اخبار جنگ غزه | ویرانی‌های هولناک در غزه /حمله موشکی القسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1306004

یک آژانس وابسته به سازمان ملل از برجای ماندن ویرانی‌های هولناک در نوار غزه بعد از بررسی تصاویر ماهواره‌ای در این باریکه خبر داد.

اخبار جنگ غزه | ویرانی‌های هولناک در غزه /حمله موشکی القسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

به نقل از شبکه فلسطین الیوم، آژانس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نزدیک به دو سوم ساختمان‌ها در این باریکه یا کاملاً تخریب شده‌اند و یا خسارت دیده‌اند.

در ادامه گزارش این آژانس بین المللی تاکید شده است: در آخرین بررسی‌ها مشخص شده است ۱۵۱ هزار و ۲۶۵ ساختمان در نوار غزه خسارت دیده‌اند.

آژانس مذکور تصریح کرد: این حجم از ویرانی‌ها با بررسی تصاویر ماهواره‌ای در ژوئیه ۲۰۲۴ و مقایسه آنها با تصاویر می ۲۰۲۳ مشخص شده است.

پیش از این نیز منابع فلسطینی تصاویری از شهر رفح در جنوب نوار غزه منتشر کردند که بیانگر محو شدن برخی از مناطق مسکونی به طور کامل از روی نقشه است./مهر

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را زیر آتش گرفتند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته مناطق مختلف نوار غزه و ساختمان‌های مسکونی در این باریکه را بمباران کردند.

به نقل از شبکه المیادین، در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در نزدیکی میدان النادی واقع در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه چندین فلسطینی به شهادت رسیدند.

نیروهای پدافند غیرعامل نیز اعلام کردند که در جریان این بمباران یک مادر و به همراه کودکش به شهادت رسیدند.

حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه همزمان با حملات هوایی این رژیم همچنان ادامه دارد به طوری که توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله الصبره در جنوب شهر غزه را زیر آتش گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، ۳۹ هزار و ۴۸۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۹۱ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

آنروا: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز جنگ با فجایع غیرقابل توصیفی روبه‌رو هستند

کمیسر کل آژانس آنروا با تاکید بر اینکه کودکان غزه سزاوار امنیت هستند، اعلام کرد که آنها در طول روزهای جنگ شاهد اتفاقات و فجایع غیرقابل توصیف بودند و باید به خاطر آنها فورا آتش‌بس برقرار شود.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز از جنگ، ویرانی، فقدان‌ها و درد و رنج‌ها، شوک‌ها و فجایع غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند.

لازارینی در ادامه نیز گزارش داد امروز ما برنامه بازگرداندن کودکان غزه به آموزش را با تامین پناهگاه‌هایی برای آنها کلید زدیم.

به گزارش خبرگزاری «سما»، کمیسر کل آنروا در گزارش خود از وضعیت کودکان غزه اظهار کرد آنها شاهد اتفاقاتی بودند که یک کودک نباید ببیند، آنها شایسته امنیت هستند.

او افزود: معلمان آنروا با برنامه‌های ورزشی، هنری، نمایشی، بازی‌ها و ایجاد فضایی برای دیدار با دوستان و شکل‌گیری دوستی‌های جدید، نوری را در تاریکی برای کودکان غزه روشن می‌کنند.

لازارینی در ادامه نیز آغاز طرح آنروا برای ازسرگیری آموزش در غزه را به منزله اقدام کوچکی برای کمک به کودکان غزه و اتصال دوباره آنها به کودکی گرفته شده از آنها توصیف کرد و بار دیگر برقراری آتش‌بس فوری را برای تمام کودکان به ویژه کودکان غزه خواستار شد.

‌رژیم صهیونیستی با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت برای توقف فوری جنگ غزه و نیز صدور دستورالعمل‌هایی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، از هفتم اکتبر گذشته به حملات خود ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هنوز مفقود هستند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شدند.

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه

جنگ غزه امروز (شنبه) وارد سیصد و دومین روز خود شد و رژیم صهیونیستی مناطق مختلف غزه را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، منابع پزشکی اعلام کردند در حمله رژیم صهیونیستی به محله الصبره در شهر غزه پنج تن شهید شدند. از جمله شهدا سه کودک و یک زن هستند. تعدادی نیز زخمی شدند.

در حمله رژیم صهیونیستی به محله شیخ رضوان در شهر غزه نیز یک فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

طبق گزارش المیادین در حمله رژیم صهیونیستی به محله تل الهوی در جنوب شهر غزه سه فلسطینی شهید شدند.

در مرکز نوار غزه نیز یک زن و کودک در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج شهید شدند.

در این اردوگاه همچنین سه فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شمال این اردوگاه را هدف قرار داد.

در جنوب نوار غزه نیز یک زن فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غرب خان یونس شهید شد.

در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه میراج در جنوب خان یونس نیز پنج فلسطینی شهید شدند.

روز جمعه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آمار شهدای فلسطینی از هفت اکتبر به ۳۹ هزار و ۴۸۰ شهید و آمار مجروحان به ۹۱ هزار و ۱۲۸ تن رسید.

حمله موشکی گردان‌های القسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس از موشک‌باران پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پایگاه نظامی «صوفا» را با ۱۰ موشک «رجوم» هدف قرار داده است.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد، ۱۸ موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین پرتاب شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد این موشک‌ها از جنوب نوار غزه به سمت اراضی اشغالی پرتاب شده‌اند.

این حمله در حالی انجام شده است که ۱۰ ماه از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، اما مقاومت فلسطین همچنان قدرت خود را حفظ کرده و قادر به انجام حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی است.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی از بین بردن قدرت مقاومت نوار غزه هستند، اما انجام این حملات از قلب این باریکه موید حفظ قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد