ارائه گزارش اعضای دولت سیزدهم از عملکرد سه‌ساله

کد خبر: 1303539

آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد.

ارائه گزارش اعضای دولت سیزدهم از عملکرد سه‌ساله

آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد.

در ادامه، گزارش اقدامات هیئت وزیران را در ادامه مطالعه می‌کنید.

منظور: در دهه ۹۰ سالانه منفی ۴/۳ درصد سرمایه مستهلک شده است

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز هیات دولت سیزدهم، گفت: در دهه ۹۰ سالانه منفی ۴/۳ درصد سرمایه مستهلک شده است.

وی افزود: در بخش تقاضای اقتصاد، هزینه مصرف نهایی و خصوصی مردم در دهه ۹۰ رشد ۱.۸ درصدی در سال داشته است؛ اما در این ۳ سال گذشته به‌طور میانگین ۷.۸ درصد  بوده است. این همان برخورداری مردم از ثمرات رشد است.  

ارائه ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس توسط معاونت پارلمانی دولت سیزدهم

سید محمود حسینی‌پور سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری عصر امروز (یکشنبه، ۳۱ تیرماه) در آخرین جلسه یکشنبه هیئت دولت سیزدهم ضمن اشاره به عملکرد این معاونت گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت برای پیشرفت امور تعامل با مجلس شورای اسلامی است و در طول سه سال اخیر تعامل سازنده با مجلس با حفظ اصول حاکم بر استقلال قوا انجام گرفت.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم تقویت لایحه محوری به نسبت دولت دوازدهم مد نظر قرار داشت که ما در دولت دوازدهم تعداد ۲۲۰ فقره در ۴ سال داشتیم، اما، در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس ارائه شد که دولت طی ۳۴ ماه اخیر توانست بسیاری از این لوایح را به نتیجه برساند.

افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) در جلسه هیأت دولت سیزدهم ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بود و کار بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شد. متاسفانه لایه‌های مختلف ارتباطی متناسب با نیازهای کشور توسعه پیدا نکرده بود و ما همیشه در زمینه ارتباطات ثابت جزو کشورهای ته لیست بودیم.

وی افزود: کار بسیار خوبی که در این دوره انجام شد، یکی در زمینه ارتباطات ثابت یعنی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها بود که یکی از یادگارهای شهید جمهور بوده و اکنون در ۴۰ درصد شهرهای کشور اجرا شده و ۴۰ درصد خانوارهای شهری دسترسی دارند.

وزیر آموزش‌وپرورش: بحران کمبود معلم مدیریت شد

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش در آخرین جلسه روز یکشنبه هیئت دولت سیزدهم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت سیزدهم را  دولت کار، امید و حرکت نام‌گذاری کردند. ۱۲ مصداق از این برای آموزش‌وپرورش آورده‌ام.

صحرایی بیان کرد: اجرای حقیقی سند تحول بنیادین در دولت در دستور کار رئیس‌جمهور، شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت. در این زمینه چند کار مهم انجام شد که مهم‌ترین آن کاهش فاصله سند با صحنه است؛ سند مدرسه در تراز تحول سندی بود که در شورای‌عالی آموزش‌وپرورش قرار گرفت و الان در دستور کار قرار گرفته است. 

منصوری: بیش از 6 هزار مصوبه در سفرهای استانی رئیس‌جهور منعقد شد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جلسه امروز هیات دولت سیزدهم، گفت: اقداماتی که در حوزه معاونت اجرایی و هم حوزه سرپرستی نهاد زحماتی صورت گرفت به تعبیر حضرت آقا سند درخشان و افتخارآفرین مجموعه دولت بود یعنی همان حوزه سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای هیئت که ثمرات زیادی داشت.

وی افزود: در این مدت ۴۸ سفر استانی اتفاق افتاد علاوه بر این در ۱۱ تا از شهرهای استان تهران آقای رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به صورت جداگانه سفر کردند و مجموعه مصوباتی داشتیم که از یک مسیر کاملاً کارشناسی عبور کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دور اول سفرها مجموعاً بیش از ۵۴۰۰ مصوبه با اعتبار بیش از ۴۲۴ هزار میلیارد تومان داشتیم و در دور دوم نزدیک به ۲۰۰۰ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۸۱ هزار میلیارد تومان داشتیم.

خطیب: برخوردهای به موقع نسبت به شبکه‌های تروریستی صورت گرفت

سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در جلسه امروز هیئت دولت سیزدهم، گفت: بر اساس سیاست‌هایی که در طرح تحول رئیس‌جمهور شهید ابلاغ شد وزارت اطلاعات رویکردی را نسبت به بحث گسترش اطلاعات و ارتباطات مردم پایه در پیش گرفت. 

وی افزود: تلاش خود را با افزایش صددر‌صدی نسبت به ایجاد فضای ارتباطی با مردم توانست خیلی از سرنخ‌های اقدامات امنیتی خود را پیگیری و سامان دهد. رابطه بهتری متقابلی را از طریق بیانیه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای مجموعه افکار  عمومی در پیش گرفت.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: نکته دوم بحث هم‌افزایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بود که در این دولت به‌خوبی شکل گرفت. امروز ما شاهد نتایج آن در کشور مخصوصاً در شمال غرب و جنوب شرق کشور هستیم. 

رشد سه‌برابری صادرات محصولات و خدمات نظامی در دولت سیزدهم

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (یکشنبه، ۳۱ تیرماه) در آخرین جلسه یکشنبه هیئت دولت سیزدهم ضمن اشاره به عملکرد این معاونت گفت: وزارت دفاع در اکثر شاخص‌های عملکردی در ۳۳ ماه اخیر رشد جهشی داشته است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

وی افزود: ما در میزان تولید تسلیحات تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات با هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح رشد دو برابری داشته‌ایم. همچنین؛ در میزان صادرات محصولات و خدمات نظامی نیز رشد سه برابری داشته‌ایم.

خزعلی: بیش از 30 لایحه در حمایت از زنان تدوین و اصلاح شده است

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در آخرین جلسه روز یکشنبه هیئت دولت در ارائه گزارشی از آخرین اقدامات این معاونت، گفت: یکی از حرکت‌هایی که آقای رئیسی انجام دادند، زنان را در شورای‌عالی تصمیم‌گیری منصوب کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور شهید معتقد بودند که زنان باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند. شاید اولین دولتی بودیم که برنامه زمانبندی شده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای حوزه داشتیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۹ اقدام تولگری در حوزه زنان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمان‌های مختلف در حال اجراست، اظهار کرد: ما در حوزه هماهنگی و برنامه‌ریزی و رصد و ارزیابی برنامه داشتیم و توانستیم حرکت‌های خوبی را در زمینه زنان و خانواده داشته باشیم.

افزایش 46 درصدی گشت‌های مشترک تعزیرات برای کنترل بازار

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری عصر امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) در جلسه هیأت دولت سیزدهم ضمن ارائه گزارش عملکرد این معاونت، اظهار کرد: مطابق اصل ۱۶۰ برای تعامل بین دولت و قوه قضاییه نظم و انتظام دادیم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در پایان سال ۱۴۰۲ نوبت‌ها و صف‌های موجود پایان یافت. از نظر تعداد پرونده‌ها ۲۵۰ درصد پرونده‌های پرداخت دیه افزایش یافته است. در سه سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیه پرداخت کردیم.

وزیر دادگستری عنوان کرد: میزان وصولی جریمه‌ها توسط سازمان تعزیرات طی سه سال گذشته بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بود. این مبلغ در مدت مشابه بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود. 

به گفته وی، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده از ۳۷ به کمتر از ۲۰ روز کاهش یافته است. گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی بازار در سه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت که بر کنترل بازار تاثیرگذار بود.

خاندوزی: خزانه‌‌داری هیچ تنخواهی را از بانک مرکزی دریافت نکرد

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از اقدامات این وزارتخانه را ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی اظهار کرد: کاهش نرخ مالیات برای تولیدکنندگان، افزایش میزان وصولی و تامین هزینه‌های جاری دولت از مالیات در دولت سیزدهم رقم خورد.

وزیر اقتصاد گفت: رسیدگی به ارزش افزوده صورت گرفت و ۳۷۰ هزار اظهارنامه در سامانه ثبت شد. وصول نیمی از مالیات مشاغل بر یک درصد از مودیان حقیقی صورت گرفت و جهش سهم پرداخت شهرداری‌ها به ۱۳۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر صمت: تلاش کردیم سرمایه را به سمت زیرساخت‌های دانش‌بنیان ببریم

عباس علی‌آبادی امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه در آخرین جلسه هیئت دولت در ارائه گزارشی از عملکرد در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اقداماتی در وزارت صمت صورت‌گرفته با موفقیت‌های خوبی همراه بوده است و ارزیابی‌های، شرایط مثبت را نشان می‌دهد که آثار سرمایه‌گذاری‌ها در آینده خود را نشان خواهد داد.

وزیر صمت ادامه داد: فکر می‌کردیم کشوری مملو از انرژی هستیم، این در حالی است که باید در انرژی از مزیت‌های حداکثری استفاده کنیم؛ از این رو به سمت صنعت دانش‌بنیان صادرات محور حرکت کردیم، به‌جای اینکه مواد معدنی و فولاد صادر کنیم, یعنی به سمت ارزش‌افزوده رفتیم.

سلاجقه: ۷۵۰ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کشور افزوده شد

علی سلاجقه روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام و سازمان در انجام امور از فضای سیاست زدگی خارج شد و به کارهای تخصصی پرداخت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بر اساس برنامه تحولی در سه بخش بنیادی، عملکردی و میدانی مسائل محیط زیستی را با جدیت دنبال کردیم، تصریح کرد: بعد از ۵۰ سال ۲ قانون اساسی کشور شامل قانون حفاظت و همچنین شکار و صید را بازنگری و به روز کردیم ، لوایح خوبی در این زمینه در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفت که قرار بود به دولت تقدیم شود.

سلاجقه ادامه داد: همچنین ۲ آیین نامه کسب و کار در محیط زیست و جمع آوری پلاستیک های زیر ۲۵ میکرون را داشتیم ، ۱۵ درصد برنامه هفتم به مسائل محیط زیست مربوط بود که مهمترین آن تغییر اقلیم است، همچنین چهار جلسه شورای عالی محیط زیست با حضور رئیس جمهور شهید برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت. چاپ ۱۵۰ عنوان کتاب در زمینه فرهنگ سازی محیط زیست به چاپ رسید.

دهقانی فیروزآبادی: شورای راهبری علوم و فناوری‌های کوانتومی در دولت سیزدهم تشکیل شد

روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در جلسه هیات دولت و در تشریح عملکرد سه ساله معاونت متبوع خود در دولت سیزدهم گفت: بحث حمایت از جریان دانش بنیان کشور و گفتمان اقتصاد دانش بنیان یکی از گفتمان های محوری رئیس جمهور شهید بود.

وی ادامه داد: مهمترین دستاوری که در دولت داشتیم هماهنگی بسیار نزدیک همه دستگاه های اجرایی و به شکل خاص وزارت اقتصاد و نفت و نیرو، صمت و علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت بود که همکاری خوبی داشتند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه به تشریح این همکاری ها در چهار سرفصل پرداخت و گفت: توسعه نهادی و ساختاری اقتصاد دانش بنیان یکی از دستاوردهای حوزه معاونت علمی است که مقام معظم رهبری در محدود موضوعاتی که تاکید به توسعه ساختار و ایجاد ساختار دارند حوزه علم و فناوری است.

باقری: ایران شریک راهبردی تصمیم‌گیری در کنار سایر اعضای بریکس تبدیل شده است

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (یکشنبه) در جلسه هیات دولت در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی در وضعیت سیال نظام بین‌الملل وارد میدان شد و پیش از آن نظام بین‌الملل یک ثباتی را داشت، اما در مقطع اخیر نبودِ قدرت محوری در سازوکارهای بین‌المللی شرایط ویژه‌ای را در مناسبات بین المللی ایجاد کرد.

وی گفت: این شرایط ویژه میتوانست برای ما هم فرصت و هم تهدید ایجاد کند، اما رویکردی که دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی اتخاذ کرد، مبتنی بر تنوع راهبردی در سیاست خارجی بود که یک چابکی و بالندگی به سیاست خارجی داد که در نتیجه عملاً ما شاهد هستیم که در طول سه سال گذشته هیچگاه کشور با بن‌بست مواجه نشده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این سه سال بازیگری نقش آفرین و فعال در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است، تصریح کرد: در عرصه سیاست خارجی دولت سیزدهم ما توانستیم عنصری فعال باشیم و نه بازیگری منفعل، در عرصه سیاست خارجی دولت چند محور را دنبال کرده که به نظر من مهم‌ترین ویژگی آن این است که محورهای آن کاملاً اجماعی است و معارض ندارد.

بذرپاش: تولید مسکن در دولت سیزدهم 14 درصد رشد داشته است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیئت دولت در ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود، گفت: حدود نیمی از اراضی که ۵۰ هزار هکتار می‌شود، در محدوده‌های شهری و نیمی دیگر در محدوده‌های روستایی به‌منظور ساخت مسکن به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش روستایی از ابتدای انقلاب تا سال ۱۴۰۲، تعداد ۸۰۰ هزار قطعه زمین تقدیم روستاییان شده بود، گفت: این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ و چهار ماهه امسال بیش از یک میلیون قطعه زمین وارد سامانه بخش روستایی شده که بخشی از آن تحویل مردم شده و این یک عدد بی‌سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در موضوع بافت فرسوده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالیانه ۴۷ هزار پروانه صادر شده بود که در سه ساله دولت سیزدهم به ۹۴ هزار فقره افزایش یافت.

بذرپاش تصریح کرد: نوسازی مسکن روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالیانه ۸۰ هزار واحد بود که در سه سال گذشته به ۲ برابر این رقم، یعنی بیش از ۱۶۵ هزار واحد در سال افزایش یافته است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد