واکنش کاخ سفید به دعوت از نتانیاهو برای سفر به آمریکا

کد خبر: 1218370

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در حال حاضر برنامه ای برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

واکنش کاخ سفید به دعوت از نتانیاهو برای سفر به آمریکا

 جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید  اعلام کرد که در حال حاضر برنامه ای برای سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واکنش به اظهارات مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره دعوت از نتانیاهو گفت که مک کارتی از طرف خودش صحبت کرده است.

کربی تصریح کرد انتظار می رود نخست وزیر رژیم صهیونسیتی در برهه ای از زمان از واشنگتن دیدار کند اما کاخ سفید در حال حاضر برنامه ای برای اعلام ندارد.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت ما اظهارات مک کارتی را شنیده ایم، او از طرف خود صحبت می کند. من می توانم از حمایت طولانی و قاطعانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل صحبت کنم.

کوین مکارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اگر جو بایدن رییس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو را به آمریکا دعوت نکند، من او را دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه نتانیاهو دوست عزیزی برای آمریکاست، اضافه کرد: اگر این دعوت توسط کاخ سفید انجام نشود، من از بنیامین نتانیاهو برای حضور در مجلس نمایندگان دعوت خواهم کرد.

مکارتی گفت: بایدن دعوت از نتانیاهو را خیلی به تاخیر انداخته است و باید او را هرچه سریعتر دعوت کند.

وی افزود: بایدن در چند ماه گذشته با من صحبت نکرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه اصلاحات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آمده است.

۲۴ اسفندماه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی ها دیدار نکنند.

 مک کارتی: نتانیاهو را به واشنگتن دعوت می‌کنم حتی اگر بایدن این کار را انجام ندهد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به اراضی اشغالی گفت از بنیامین نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت می‌کند حتی اگر رئیس جمهور بایدن این کار را انجام ندهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به اراضی اشغالی گفت از بنیامین نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد حتی اگر رئیس جمهور بایدن این کار را انجام ندهد.

وی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هایوم در پاسخ به پرسشی درباره دعوت کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سفر به واشنگتن گفت: من نتانیاهو را برای سفر به آمریکا دعوت می کنم. او به عنوان نخست وزیر سرزمینی که ما رابطه نزدیکی با آنها داریم، دوست خوبی است.

مک کارتی درباره زمان انتظار برای این دعوت گفت: من فکر می کنم این امر بسیار طول کشیده است. بایدن باید به زودی نتانیاهو را دعوت کند.

وی روز گذشته در اولین تور منطقه‌ای در سمت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وارد تل آویو شد و مورد استقبال امیر اوهانا رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

مک کارتی که همراه با یک هیات 20 نفره دو حزبی سفر خود را انجام داده، قرار است امروز مصادف با سالگرد حادثه اشغال فلسطین در صحن پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی کند.

وی دومین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است که در صحن کنست سخنرانی خواهد کرد. اولین آمریکایی که در سمت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در صحن پارلمان اسرائیل سخنرانی کرد، نوت گینگریچ در سال 1998 بود.

مک کارتی ماه گذشته، یک روز پس از آن که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از اقدام‌های دولت اسرائیل برای اصلاحات قضایی انتقاد و اعلام کرد که رهبر لیکود در آینده نزدیک دعوتی از کاخ سفید برای سفر به واشنگتن دریافت نخواهد کرد، بیانیه‌ای در حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این در حالی است که نتانیاهو پیشتر در اوایل ماه آوریل بایدن را دوست بزرگ اسرائیل خوانده و افزوده بود دوستان می توانند با یکدیگر توافق نداشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها