اخبار جنگ غزه | شمار شهدای غزه /دومین جنایت اسرائیل در کمتر از ۲ ساعت

کد خبر: 1302081

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن ۱۹۰ فلسطینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و افزایش شمار زخمی ها به مرز ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

اخبار جنگ غزه | شمار شهدای غزه /دومین جنایت اسرائیل در کمتر از ۲ ساعت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن ۱۹۰ فلسطینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و افزایش شمار زخمی ها به مرز ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در دویست و هشتاد و یکمین روز جنگ آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار جنایت در نوار غزه شده که این جنایات، ۶۱ شهید و ۱۲۹ زخمی بر جای گذاشت.

این بیانیه افزود: از ابتدای آغاز حملات به نوار غزه تا کنون ۳۸ هزار و ۴۴۳ فلسطینی شهید و ۸۸ هزار و ۴۸۱ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در ادامه اعلام کرد که به دلیل ادامه حملات، پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار باقیمانده است و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی نیستند.

با گذشت ۲۸۱ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است./ایرنا

دومین جنایت اسرائیل در کمتر از ۲ ساعت

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در دومین جنایت خود در کمتر از ۲ ساعت با حمله به غرب شهر غزه دست کم ۱۰ فلسطینی را شهید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه القدس، سازمان دفاع شهری نوار غزه در این باره اعلام کرد: ۱۰ شهروند فلسطینی در کشتار جدید ارتش رژیم اسرائیل در اردوگاه «الشاطی» در غرب شهر غزه شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این با حمله به چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دستکم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،« استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گزارشگر سازمان ملل: نسل‌کشی در غزه نتیجه ادامه مصونیت اسرائیل از مجازات است

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ناشی از مصونیت مستمر این رژیم از مجازات دانست.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین گفت ناکامی جامعه جهانی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده این رژیم مرتکب نسل‌کشی در غزه شود.

او روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت جنگ مستمر اسرائیل علیه مردم غزه نتیجه تلخ مصونیت این رژیم از مجازات در طول دهه‌های گذشته است.

آلبانیز تاکید کرد جامعه جهانی نمی‌تواند به نادیده انگاشتن طرح رژیم صهیونیستی برای برای پاکسازی فلسطین از ملت فلسطین ادامه دهد و این چالشی برای قوانین بین‌المللی است.

پیشتر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین تاکید کرد صحبت نکردن از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در رسانه‌های غربی به معنای توقف آن نیست بلکه تایید می‌کند که این جنایات عادی شده‌اند.

بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، در سایه کمبود شدید امدادرسانی‌های غذایی، آب، دارو و سوخت ساکنان غزه در آستانه قحطی قرار دارند و حدود دو میلیون فلسطینی از نوار غزه که ۱۷ سال است تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد، آواره شده‌اند.

در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا علیه مردم غزه، ۱۲۶ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و در میان گسترش ویرانی و قحطی حدود ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود هستند.

یک خبرنگار دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه کشته شد

یک خبرنگار فلسطینی دیگر به نام «محمد منهل ابو عرمانه» در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داد.

به نقل از خبرگزاری آنادولو بنا به اعلام دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه، با جان باختن «محمد منهل ابو عرمانه» در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه، شمار خبرنگاران کشته شده از آغاز حملات اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۱۵۹ نفر رسید.

ابو عرمانه در خبرگزاری الآن فلسطین کار می‌کرد.

در بیانیه قبلی دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین آمده بود که اسرائیل عمدا خبرنگاران را در غزه می‌کشد تا صدای فلسطین را خاموش، حقایق را پنهان و از رسیدن اخبار و اطلاعات به افکار عمومی منطقه و بین‌المللی جلوگیری کند.

داده‌ها و آمار کمیته بین‌المللی حفاظت از روزنامه‌نگاران (یک سازمان غیر دولتی مستقر در نیویورک) نشان می‌دهد که جنگ غزه از زمانی که این کمیته شروع به مستندسازی قتل روزنامه‌نگاران در سراسر جهان در سال ۱۹۹۲ کرد، به "خونبارترین جنگ برای خبرنگاران" تبدیل شده است.

مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران (یک سازمان غیردولتی مستقر در واشنگتن) فوریه گذشته اعلام کرد که جنگ غزه شاهد بالاترین سطح خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است و از اسرائیل خواست تا کشتار روزنامه‌نگاران به دست نیروهایش را متوقف کند و در مورد حوادث قتل آنها تحقیق کند.

از هفتم اکتبر گذشته، اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا، جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۶ هزار فلسطینی شد که بیشتر آنها کودک و زن هستند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

تل‌آویو به این جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب)، و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت بد بشردوستانه را نادیده می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد