نظر اسحاقی درباره ماجرای وام نجومی و کم‌بهره مسئولان بورس

کد خبر: 1313655

نماینده قائنات در مجلس گفت: مجلس باید نقش خودش را موضوع در وام‌های میلیاردی بورس ایفا کند نباید فقط مطالبه‌گر باشد. همچنین نقش قوه‌ قضائیه باید بازدارنده باشد.

نظر اسحاقی درباره ماجرای وام نجومی و کم‌بهره مسئولان بورس

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، درباره ماجرای وام نجومی و کم‌بهره مسئولان سازمان بورس گفت: به گفته عضو ناظر شورای‌عالی بورس ایشان اعلام کردند درگذشته نیز این رویه‌ها بوده است و این اولین‌بار است که افشا شده است. باید اول‌ازهمه ببینیم آقای عشقی باتکیه‌بر کدام قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و حتی اساسنامه این کار را کرده است که باید این را اصلاح کنیم.

وی افزود: ایشان کاری غیرقانونی کرده است و استنکاف از قانون با یک فسادی در سازمان بورس انجام داده است. نباید با یک استعفا پرونده موضوع وام‌های میلیاردی که توسط ایشان و گذشتگان بوده است را ببندیم. اگر این فساد باشد هم ایشان باید محاکمه شود و هم کلیه رؤسای سازمان بورس که درگذشته تخلف مشابهی را انجام داده‌اند.

اسحاقی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید نقش خودش را در این موضوع ایفا کند نباید فقط مطالبه‌گر باشد اصل و بنیان کمیسیون اصل ۹۰ برای این موضوعات است؛ لذا کمیسیون اصل ۹۰ باید در یک بازه زمانی نسبت به سازمان بورس و کلیه سازمان‌ها و نهادها که به دستگاه‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات پاسخگو نیستند مثل اتاق بازرگانی نسبت به این موضوعات باید ورود کند و تحقیق و  تفحص انجام بدهد.

وی گفت: معتقد هستم اگر در زمان آینده شاهد فساد مشابهی که امروز در سازمان بورس انجام شده است باشیم همه دستگاه‌ها از دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی در این موضوع مقصر خواهند بود. یعنی کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس شورای اسلامی به‌عنوان کسی که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون را دارد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دستگاه قضا همه این‌ها اگر اتفاق مشابهی انجام شود باید پاسخگو باشند.

اسحاقی بیان کرد: وی با بیان اینکه نقش قوه‌ قضائیه باید بازدارنده باشد، گفت: باید ببینیم نقش قوه‌ قضائیه در مبارزه با این فساد و عوامل بازدارنده آن چه چیزی است. اگر قوه‌ قضائیه اینجا بگوید که من ابزاری برای این موضوع ندارم باید در قالب لایحه و یا در قالب‌های مختلفی این نقش را برای خودش ایجاد کند. چون دستگاه قضا به‌عنوان عالی‌ترین مقام حقوقی کشور برای مبارزه با فساد است. با جرم‌انگاری و حتی به عبارتی با مجازاتی که اعمال می‌کند نسبت به   تکرار آن اتفاق نقش خودش را ایفا می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد