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بر این اساس مجتبی رحماندوست با ۱۹۹ رای و عباس گودرزی با ۲۰۶ رای به عنوان عضو شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شدند.

ناظران مجلس در شورای عالی بیمه

با رای مجلس، مصطفی مطورزاده و علی جعفری آذر ناظران مجلس در شورای عالی بیمه شدند.

به گزارش ایسنا، انتخاب یک نفر از نمایندگان از هر یک از کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی به عنوان ناظر در شورای عالی بیمه در دستور جلسه علنی امروز قرار داشت.

مصطفی مطورزاده، محمد علیجانی، علی جعفری آذر و احمد فاطمی برای عضویت در شورای عالی بیمه کاندیدا شدند.

مطورزاده با ۱۵۱ رای و جعفری آذر با ۱۲۶ رای به عنوان دو ناظر در شورای عالی بیمه انتخاب شدند.

انتخاب ناظر مجلس در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظر مجلس در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس، علیرضا نوین عضو کمیسیون عمران مجلس را با ۱۵۸ رای  به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور انتخاب  کردند.

ناظران مجلس در هیئت عالی گزینش انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو نماینده را به عنوان ناظر در هیئت عالی گزینش انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز (یکشنبه)، سالار مرادی را با ۱۵۰ رای از کمیسیون اجتماعی و رمضان رحیمی را با ۱۷۴ رای از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر در هیات عالی گزینش انتخاب کردند.

انتخاب ناظران مجلس بر صندوق توسعه ملی

ناظران مجلس شورای اسلامی بر صندوق توسعه ملی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قدرتی و فتح الله توسلی از کمیسیون اقتصاد به عنوان ناظران مجلس شورای اسلامی بر صندوق توسعه ملی انتخاب شدند.

ناظران مجلس شورای اسلامی بر مجمع بانک مرکزی انتخاب شدند

ناظران مجلس شورای اسلامی بر مجمع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

به گرارش خبرنگار مهر، هادی قوامی و رسول بخشی به عنوان ناظران مجلس شورای اسلامی بر مجمع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.

نماینده ناظر هیأت چاپ و تحلیل اوراق بهادار انتخاب شد

محمدعلی جانی نماینده ناظر هیأت چاپ و تحلیل اوراق بهادار برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ناظر هیأت چاپ و تحلیل اوراق بهادار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

بر این اساس محمدعلی جانی نماینده ناظر هیأت چاپ و تحلیل اوراق بهادار برگزیده شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد