صدور فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در مهرماه | حقوق بازنشستگان با چقدر تغییرات واریز شد؟

کد خبر: 1320499

گودرزی، عضو هیئت رئیسه مجلس: بازنشستگان باید ۹۰ درصد شاغل هم‌تراز خودشان حقوق بگیرند

صدور فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در مهرماه | حقوق بازنشستگان با چقدر تغییرات واریز شد؟

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از موضوعات مهمی است که برای افراد به شدت مهم است.

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای تمامی افراد سوالهای زیادی را ایجاد کرده است. فیش حقوقی بازنشستگان از کدام سامانه قابل مشاهده است. فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی همچون باقی مشاغل با ورود به سامانه قابل مشاهده است.

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

فیش حقوقی بازنشستگان

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند./هیوا

 

برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری به آدرس زیر بروید.

https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-payslip

در صورتی که جز بازنشستگان تامین اجتماعی هستید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از طریق وب سایت تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان اقدام کنید. برای انجام این کار باید وارد وب سایت تامین اجتماعی شده و در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در این سامانه، می‌توانید با وارد کردن کد ملی و رمز عبورتان اقدام به دریافت فیش حقوقی خود کنید.

برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به آدرس زیر بروید

https://eservices.tamin.ir/view/#/edict-payment

فیش حقوقی بازنشستگان ارتش – بیمه نیروهای مسلح

https://saba.esata.ir:7090/authentication/login

فیش حقوقی چیست؟

فیش سندی است که به کارمندان و کارگران ارائه شده و در آن شاهد اطلاعات مهمی مثل حقوق، مزایا، بیمه، مالیات، اضافه کاری و… هستیم. در واقع فیش‌های حقوقی برگه‌هایی هستند که از سوی کارفرما و یا نهادهای دولتی صادر شده و می‌توانید در آن اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

نام و نام خانوادگی کارمند

کد ملی

شماره حساب

شماره بیمه

شماره ثبت

کد شناسایی محل خدمت

تاریخ حقوق

حقوق

تحصیلات

حق مسکن

حق خواربار

عائله مندی

حق اولاد

حقوق تخصصی

مزایا و کسورات

مالیات

بیمه/نبض بورس

همچنین بخوانید:

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی | روشهای متعدد برای دریافت فیش بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی مهر ماه بازنشستگان تامین‌ اجتماعی صادر شد

فیش حقوقی مهر ماهِ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند ماههای قبل در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

بازنشستگان، مستمری‌بگیران و حقوق‌بگیران بانک رفاه کارگران می‌توانند از طریق این طرح، بین دو تا ۳۰ میلیون تومان وام بگیرند. به علاوه، سقف این تسهیلات برای شرکت‌هایی با بانک رفاه همکاری دارند و حقوق خود را از طریق این بانک پرداخت می‌کنند، معادل ۱۰۰ میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام امید رفاه

نرخ سود وام امید رفاه چهار درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماه است. نکته قابل توجه درباره این تسهیلات آن است که متقاضیان وام امید رفاه به معرفی ضامن نیاز ندارند و پرداخت این وام با اعتبارسنجی وام‌گیرنده انجام می‌شود.

البته نرخ سود وام ۱۰۰ میلیونی که به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد، ۶ درصد است و معرفی ضامن برای دریافت آن الزامی است.

شرایط بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران چیست؟

در صورتی که وام‌گیرنده از بازنشستگان، مستمری‌بگیران یا حقوق‌بگیران بانک رفاه باشد با دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی و مدت‌زمان بازپرداخت ۲۴ ماهه، باید هر ماه یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان قسط پرداخت کند. مجموع اصل وام و سود آن برای این افراد نیز به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

افزون بر آن، اگر وام‌گیرنده از کارمندان شرکت‌های مرتبط به بانک رفاه باشد نیز برای بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیونی با نرخ سود ۶ درصدی، موظف است که هر ماه چهار میلیون و ۴۳۲ هزار تومان به بانک بپردازد. مجموع کل بازپرداخت این افراد نیز به ۱۰۶ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان خواهد رسید./اقتصاد آنلاین

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند./هیوا

 

حجم ویدیو: 7.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد