فوری فوری؛ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد | واریز علی الحساب 3/000/000 + حقوق بازنشستگان از 20 شهریور ماه

کد خبر: 1313725

در ادامه آخرین اخبار مربوط به واریز معوقات حقوق بازنشستگان را بخوانید

فوری فوری؛ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان صادر شد | واریز علی الحساب 3/000/000 + حقوق بازنشستگان از 20 شهریور ماه

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:در روزهای اخیر، دولت اقدام به اصلاح آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کرده و این اصلاحات به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است. یکی از تغییرات مهم در این اصلاحیه، مربوط به جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه اجرایی است که به موضوع کسر حق بیمه و مالیات از حقوق بازنشستگان پرداخته است.

برخی از بازنشستگان ممکن است تصور کنند که اصلاحات صورت‌گرفته به معنای کسر حق بیمه و مالیات از حقوق آنهاست، در حالی که این موضوع به‌طور واضح مشخص شده که حق بیمه و مالیات فقط شامل حال شاغلان می‌شود و نه بازنشستگان. در اصلاحیه جدید، واژه «خالص حقوق» در جزء ۶ ماده یک به «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد» تغییر یافته است. این تغییر به این معناست که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان بر اساس حقوق شاغلان محاسبه می‌شود، اما خود بازنشستگان از این کسرها معاف هستند.

به بیان دیگر، در جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه، مابه‌التفاوت حقوق هر بازنشسته به معنای اختلاف بین مبلغ حقوق بازنشستگی آنها و ۹۰ درصد میانگین مبلغ ناخالص حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌طراز است. بنابراین، پس از محاسبه حقوق شاغلان و کسر حق بیمه و مالیات از آنها، حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌طراز همسان می‌شود.

این اصلاحیه به‌ویژه به این موضوع اشاره دارد که کسر بیمه و مالیات مربوط به شاغلان است و حقوق بازنشستگان بدون کسر این موارد محاسبه می‌شود، که می‌تواند به نفع بازنشستگان باشد و اطمینان حاصل کند که آنها از حقوق مناسبی برخوردار خواهند بود.

جزئیات جدید از واریز افزایش حقوق بازنشستگان

رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورتیکه سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

 وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر نماید.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد