نماینده مجلس: با این وام‌ها کسی خانه‌دار نمی‌شود

کد خبر: 849304

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مسکن متأسفانه مشکلات زیادی دارد مدت زیادی سپرده‌های مردم را نگاه داشته و با مبالغی که وام می‌دهند هم فردی نمی‌تواند خانه دار شود.

نماینده مجلس:  با این وام‌ها کسی خانه‌دار نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: حمید بنایی اظهار داشت: دولت موظف است که مسکن را ساماندهی کند و از روش‌هایی مانند پرداخت تسهیلات و زمین مناسب کار‌هایی را در این حوزه انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما در هر سال بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: ممکن است در تهران و کلانشهر‌ها که واحد زیادتر از نیاز وجود دارد، اما در شهرستان‌های کوچک و روستا‌ها با کمبود واحد مواجه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنیاد مسکن قرار بود ۲۰۰ هزار واحد را برای مردم در روستا‌ها نوسازی و بهسازی کند، اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفته است.

بنایی تصریح کرد: متأسفانه ما شاهد نوعی بی‌انگیزگی در حوزه مسکن بوده و این مسئله سبب بروز رکود و افزایش قیمت‌ها شده است باید در نظر داشت که حداقل ۵۰ رسته شغلی با حوزه مسکن ارتباط دارند و اگر به حوزه مسکن تحرکی وارد شود می‌توان بحث اشتغال پایدار را نیز تا حدود زیادی مدیریت کرد.

وی ادامه داد: مشاغل مختلف از طریق رونق حوزه مسکن می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و راه‌اندازی همین بخش می‌تواند به رونق دوباره اقتصاد بسیار کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن در کشور بسیار پایین است، تصریح کرد:، اما بانک مسکن هم متأسفانه مشکلات زیادی دارد مدت زیادی سپرده‌های مردم را نگاه داشته و با مبالغی که وام می‌دهند هم فردی نمی‌تواند خانه دار شود برخی از اقدامات در حوزه‌هایی مانند بافت فرسوده و بافت‌های پیرامونی انجام شده، اما به هیچ عنوان کافی نیستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد