نماینده فلسطین در شورای امنیت: غزه جهنم روی زمین است!

کد خبر: 1253369

نماینده فلسطین در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت: غزه حالا جهنم روی زمین است.

نماینده فلسطین در شورای امنیت: غزه جهنم روی زمین است!

نماینده فلسطین در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت: غزه حالا جهنم روی زمین است.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در شورای امنیت گفت: امروز سازمان ملل باید برای نجات انسانیت از آتش جهنم، فلسطینیان را در غزه نجات دهد.

او در این نشست اضطراری که به درخواست امارات و با هدف رسیدگی به وضعیت جنگ غزه برگزار شد، گفت ۲.۳ میلیون شهروند فلسطینی در غزه در رنج بسیار شدیدی قرار داشته و «در محاصره بمباران می‌شوند».

این دیپلمات گفت که نیمی از خانه‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونتیستی آسیب دیده یا به‌کلی نابود شده‌اند. همچنین ۱.۴ میلیون تن آواره گشته‌اند.

ریاض منصور با بیان اینکه ساکنان غزه در ماشین و خیابان می‌خوابند، گفت: عملاً تمام مردم ما در غزه آواره هستند و هر جا هم می‌روند، کشته می‌شوند.

او گفت که بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی از ابتدای جنگ شهید شده‌اند، از جمله ۳۰۰۰ شهید در جنوب غزه؛ یعنی همان جایی که ارتش رژیم صهیونیستی فلسطینیان غزه را به آن فرستاده است.

وی افزود: هر دقیقه‌ای که اقدامی برای توقف کشتار مردم ما صورت نمی‌گیرد، این آمار افزایش می‌یابد. آن‌ها را به چشم انسان نگاه کرده و نجاتشان دهید.

نماینده فلسطین در سازمان ملل همچنین با یادآوری اینکه: فلسطینیان در غزه هر روز و هر شب با خطر مرگ مواجه هستند، از اعضای این سازمان خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامی ترتیب دهند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که در صدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند./ایسنا

گروه عربی در سازمان ملل: تداوم جنگ غزه هشداری برای گسترش آن است

گروه عربی در سازمان ملل هشدار داد، تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هشداری نسبت به خطر گسترش آن در منطقه است.

به نقل از وبسایت رسمی سازمان ملل، محمود ضیف‌الله الحمود، نماینده دائم اردن در این سازمان در سخنرانی خود در شورای امنیت به نمایندگی از گروه عربی اظهارات مذکور را ایراد کرد.

وی گفت، ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بحران انسانی ناشی از این جنگ به قطع هشداری نسبت به خطر گسترش و امتداد آن در منطقه است.

الحمود از جامعه جهانی خواست، تمامی تلاش خود را برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به کار گیرد تا این رژیم دست از مانع تراشی در برابر ورود کمک‌ها بکشد و اجازه دهد این کمک‌ها فوری و با مقدار کافی برای حل وضعیت وخیم غزه منتقل شوند.

وی در ادامه گفت، وقتش رسیده که شورای امنیت مسوولیت خود را بر عهده گرفته، به اصول سازمان ملل و منشور آن احترام بگذارد و برای متوقف کردن این جنگ و تجاوز تلاش کند.

الحمود در پایان سخنرانی خود گفت: «تاکنون از اشغالگری نشنیده بودم که مدعی قربانی شدن باشد، کاری که اسرائیل می‌کند!»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد