صادرات زعفران در کما

کد خبر: 746135

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های غذایی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت زعفران، قیمت این محصول کاهش یافته و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود این کاهش قیمت استمرار داشته باشد و قیمت زعفران پایین‌تر نیز بیاید فعلا صادرکنندگان برای مدتی دست نگه داشته‌اند.

صادرات زعفران در کما

خبرگزاری ایسنا: جلیل مغازه‌ای اظهار کرد: اکنون با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت زعفران قیمت این محصول در بازار تنزل کرده است و حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. بر همین اساس مدتی است صادرکنندگان دست نگه داشته‌اند، چرا که این قیمت پایین‌تر نیز خواهد آمد.

وی همچنین اظهار کرد: در سال جاری حدود ٣۵٠ تن محصول زعفران برداشت شده که با توجه به حجم بالای این محصول قیمت آن کاهش یافته است و حتی این موضوع را در بازارهای داخلی نیز می‌توان مشاهده کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های غذایی در ادامه افزود: از برداشت سال گذشته نیز حدود ۵۰ تن محصول باقی مانده و ۳۵۰ تن زعفران نیز در سال جاری برداشت شده است که از این رقم ۲۵۰ تن صرف صادرات خواهد شد و ۱۵۰ تن آن حالت اضافه داشته و معلوم نیست باید با آن چه کرد. چرا که این میزان از نیاز بازار داخل نیز بیشتر است.

مغازه‌ای اعلام کرد: با توجه به تعرفه ۳۳ درصدی هند برای واردات زعفران ایرانی و تعرفه صفر این کشور برای واردات از افغانستان در موارد بسیار زعفران ایرانی به افغانستان برده و از آنجا صادر می‌شود.

وی در پایان از ایتالیا، فرانسه و آلمان به عنوان عمده بازارهای صادرات زعفران ایران اشاره کرد و بار دیگر تاکید کرد: در حال حاضر صادرات زعفران متوقف شده تا قیمت آن به حالت بهتری برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد