وزیر صنعت: بسته حمایت از تولید ارائه می‌شود

کد خبر: 865178

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته حمایت از تولید در وضعیت فعلی کشور، بعد از هفته دولت ارائه می‌شود.

وزیر صنعت: بسته حمایت از تولید ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: محمد شریعتمداری امشب در حاشیه بهره‌برداری از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: دولت نظارت شدیدی را برای کنترل بازار در پیش گرفته و تلاش می‌شود تا با شرایطی که دشمن ایجاد کرده است، کنار آمده و سازوکار‌های مختلف برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: نمی‌گذاریم هیچ کدام از واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور تعطیل شود و با نظارت‌ها و اقداماتی که دولت در حال انجام آن است، ثبات به بازار کشور برمی‌گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی دلالان به دنبال ایجاد اغتشاش در بازار هستند؛ اما دولت کنترل و نظارت شدیدی بر بازار دارد و نمی‌گذارد حق تولیدکنندگان ضایع شود؛ البته ایجاد ثبات در بازار به همدلی بازاریان و دولت نیاز دارد و مردم باید یاری‌رسان مسؤولان باشند.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه بخش صنعت کشور در حال پوست‌اندازی است، تصریح کرد: کشور در سال گذشته در مسیر توسعه اقتصادی گام برمی‌داشت که نوسانات قیمت ارز مشکلاتی در این بخش به وجود آورد.

وی افزود: ثبت قیمت پایه ارز در بخش‌های مختلف مشکل خرید مواد اولیه واحد‌های صنعتی را برطرف می‌سازد و بازار ثانویه ارز می‌تواند واحد‌های صنعتی کشور را به مسیر توسعه سوق دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در بخش پتروشیمی مشکلاتی در زمینه اختصاص ارز وجود دارد که امیدواریم این مشکل هم به‌زودی رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سمنان از استان‌های مستعد صنعتی کشور محسوب می‌شود که روند سرمایه‌گذاری رو به رشدی دارد و ۵۱ درصد اشتغال این استان در واحد‌های صنعتی به وجود آمده است.

شریعتمداری بیان کرد: بسته حمایت از تولید در وضعیت فعلی کشور، بعد از هفته دولت ارائه می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد