عمر چند ماهه دولت "سلام"

کد خبر: 324845
سرویس سیاسی « فردا »:

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه دولت "تمام سلام" بسترساز انتخابات ریاست جمهوری درلبنان است اظهار داشت که این انتخابات تا دو ماه آینده برگزار می شود و رئیس جمهورجدید فردی دیگری را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

"خضر نورالدین" عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، درباره تشکیل دولت جدید لبنان گفت: این دولت بسترساز انتخابات ریاست جمهوری لبنان است و یک نوع دولت آشتی ملی محسوب می‌شود. وجود چنین دولتی بهتر از آن است که کشور بدون دولت اداره شود. شما می‌دانید تامین امنیت بدون دولت دشوار است و باعث می شود که وضعیت اجتماعی لبنان به هم بریزد. به علاوه، اوضاع و شرایط منطقه بی ثبات است و این وضعیت می تواند بر کشور تاثیرگذار باشد.

ایجاد تحرک درلبنان

عضو شورای مزکزی حزب الله با بیان اینکه وزیران منتخب نخست وزیر جدید لبنان مورد تائید و حمایت مردم این کشورهستند، گفت: "تمام سلام" که مامور تشکیل هیات دولت جدید کشور شده دارای قدرتی است که می تواند در لبنان تحرک ایجاد کرده و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کند. اکنون فرصت مناسبی برای اجرایی شدن آشتی ملی در لبنان فراهم شده و این موضوع به نفع کشور است.

رای اعتماد پارلمان به وزیران

وی در پاسخ به این سئوال "آیا وزیران پیشنهادی تمام سلام ازپارلمان رای اعتماد می گیرند؟" گفت: بله، طبیعی است که برخی از اعضای کمیسیون های مختلف در ترکیب هیات دولت حضور داشته باشند. این موضوع بسترسازهمکاری بیشتر جناح ها و فراکسیون های مجلس با دولت خواهد بود.

چرخش پست های وزارتی

این فعال سیاسی با اشاره به چرخشی بودن پست های وزارتی گفت: این پست ها بین طوایف، احزاب و گروه های سیاسی به صورت دست بدست گردش خواهند کرد. به طوری که می توان گفت با اجرایی شدن این طرح، تمام مشکلاتی که در ارتباط با تقسیم سمت های وزارتی وجود داشت از بین خواهد رفت. البته درقانون اساسی لبنان چرخشی بودن سمت های وزارتی وجود ندارد ولی" تمام سلام "پیشنهاد آن را مطرح کرد که مورد پذیرش قرار گرفت.

ازبین بردن مشکل

وی در پاسخ به این سئوال که "براساس قانون اساسی لبنان، باید تمام طوایف و گروه های سیاسی درقدرت حضور داشته باشند. اما تجربه نشان داده است که حضور برخی از گروه در ساختار قدرت باعث ناامنی و برهم خوردن روند سیاسی در لبنان شده است. آیا پیشنهاد چرخش پست های وزارتی با هدف از بین بردن این مشکل مطرح شده است؟ " گفت: فکر نمی‌کنم این اقدام با چنین هدفی صورت گرفته باشد. این موضوعی که شما به آن اشاره کردید یک مسئله دیگر است.

عمر چند ماهه دولت سلام

این عضو شورای مرکز حزب الله درپایان درباره عمر دولت سلام گفت: انتخابات ریاست جمهوری تا دو ماه آینده برگزار خواهد شد. براساس قانون اساسی ، رئیس جمهور فردی را مامور تشکیل کابینه جدید کشور خواهد کرد. لذا عمر دولت سلام بیش از چند ماه دیگر نخواهد بود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد