کاربرد میلگرد 14 چیست؟

کد خبر: 1240919

اگر یکی از فعالان حوزه ساختمان‌سازی هستید، احتمالا تا به حال نام میلگرد 14 به گوشتان خورده یا از آن استفاده کرده‌اید. میلگرد 14 به دلیل کاربردهای جالبش، طرفداران زیادی در این صنعت دارد و روزانه به مقادیر زیادی در ساخت ساختمان‌ها از آن بهره می‌برند. بنابراین کارخانه‌های زیادی دست به کار شده و این میلگردها را تولید کرده‌اند که در این زمینه باید از شرکت‌های مناسب خرید خود را داشته باشید.

کاربرد میلگرد 14 چیست؟

 

بسیاری از افراد این حوزه یا آن‌هایی که صرفا قصد ساخت یک ساختمان را دارند، به دنبال پیدا کردن بهترین میلگردهای 14 با کاربردهای خوبش هستند. از این رو، به معرفی ویژگی‌های میلگرد 14، قیمت میلگرد 14 و  کارایی‌های آن در این مطلب می‌پردازیم تا ببینیم در چه قسمت‌هایی از ساختمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انواع میلگرد 14

خوب است بدانید خود میلگرد 14 به انواع مخلفی تقسیم می‌شوند. آن‌ها را از نظر گرید می‌توان در سه دسته A1، A2 و A3 قرار دارد که هر یک با خصوصیات متفاوتی به بازار آمده‌اند. برای نمونه میلگردهای A2 موجود در بازار معمولا به صورت مارپیچی مشاهده می‌شوند و مقاومت کمتری به نسبت گریدهای دیگر این نوع از میلگرد از خود نشان می‌دهند، اما با این حال کاربردهای خوبی در صنعت ساختمان‌سازی دارد. قیمت میلگرد 14 در هر نوع با دیگری متفاوت است.

 

نوع گرید A3 میلگرد 14 هم به صورت آجدار و جناقی است که یکی از پراستفاده‌ترین‌ها برای سازه‌ها به شمار می‌روند. با این حال، اگر یک ساختمان‌ساز بخواهد بیشترین مقاومت را در میان میلگردهای 14 پیدا کند، باید سر وقت نوع A4 آن برود. طبیعتا این نوع از میلگرد برای ساختمان‌های بسیار بزرگ و محل‌های پر رفت و آمد مانند مجتمع‌ها استفاده می‌شود و  دوامی طولانی‌مدت را برای افراد آن جا به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی‌های میلگرد 14

حال که با میلگرد 14، قیمت میلگرد 14 و مدل‌های آن آشنا شدیم، بد نیست ببینیم چه ویژگی‌هایی در آن وجود دارد. وزن این میلگردها از 1.25 کیلوگرم آغاز شده و تل 14 هم ادامه پیدا می‌کند. در کل تنوع در این نوع از میلگرد به خاطر پرهوادار بودنش بالا است. تنش جاری در این میلگرد چیزی در حدود 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع در نظر گرفته شده است. در واقع در ساخت این میلگرد از مواد شیمیایی و ابزارآلاتی استفاده شده است تا این تنش در نهایت برایش به وجود آید.

کاربران زیادی در مورد تنش گسیختگی این میلگرد سوالاتی داشتند که باید گفت مقدار نسبتا دقیق آن 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. دلیل این که این میلگردها باید از برندهای اصل و درست خریداری شود، رعایت استانداردها در زمان ساختش است. متاسفانه برخی از کارخانه‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند و درصدهای هر یک از مواد تشکیل دهنده را به خوبی در نظر نمی‌گیرند که این باعث خطاهایی در زمان ساختمان‌سازی خواهد شد. قیمت میلگرد 14 از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید باید دقت کنید.

حال برای این که به استاندارد بودن یک میلگرد 14 پی ببرید، نخست باید ببینید چه برندی آن را تولید کرده است. اکنون برنده‌های زیادی دست به ساخت این محصول زده‌اند که باید به مشتریان و میزان رضایت هر یک دقت کنید. علاوه‌بر آن، میلگرد استاندارد به صورت بسته‌بندی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و استانداردهای داخلی و بین‌المللی روی آن درج شده است.

کاربردهای میلگرد 14

طبق گفته‌های بالا و بعد از بررسی قیمت میلگرد 14،  دانستیم کاربردهای زیادی دارد که باید به آن‌ها دقت شود. یکی از دلایل آن هم شکل ظاهری و آج‌هایی است که روی آن مشاهده می‌شود. این آج‌ها سبب می‌شوند مقاومت سازه به طرز قابل توجهی در بخش‌های بتن افزایش پیدا کند. می‌دانیم بتن‌ها بخش مهمی از ساختمان‌ هستند و در مراحل بتن‌ریزی باید از میلگردهایی مانند میلگرد 14 استفاده شود. با این حال، کاربردهای دیگری در این محصول دیده می‌شود که در ادامه ذکر خواهند شد.

مهم‌ترین کاربردهای میلگرد 14

 

ساخت تیرچه در ساختمان

تیرچه‌ها بخش‌های بسیار مهمی در یک ساختمان به حساب می‌آیند و تفاوتی ندارد ساختمان شما برای چه نیازی باشد. در هر صورت به تیرچه‌های بزرگ و کوچک برای افزایش مقاومت آن احتیاج خواهد بود. تولید این تیرچه‌ها به وسیله میلگرد به پایان می‌رسد و با وجود این که می‌توان مصالح دیگری را در آن به کار برد، اما میلگرد مقاومت آن را چند برابر می‌کند.

اجرای ستون با میلگرد 14

برای ستون‌های یک ساختمان باید تمهیدات مختلفی در راستای با دوام شدنش در نظر گرفته شود. وقتی تیرآهن را به عنوان ستون در نظر می‌گیرند، باید دور تا دور آن را میلگرد قرار دهند تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. سازه‌های استاندارد در سر تا سر جهان  ایران معمولا از همین فرمول برای افزایش مقاومت استفاده می‌کنند که نتیجه خوبی هم می‌دهد.

اجرای فونداسیون

از برخی میلگردها به عنوان آرماتورهای طولی و عرضی در ساخت یک ساختمان استفاده می‌شود که این هم از دلایل دیگر برای افزایش دوام یک ساختمان در دراز مدت به شمار می‌رود. با این که تعداد میلگردهایی که این خاصیت را دارند کم نیست، اما از هر میلگردی هم نمی‌توان در راستای اجرای فونداسیون استفاده کرد. یکی از برجسته‌ترین میلگردها با این کاربرد، میلگرد 14 و انواع گوناگون آن است. این میلگرد را هم برای آرماتورهای طولی و هم عرضی می‌توان به کار برد.

اجرای فونداسیون با میلکرد 14

 

اجرای تیر بتنی با میلگرد 14

به یکی دیگر از کاربردهای مهم میلگرد 14 می‌رسیم و آن هم اجرای تیر بتنی برای سازه‌های مختلف است. با این روش است که بارها به ستون و سپس فونداسیون منقل می‌شوند و در نتیجه ساختمان بهتری خواهید داشت.

دریافت مصالح ساختمانی مطمئن؛ خرید میلگرد 14

شرکت‌ها و شعبه‌های زیادی هستند که میلگردهای کارخانه‌های گوناگون را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به فروش می‌رسانند. به همین خاطر، نباید به همه آن‌ها اطمینان کرد. بعضی شرکت‌ها این مصالح را با قیمت‌های بیشتر یا کیفیت پایین‌تر در دسترس قرار می‌دهند. پیشنهاد ما برای خرید میلگرد 14 و یا سایر میلگردهای بازار، آهن کیتا است.

این تیم به صورت تمام وقت آماده فروش میلگردهای 14 و مصالج ساختمانی مهم دیگر برای ساختمان‌سازی است. در سایت این شرکت امکان مشاهده انواع اطلاعات پیرامون این میلگردها برای تصمیم‌گیری بهتر وجود دارد. در نهایت می‌توانید با شماره تلفن‌های این شرکت تماس گرفته و سفارش خود را به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام دهید.

منبع: عصرارتباط

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد