فن آوری باتری یو پی اس برای چه طراحی و استفاده می شود؟

کد خبر: 1254003

در مواقعی که برق اصلی قطع می شود، یک منبع تغذیه بدون وقفه یا باتری یو پی اس به کمک می آید. باتری یو پی اس به شما کمک می کند تا برق را از منبع اصلی برق به پشتیبان تبدیل کنید تا جریان برق به تجهیزات شما قطع نشود. این توسط یک منبع قدرت پشتیبانی می شود که پایه ای برای قدرت اصلی است. برخلاف باتری پشتیبان، که مدتی طول می کشد تا وارد شود، باتری یو پی اس تقریباً همزمان است.

 

هدف از باتری یو پی اس چیست؟

به عبارت ساده، باتری یو پی اس یک منبع انرژی جایگزین است که همانطور که از نامش پیداست تضمین می کند که در منبع تغذیه هیچ وقفه ای وجود ندارد. این با باتری پشتیبان یا ژنراتور متفاوت است که برای تطبیق با تلفات اصلی انرژی زمان می برد. به طور معمول، پس از قطع برق، آنها زمان می برد تا منابع را تغییر دهند.

به طور مشابه، هنگامی که برق برگشته است، برای چند دقیقه وقفه وجود دارد تا منبع به منبع اصلی باز گردد. باتری یو پی اس این را دور می زند. این عملکرد به ویژه در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مکان‌هایی که برق سیستم‌های حیاتی را تامین می‌کند مفید است.

یو پی اس نه تنها به قطع کامل برق پاسخ می دهد بلکه به نوسانات ولتاژ نیز حساس است. منبع تغذیه ناپایدار می تواند تأثیر منفی بر وسایل برقی داشته باشد. باتری یو پی اس به گونه ای طراحی شده است که این دوره های ناپایداری را وصل کند.

بنابراین، باتری یو پی اس به عنوان منبع تغذیه کوتاه مدت قابل اعتماد عمل می کند. لازم به ذکر است که باتری یو پی اس تنها یک منبع کوتاه مدت برای برق است و نمی توان بیش از مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کرد. در حالی که از شما در برابر افزایش قدرت محافظت می کند، نمی تواند به عنوان یک پشتیبان بلند مدت برای قدرت عمل کند.

در حالی که باتری UPS برای انتقال ناگهانی قطع برق وارد می شود، آنها برای تحمل بار پایدار برای مدت طولانی طراحی نشده اند. به طور خلاصه، باتری فقط برای شما زمان می‌خرد تا نسخه پشتیبان شما شروع به کار کند.

در بیشتر موارد، باتری یو پی اس 42 آمپر تنها موارد ضروری را پوشش می دهد و محافظت کامل در برابر قطع برق ارائه نمی دهد. این همان کاری است که یک پشتیبان یا ژنراتور باتری انجام می دهد.

به طور متوسط، یک باتری یو پی اس برای تهیه پشتیبان برای انواع وسایل الکترونیکی استفاده می شود. اینها عبارتند از کامپیوتر، مراکز داده، تجهیزات پزشکی و مخابراتی. باتری در واحدهای مختلفی از اندازه یک کامپیوتر تا کل عملیات تولیدی عرضه می شود.

انواع مختلف یو پی اس

الف) آماده به کار/آفلاین

یکی از اساسی ترین سیستم ها، این است که به منبع اصلی برق متصل است. باتری ذخیره سازی داخلی زمانی فعال می شود که منبع اصلی برق از کار بیفتد. تغییر از اصلی به دوره داخلی معمولاً حدود 25 میلی ثانیه طول می کشد، بسته به مدت زمانی که باتری یو پی اس 65 آمپر برای تشخیص منبع برق از دست رفته طول می کشد.

 

ب) طراحی UPS تعاملی خطی

این نوع یو پی اس بهترین گزینه برای راه اندازی یک منبع قابل اعتماد برق کوتاه مدت است. این برای مقابله با افت و افت ولتاژ طراحی شده است. عامل منحصر به فرد این است که در هنگام برق ناپایدار از انرژی باتری ذخیره استفاده نمی کند. این به طور خودکار منابع مختلف برق در اتوترانسفورماتور را انتخاب می کند.

ج) طراحی یو پی اس آنلاین

این برای سیستم هایی که نیاز به ایزوله الکتریکی یا آنهایی که مستعد ناپایداری برق هستند مناسب است. به طور سنتی، این ها برای وسایل برقی بزرگ استفاده می شدند، اما توسط مصرف کننده نهایی نیز استفاده می شدند. هر سه مورد گران‌تر، برای محیط‌هایی که عمدتاً به نیروی الکتریکی وابسته هستند، تقریباً ضروری است که مانند صنایع عمل کنند.

باتری صبا از قطع شدن برق و نوسانات محافظت می کند و تضمین می کند که کار شما، چه در خانه و چه در محل کار، محافظت می شود. فرض کنید از نوع ups که برای نیازهای شما کار می کند مطمئن نیستید. در این صورت، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید که می تواند به شما کمک کند تا پس از تطبیق دقیق آنها با نیازهای شما، بهترین نوع راه حل های UPS را انتخاب کنید.

خرابی باتری عامل اصلی بسیاری از فجایع منبع تغذیه بدون وقفه است. تمام باتری های قابل شارژ، از جمله باتری های یو پی اس، گجت های الکتروشیمیایی هستند و قابلیت ذخیره و تحویل انرژی آنها به مرور زمان مستهلک می شود. با وجود بهترین مراقبت و نگهداری، باتری ها پس از پایان عمر مفید خود باید تعویض شوند.

به طور کلی، عمر مفید باتری ups (VRLA) در شرایط بهینه بین سه تا پنج سال است. با این حال، این امید به زندگی می تواند به دلیل تعدادی از عوامل شیمیایی، مرتبط با کاربر و محیطی در نوسان باشد. در اینجا، ما در مورد عوامل اصلی که می تواند منجر به خرابی زودرس باتری UPS شود، بحث خواهیم کرد. در حالی که هیچ چیز نمی تواند مانع از تعویض نهایی باتری شود، اجتناب از عوامل زیر حداقل می تواند به حداکثر طول عمر باتری کمک کند.

1. ذخیره سازی زیر استاندارد:

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که اگر باتری واریان بدون استفاده بماند، می تواند به مرور زمان قابلیت نگهداری و تحویل انرژی خود را از دست بدهد و به کوتاه شدن عمر آن منجر شود. باتری های سرب اسید، در مقایسه با دیگر همتایان خود، به طور خودکار مقادیر کمی انرژی را تخلیه می کنند. بنابراین، اگر یک یو پی اس استفاده نشده در دفتر خود دارید، برای جلوگیری از خرابی باتری، آن را با حداکثر سرعت ممکن به تجهیزات متصل کنید .

در صورتی که می خواهید طول عمر باتری را افزایش دهید، توصیه می شود هر سه تا چهار ماه یکبار آن را شارژ کنید ، در صورتی که در انبار نگهداری می شود و به هیچ دستگاهی متصل نیست. یک باتری یو پی اس که برای مدت طولانی در حالت بیکار قرار می گیرد، می تواند در عرض شش ماه اکثریت ظرفیت حفظ انرژی خود را از دست بدهد.

2. دمای محیط:

کنترل دما برای نگهداری سلول های باتری VRLA بسیار حیاتی است . دماهای پایین و بالا می توانند عملکرد باتری UPS را مختل کرده و ظرفیت آنها را کاهش دهند و منجر به خرابی باتری شوند . اکثر سازندگان باتری دمای 77 درجه فارنهایت را به عنوان دمای بهینه برای نگه داشتن باتری ها مشخص می کنند. بنابراین، اگر دما به 62 درجه فارنهایت کاهش یابد، ظرفیت کار باتری تقریباً به 90 درصد از دمای 77 درجه کاهش می یابد. . بنابراین، برای شارژ کامل باتری به ولتاژ شناور بالاتری نیاز دارید از طرف دیگر، دمای بالا می تواند به باتری های یو پی اس آسیب دائمی بزند، زیرا هر 15 درجه فارنهایت افزایش دما می تواند عمر باتری را به نصف کاهش دهد. برخلاف دمای پایین، دمای بالا جریان شناور را افزایش می‌دهد که متعاقباً منجر به خوردگی، از دست دادن آب در سلول‌های غرق‌شده، گازگرفتگی، فرارهای حرارتی یا خشک شدن سلول‌های VRLA می‌شود.

3. ولتاژ شناور نامناسب:

باتری های UPS با محدوده ولتاژ شارژ خود که توسط سازنده اعلام شده است عرضه می شوند. با این حال، اگر باتری به طور منظم خارج از این پارامترها شارژ شود، می تواند منجر به خرابی باتری شود. حفظ ولتاژ صحیح چه در باتری های یو پی اس و چه در باتری لیفتراک ضروری است، زیرا ولتاژ پایین یا شارژ کم باتری می تواند منجر به تشکیل کریستال های سولفات بر روی صفحات شود که در نهایت بر ظرفیت باتری در طول زمان تأثیر منفی می گذارد. شارژ بیش از حد، از طرفی، می تواند منجر به تشکیل گازهای اکسیژن و هیدروژن بیش از حد شود که می تواند منجر به خشک شدن داخلی شود. در چنین شرایطی، خرابی باتری اجتناب ناپذیر است و همچنین می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد