خبر داغ امروز دوشنبه ۱۱ تیر برای متقاضیان یارانه نقدی | یارانه نقدی نفری ۱ میلیون تومان می شود؟

کد خبر: 1299986

پرداخت یارانه نقدی اولین بار سال ۸۹ به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان با افزایش قیمت‌ حامل های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل کلید خورد و سال ۱۴۰۱ هم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش دلار رسمی به ۲۸۵۰۰ تومان بار دیگر مبلغ یارانه نقدی به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافت

 خبر داغ امروز دوشنبه ۱۱ تیر برای متقاضیان یارانه نقدی | یارانه نقدی نفری ۱ میلیون تومان می شود؟

در حالی اولین مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگی-سیاسی امشب و مناظره دوم با موضوع اقتصادی فرداشب برگزار می شود که شنیده شد، قرار است وعده یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی در این مناظره‌ها از سوی برخی نامزدها مطرح شود.

پرداخت یارانه نقدی اولین بار سال ۸۹ به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان با افزایش قیمت‌ حامل های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل کلید خورد و سال ۱۴۰۱ هم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش دلار رسمی به ۲۸۵۰۰ تومان بار دیگر مبلغ یارانه نقدی به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافت.

لازمه اجرای وعده پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی یا افزایش یارانه نقدی به هر رقم دیگر ، افزایش مجدد قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل یا حذف دلار ۲۸۵۰۰ تومانی و افزایش قیمت رسمی ارز به اعداد بالاتر هست./جارنیوز

با توجه به طرح جدید یارانه کالابرگ الکترونیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۱ میلیون نفر مشمول دریافت یارانه هفت دهک پایین، اگر یکی از یازده مورد کالای اساسی را از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی تهیه کنند، می‌توانند به جای ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ دریافت کنند.

کالابرگ الکترونیک؛ طرحی است که به موجب آن، دهک‌های مشمول درآمدی و یارانه بگیر، می‌توانند کالا‌های اساسی خود را با آن تهیه نموده و از یارانه تشویقی بهره‌مند شوند.

براساس طرح جدید یارانه کالابرگ الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۱ میلیون نفر مشمولین دریافت یارانه هفت دهک پایین می‌توانند در صورت تهیه یکی از یازده قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی به‌جای ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی، از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ برخوردار شوند.

یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی در شرایطی به طور کامل قابل استفاده است که افراد از تخفیف هر ۱۱ قلم مشمول (ماکارونی، پنیر، مرغ، گوشت، روغن، شکر، شیر و..) استفاده کنند. یعنی دیگر مثل گذشته نیست که تنها از کل یارانه مثلا یک میلیون تومانی دریافتی توسط یک خانوار دو نفره، همه‌ی یارانه حبوبات خرید شده و از یارانه تشویقی هم بهره ببرند. بلکه ۲۲۰ هزار تومان طرح فجرانه مربوط به تخفیف و مابه التفاوت قیمتی کلیه یازده قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است. یعنی اگر فردی هر یازده قلم کالا را بخرد، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی‌اش به واسطه مابه‌التفاوت قیمتی پرداخت می‌شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان “طرح فجرانه کالابرگ” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات شفاف‌تری در این خصوص ارائه کرده است.

به گفته وی، در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود.

زمان پرداخت مرحله دوم کالابرگ الکترونیک

معاون رئیس جمهور در مورد وضعیت پرداخت کالا برگ اظهار کرد: کالابرگ را دولت به صورت مرحله به مرحله تصویب و اجرا می‌کند؛ در سال جاری مرحله اول در فروردین و اردیبهشت اجرا شد و برای نوبت بعد پیشنهاداتی به ستاد اقتصادی دولت ارسال شده و عملاً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه به دنبال این هستند که در مورد زمانبندی اجرای مرحله دوم با توجه به تحقق منابع، پیشنهاد را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کنند که هنوز زمان دقیق مرحله دوم قطعی نشده و به محض قطعی شدن، اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ۳.۶ هزار میلیارد تومان برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ، ۲.۱ هزار میلیارد تومان به خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی ، ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۰ میلیون خانوار دهک ۱ تا ۳ و ۱۵.۷۵ هزار میلیارد تومان به ۱۷.۵ میلیون خانوار دهک ۴ تا ۹ پرداخت شد.

یارانه معیشتی یک برنامه کمک هزینه نقدی است که دولت به طور مرتب به شهروندان ایرانی پرداخت می‌کند. این یارانه به منظور کاهش فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت‌ ها و کمک به بهبود شرایط معیشتی مردم اجرا شده است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۶۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های یکم تا سوم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ فرداشب قابل برداشت است.

تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، دسته‌بندی یا به اصطلاح خود دولتی‌ها، دهک‌بندی خانوارها هم دستخوش تغییر شد، اما سازمان هدفمندی به‌عنوان متولی اصلی پرداخت یارانه نقدی می‌گوید تغییرات جدی و ساختاری نبوده است.

یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است. خانوار دهک هشت و ۹ به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود./جارنیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها