لنگرروش تعیین شدن قیمت دوج کوین چگونه است؟

کد خبر: 1182030
لنگرروش تعیین شدن قیمت دوج کوین چگونه است؟

دوست دارید تا بیشتر با یکی از ارز‌های دیجیتال جذاب بازار کریپتوکارنسی آشنا شوید؟ در این مقاله با ما همراه باشید. در این متن دوست داریم تا یکی از رمزارز‌های محبوب بازار یعنی ارز دیجیتال doge را بررسی کنیم. خرید دوج کوین در بازار کریپتو از محبوبیت برخوردار است و بسیاری از افراد به دلیل قیمت کمِ آن و منافعی که از سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال وجود دارد، اقدام به خرید دوج کوین می‌کنند. شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟ اگر این سؤال در ذهنتان پیش آمده و دوست دارید اطلاعات بیشتری نسبت به نحوه قیمت‌گذاری ارز دیجیتال doge پیدا کنید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

دوج کوین چیست و چطور به وجود آمد؟

اولین نکته‌ای که باید پیش از خرید دوج کوین بدانید این است که این ارز دیجیتال نوعی میم کوین است. در تعریف میم کوین‌ها گفته می‌شود که ارز‌های دیجیتالی هستند که برای شوخی از روی یک عکس بامزه اینترنتی ساخته شده‌اند. نکته‌ای که درباره میم کوین‌ها اهمیت دارد این است که معمولاً ارزش چندانی ندارند و غالباً قیمتشان با توجه به یک برهه هیجانی در بازار تعیین می‌شود.

دوج کوین نوعی میم کوین است که در سال 2013 بر اساس تکنولوژی و فناوری لایت کوین و برای مسخره کردن و شوخی با بیت کوین به وجود آمد. خالقین دوج کوین حتی قصد این را نداشتند که ارز دیجیتال doge جایگاهی که امروز در بازار دارد را پیدا کند. اما پروژه‌ای که به عنوان یک شوخی بامزه با بیت کوین آغاز شده بود، اکنون تبدیل به یک پروژه بزرگ در حوزه بازار کریپتوکارنسی شده است.

خرید دوج کوین در سال‌های اخیر رونق و پیشرفت چشمگیری داشته است. به حدی که فعال حوزه سرمایه‌گذاری و بیلیونر معروف ایلان ماسک، توییتی درباره دوج کوین زد که سبب شد خرید دوج کوین محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا کند. ایلان ماسک باور دارد که ارز دیجیتال doge یک ارز مردمی است و برای مبادلات می‌شود به جای بیت کوین از آن استفاده کرد و بهره برد.

2

قیمت دوج کوین چه سیری داشته است؟

قیمت دوج کوین معمولاً مبتنی بر هیجانات بازار است و این نقش مهمی در شکل‌گیری قیمتش دارد. این ارز با صعود‌ها و سقوط‌های قابل توجهی مواجه بوده است. در طول مدت زمانی که بازار ارز دیجیتال با دوج کوین آشنا بوده، پیشرفت‌های چند صد درصدی و سقوط‌های مشابهی را تجربه کرده است. در آغازی که ارز دیجیتال doge به بازار آمد یعنی در دسامبر 2013 قیمت آن چیزی حدود 0.00026 بود ولی در ژانویه 2014 و در حدود کمتر از یک هفته قیمتش صعودی 600 درصدی داشته است.

تغییر قیمت دوج کوین در طول سالیان اخیر زیاد بوده است. برای مثال در سال 2015 سیر سقوطی داشت و ضرر فراوانی به آن وارد شد و یک سال طول کشید تا دوباره خود را پیدا کند. ولی در دو سه سال اخیر یعنی از آغاز سال 2018 می‌توان گفت که خرید دوج کوین رواج پیدا کرد و خواهان زیادی برای آن پیدا شد. دوران طلایی دوج کوین قیمتی معادل 0.0167 را برای خود رقم زد. رشدی 700 درصدی بود که از یک سال پیش برای ارز دیجیتال doge آغاز شده بود. در سال‌های اخیر دوج کوین بهترین عملکرد خود را ثبت کرده است. حتی در ژانویه سال 2021 قیمت آن به 0.01 دلار رسید که پیشرفت چشمگیری برای این ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

دو عامل می‌توانند در آینده خرید دوج کوین اثرگذار باشند. اولین عامل توییت و حمایت‌های ایلان ماسک از این ارز دیجیتال است که سبب شده شبکه فروش ارز دیجیتال doge پیشرفت داشته باشد و عامل دیگری که می‌تواند اثرگذار باشد این است که شرکت‌های مختلف از رمزارز دوج کوین برای معاملاتشان استفاده کنند. برای مثال، شرکت تسلا این ارز را برای خرید و فروش به رسمیت شناخته است. این عوامل سبب می‌شوند که آینده ارز دوج کوین قابل توجه باشد و شاید بتواند نقشی در آینده بازار رمزارز‌ها ایفا کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با یکی از ارز‌های دیجیتال محبوب بازار یعنی دوج کوین آشنا کنیم. ارز دیجیتال doge نوعی میم کوین است که از سال 2013 به وجود آمد و به عنوان یک شوخی با بیت کوین بود ولی بعداً پروژه‌ای جدی شد. خرید دوج کوین میان فعالان بازار کریپتو رواج پیدا کرده است. باید بدانید که قیمت این ارز بسیار هیجانی است و پیش‌بینی آن سخت است.

نوشته شده با توجه به مقاله قیمت دوج کوین چطور تعیین می‌شود؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها