افزایش‌قیمت‌مسکن‌مهر بزودی‌ابلاغ‌می‌شود

کد خبر: 234237

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت ساخت مسکن مهر، گفت: این افزایش نرخ را به زودی ابلاغ می‌کنیم.

فارس: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ می‌کنیم، در مورد برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌های خود را در این وزارتخانه روز معارفه اعلام می‌کنم.

علی نیکزاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 10 دستگاه لکوموتیو ایران‌سفیر در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهار داشت: امروز 10 دستگاه از ‌لکوموتیوهای ایران‌سفیر که قبلاً کارخانه‌‌ تولید آنها در کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، وارد ناوگان کشش ریلی شد.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است، گفت: چندی پیش راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت مپنا برای ساخت 130 دستگاه لکوموتیو عقد قرارداد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قبلاً برای واردات این لکوموتیو‌‌ها ارز‌ زیادی از کشور خارج می‌شد و عمدتاً از شرکت زیمنس آلمان وارد می‌شد اما امروز این صنعت در داخل کشور بومی‌سازی شده است و 10 دستگاه از این لکوموتیو‌ها با اعتباری بالغ بر 32 میلیون یورو بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: تا سقف 150 دستگاه از این لکوموتیو‌‌ها مدام افتتاح خواهد شد و دولت از این امر پشتیبانی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قدرت لکوموتیو‌‌های ایران‌سفیر، ادامه داد: 55 درصد از این لکوموتیو ساخت داخل است و دانش ساخت این نوع لکوموتیو توسط شرکت مپنا وارد کشور شده و در حال بومی‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین هر چه جلوتر برویم، تولید این لکوموتیوها در کشور بیشتر شده، ضمن آنکه دانش فنی آن بومی‌تر می‌شود.

نیکزاد افزود: 130 دستگاه از لکوموتیوهای مسافری در ناوگان ریلی کشور فعال است که با درنظر گرفتن لکوموتیوهای باری تعداد کل لکوموتیوهای ناوگان 600 دستگاه است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با احتساب ورود 130 دستگاه لکوموتیو ایران سفیر به ناوگان ریلی، تعداد لکوموتیوها به بیش از 250 دستگاه افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب تأمین نیروی کشش خودکفا می‌شویم و مازاد بر تولید را نیز صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم روزی به عدد فعالیت 250 دستگاه لکوموتیو مسافری با عنایت به تولید داخل دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برنامه داریم با همکاری بخش خصوصی، با پیشرفت هر چه سریع‌تر در مدت زمان کوتاه، کل دانش فنی ساخت لکوموتیو و واگن بومی‌سازی شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص چشم انداز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امن‌ترین مدل حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است و در ایران نیز قانونگذار به این موضوع توجه دارد بنابراین توسعه آن مطلوب خواهد بود.

نیکزاد اضافه کرد: در بخش نرم‌افزاری راه‌آهن، وجود واگن‌ها و لکوموتیوهای جدید بیانگر این است که نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته‌ایم.

* ابلاغ افزایش قیمت مسکن مهر در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت ساخت مسکن مهر، گفت: این افزایش نرخ را به زودی ابلاغ می‌کنیم.

* برای تمامی شرایط آورده متقاضیان مسکن مهر خانه داریم

وی در خصوص مسکن مهر شهر تهران تصریح کرد: همه کسانی که در پروژه تهرانسر ثبت ‌نام کنند خانه به آنها تحویل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بنا نداریم در تهران با شرایط مسکن مهر خانه به مردم تحویل دهیم زیرا اگر این کار انجام شود دیگر موضوع رفتن به شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و اندیشه معنا و مفهوم نخواهد داشت و همه می‌خواهند در مناطق 22گانه تهران زندگی کنند.

نیکزاد تصریح کرد: طبق نقطه‌ نظرات مردم، برخی از نظر شغلی نمی‌توانند در پرند یا پردیس زندگی کنند بنابراین باید مسکن تهران‌سر را انتخاب کنند و البته متروی پرند و هشتگرد با سرعت مطلوبی در حال ساخت است.

نیکزاد اضافه کرد: در شرایط مسکن تهران‌سر، سود پیمانکار توسط کسی که می‌خواهد مسکن را خریداری کند، پرداخت می‌شود ضمن آنکه زمین مسکن به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد اقساط واگذار می‌شود اما در آن تقسیط به هر میزان که پول زمین باشد قسط از یک میلیون تومان بیشتر نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر کسی بتواند پول خود را که بیش از 100 میلیون تومان است ارائه دهد و می‌داند که می‌تواند ماهانه یک میلیون تومان قسط بدهد می‌تواند از پروژه تهران‌سر استقبال کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بخش مسکن تهران، 3 سایت تعریف شده است که وزارت راه بر سایت تهرانسر تأکید دارد و برای بقیه سایت‌ها هم اگر متقاضی باشد زمین‌ها را استحصال کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه پروژه تهرانسر را برای مردم تشریح کرد و آنها هم قبول کردند، کسی که آورده کمتری دارد می‌تواند به پرند برود و کسی که آورده بیشتری دارد می‌تواند به پردیس برود و کسی آورده بالاتری دارد در تهران به وی مسکن می‌دهیم و کسی که آورده زیاد‌تری دارد در بنگاه معاملات ملکی در خدمت آنها هستیم.

* برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات را در جلسه معارفه اعلام می‌کنم

نیکزاد در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص سمت جدید وی در سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اینکه آیا وی از عهده این سمت برمی‌آید؟ گفت: برنامه‌های خود را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را روز معارفه اعلام می‌کنم.

وی افزود: بالاخره دولت این تصمیم را گرفته است و من سرباز نظامم و آرزو داریم به مردم خدمت کنیم و هر مأموریتی که به ما محول شود با توان کامل سعی می‌کنیم از عهده آن برآییم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تحصیلاتش گفت: من مهندس عمران هستم، لیسانس دانشکده علوم انسانی را دارم، فوق لیسانس مدیریت را دارم ضمن آنکه مدرک مهندسی عمران را هم داردم.

نیکزاد افزود: حمل و نقل و ارتباطات در تمام کشورها یک وزارتخانه است، در جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و ترابری سابق و مسکن وشهرسازی سابق ادغام شد و یک وزارتخانه شده است.

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برخی‌ها اعتقاد دارند که وزارت راه، مسکن، ارتباطات و یک وزارتخانه دیگر که نمی‌خواهم اسم آن را بیاورم باید ادغام شده و وزارت زیربنایی را تشکیل دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد