اولین تصاویر از خسارات زلزله ۵ ریشتری در کاشمر / فوت ۲ شهروند کاشمری در پی ریزش دیوار و ۳۰ مصدوم / گرفتاری 2 خانوار زیر آوار

کد خبر: 1297450

فرماندار کاشمر: زلزلهٔ امروز باعث خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل شده است. تاکنون گزارشی از تلفات انسانی و یا مصدوم دریافت نشده است.

اولین تصاویر  از خسارات زلزله ۵ ریشتری در کاشمر / فوت ۲ شهروند کاشمری در پی ریزش دیوار و  ۳۰ مصدوم / گرفتاری 2 خانوار زیر آوار

خبرنگار شکیبا بقال زاده: زمین لرزه ۵ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین ساعت ۱۳:۲۴ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ شهرستان کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند.

دو تیم ارزیاب هلال احمر برای سنجش خسارات احتمالی عازم مناطق زلزله زده این شهرستان شده‌اند.

فوت ۲ شهروند کاشمری در پی ریزش دیوار ناشی از وقوع زلزله

فرماندار کاشمر از فوت ۲ شهروند کاشمری در پی ریزش دیوار ناشی از وقوع زلزله ۵ ریشتری در این شهرستان خبرداد.

حجت الله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار مهر از فوت ۲ شهروند کاشمری در پی ریزش دیوار ناشی از وقوع زلزله ۵ ریشتری در این شهرستان خبرداد.

فرماندار کاشمر گفت: در اثر سقوط نمای ساختنمان در این شهر ۲ نفر از شهروندان فوت شدند.

زلزله کاشمر تاکنون ۳۰ مصدوم برجا گذاشت

فرماندار کاشمر گفت: تاکنون ۳۰ نفر از شهروندان کاشمری بر اثر زلزله ظهر امروز این شهرستان خراسان رضوی مصدوم شدند.

حجت الله شریعتمداری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این زمین لرزه خسارتی نیز به خودروها و نمای ساختمان ها و منازل کلنگی شهرستان کاشمر وارد شده است.

وی پیش از این خبر جان باختن دو شهروند کاشمری براثر سقوط نمای ساختمان را تایید کرده بود.

فرماندار خلیل آباد نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر گزارشی از خسارت جانی زلزله از این شهرستان در مجاورت کانون زمین لرزه گزارش نشده است.

محمدرضا خوشنویس افزود: در حال حاضر همه عوامل امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی به صورت آماده باش در سطح شهرستان و در کنار مردم حضور دارند.

زلزله ۵ ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه بین دو شهرستان کاشمر و خلیل آباد به وقوع پیوسته است.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد./ ایرنا

زلزله ۲ خانوار روستای " زنده جان" کاشمر را زیر آوار برد

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: زلزله پنج ریشتری، ۲ خانوار روستای "زنده جان" در شهرستان کاشمر را زیر آوار گرفتار کرد.

سیدعلی منیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنده جان یکی از روستاهای نزدیک به محل کانون زلزله در کاشمر است و امدادگران هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و در حال خارج کردن حادثه دیدگان و گرفتاران زیر آوار هستند.

وی اظهار کرد: این عملیات در ۲ روستای نزدیک به مرکز وقوع زلزله یعنی " محمدیه و کسرینه" نیز در حال انجام است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است.

منیری با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر ریزش نمای ساختمان در گزارش نخستین اظهار کرد: ارزیابی چهار تیم به استعداد ۲۵ نجاتگر و ارزیاب در مناطق شهرستان کاشمر همچنان در حال انجام است.

ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز ۲۹ خردادماه، زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر، در عمق ۶ کیلومتری زمین، شهرستان کاشمر و شهرستان‌های اطراف را لرزاند.

اعزام ۱۵ تیم ارزیاب به محل وقوع زلزله در کاشمر​

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از اعزام ۱۵ تیم به مناطق زلزله‌زده در کاشمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی منیری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اعلام کرد: ساعت ۱۳:۲۴ امروز ۲۹ خردادماه، زلزله ۵ ریشتری، در عمق ۶ کیلومتری زمین در کاشمر رخ داده است.

وی افزود: ۱۵ تیم به مناطق زلزله‌زده در کاشمر اعزام شدند و سایر تیم‌های امدادی نیز فراخوان شده‌اند.

منیری در ادامه گفت: ارزیابی در روستاهای نزدیک به محل حادثه در حال انجام است. نزدیک ترین روستاها به محل زلزله، روستای زنده‌جان، محمدیه و کسرینه هستند.

وی افزود: هم اکنون تمامی تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حالت آماده باش هستند.

این مقام مسئول در هلال احمر تصریح کرد: طبق گزارشات اولیه، این زمین لرزه منجر به خسارت جانی نشده و صرفاً نمای برخی ساختمان‌ها بر اثر زلزله ریزش کرده و منجر به ترک خوردن دیوار تعداد کمی از منازل شده است.

زلزله کاشمر به ساختمان ها خسارت وارد کرد

فرماندار کاشمر گفت: زلزله ۵ ریشتری در کاشمر موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و گلنگی در این شهر شده است.

حجت الله شریعتمداری اظهار کرد: زلزله ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز سه‌شنبه در کاشمر موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و کلنگی در این شهر شده است.

فرماندار کاشمر افزود: تاکنون گزارشی از تلفات انسانی و یا مصدوم از این زلزله پنج ریشتری دریافت نشده است.

وی گفت: تیم‌های امدادی به حالت آماده باش درآمده اند.

حجم ویدیو: 2.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد