مکمل کراتین در بدنسازی چه فوایدی دارد+ نحوه مصرف آن

کد خبر: 1299010
مکمل کراتین در بدنسازی چه فوایدی دارد+ نحوه مصرف آن

 

اگر می‌خواهید بهترین مکمل بدنسازی را خریده و نتایجی عالی از آن بگیرید، کراتین باید اولین انتخاب شما باشد. باید گفت که این محصول یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین مکمل‌های بدنسازی به‌شمار می‌رود. در واقع اولین مکملی که بسیاری از ورزشکاران تهیه می‌کنند، این محصول است.

Creatine محصولی فوق‌العاده کاربردی است که میزان فسفر در بدن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این ماده در مغز و عضلات ذخیره است؛ اما برای بهبود عملکرد ورزشی بهتر است مصرف آن را در برنامه خود قرار دهید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ببینید چه فوایدی برای مصرف این مکمل در بدنسازی وجود دارد. علاوه‌بر این موضوع، نکاتی را برای نحوه مصرف این محصول به شما ارائه خواهیم کرد.

فواید کراتین برای بدنسازی

قبل ‌از این‌‌که به فروشگاهی رفته و نسبت به خرید این مکمل اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود که فواید استفاده از این محصول را بلد باشید. این مکمل پرفروش، فوایدی عالی برای بدنسازی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش برای شما توضیح می‌دهیم.

رشد تمامی عضلات در بدن با مصرف کراتین

کاربرد اصلی این مکمل که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارد، مصرف آن برای رشد عضلات است. درصورت مصرف کراتین، عضلات بدن شما پس ‌از ورزش بدنسازی رشد خوبی می‌کنند. اگر فواید این محصول را مطالعه کنید، می‌بینید که بازسازی عضله یکی از کاربردهای آن است.

زمانی که ورزش‌های سنگین انجام داده و حرکات مختلفی را انجام می‌دهید، تارهای عضلانی شما از‌بین می‌روند. پس‌از اتمام ورزش و هنگام استراحت، این عضلات بازسازی شده و موجب افزایش حجم می‌شوند. مصرف این محصول 2 تا 3 برابر در افراد ورزشکار رشد عضلات را سریع‌تر می‌کند. همین دلیل نیز موجب محبوبیت زیاد آن شده است.

بهبود عملکرد عضلات در تمرین‌های سخت با خوردن کراتین

کاربرد و فایده مهمی که این مکمل برای بدنسازان دارد، این است که به آن‌ها کمک می‌کند تا استقامت بیشتری برای ورزش‌های مختلف داشته باشند. در واقع موضوعی که باعث شده ورزشکاران حوزه‌های دیگر یا حتی بدنسازان تازه‌کار نیز از این محصول استفاده کنند، همین است.

کراتین به‌دلیل داشتن مواد مهم درون خود، انرژی بدن را تا 43درصد افزایش می‌دهد. مواد موجود در این مکمل حین ورزش جذب بدن شده و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا مدت‌زمان طولانی‌تری قادر به انجام ورزش‌های سنگین و خاص باشید.

کمک به عملکرد بهتر مغز با مصرف مکمل کراتین

همان‌طور که گفته شد، کراتین علاوه‌بر عضلات، در مغز نیز یافت می‌شود. به همین دلیل مصرف این مکمل عملکرد مغز را نیز بهتر می‌کند. با مصرف منظم آن قادر هستید خود را از بیماری‌های مختلفی مانند صرع، آلزایمر، پارکینسون، آسیب‌های مغزی و نخاعی و کاهش عملکرد حافظه دور کنید.

کراتین؛ بهترین مکمل برای کاهش وزن و چربی‌سوزی

اما آخرین فایده‌ای که می‌خواهیم برای این مکمل مهم به شما توضیح دهیم، کمک آن برای کاهش وزن و چربی‌سوزی است. خلاف باور بسیاری از ورزشکاران، کراتین علاوه‌بر عضله‌سازی، به چربی‌سوزی نیز کمک می‌کند. پس قبل ‌از ورزش‌های هوازی آن را مصرف کنید تا بیشترین میزان چربی در بدن شما ازبین برود.

چگونه کراتین را مصرف کنیم؟

10

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران تازه‌کار فکر می‌کنند که مصرف این مکمل کار راحتی بوده و نکته خاصی ندارد؛ اما باید گفت که این‌طور نیست. بسته به نوع مصرف، دوز مصرفی و حتی زمان مصرف این مکمل، تاثیر آن متفاوت خواهد بود. نکاتی که باید برای استفاده از این محصول در نظر داشته باشید، بدین صورت هستند.

نکات مصرف کراتین قبل‌از تمرین

یکی از بهترین روش‌هایی که برای مصرف این مکمل وجود دارد، مصرف آن قبل‌ از تمرین است. اگر می‌خواهید استقامت خود در ورزش‌های مختلف را بیشتر کنید، باید کراتین را 30 الی 60 دقیقه قبل ‌از ورزش بخورید. این کار ذخایر عضلانی را افزایش می‌دهد.

دوز مصرفی این مکمل بسته به وزن شما است. این یعنی باید حدود 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود میل کنید. به‌طور کلی دوز روزانه مصرف این مکمل چیزی بین 3 تا 10 گرم بوده و معمولا آن را به میزان 5 گرم مصرف می‌کنند.

نکات مصرف کراتین پس‌از تمرین

علاوه‌بر قبل ‌از تمرین، روش دیگری که می‌توانید برای مصرف این مکمل در نظر داشته باشید، مصرف آن پس ‌از تمرین است. میل‌کردن کراتین بعداز تمرین کمک فوق‌العاده‌ای به بازسازی عضلات می‌کند. در‌واقع ورزشکارانی که به‌دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند، باید بعد از تمرین این محصول را مصرف کنند.

ساعات پس ‌از ورزش از مهم‌ترین لحظات برای بدن هستند. در واقع در این دقایق بدن در‌حال ریکاوری و بازسازی عضلات بوده و به بیشترین سطح این مکمل نیاز دارد. باید 30 الی 60 دقیقه بعداز تمرین این مکمل را مصرف کنید تا عضلات شما به‌شکلی عالی رشد کنند.

نکات مصرف کراتین در روزهای استراحت

نکته‌ای که بسیاری از ورزشکاران به آن توجه نمی‌کنند، مصرف مکمل در روزهای استراحت است. برخی فکر می‌کنند که مکمل‌ها تنها برای قبل و بعد ورزش بوده و در شرایط دیگری به آن‌ها نیاز نداریم، اما این‌گونه نیست. باید کراتین را در روزهای استراحت و روزهایی که ورزش نمی‌کنید نیز مصرف کنید. اهمیت این روزها از لحظه ورزش کمتر است، اما باز هم به بدن در ذخیره‌سازی انرژی، ریکاوری و بازسازی عضلات کمک می‌کند. در این روزها بهتر است مکمل را به‌همراه غذا میل کنید.

خرید بهترین برندهای مکمل کراتین

11

حال که با فواید این محصول و نحوه مصرف آن آشنا شده‌اید، باید به یک فروشگاه معتبر مانند دیجی‌کالا برای خرید بروید. دیجی‌کالا یک فروشگاه بزرگ و آنلاین است که برندهای بزرگی این مکمل را برای شما موجود می‌کنند. تنها کافی‌است به بخش مکمل‌های ورزشی رفته و خاص‌ترین مکمل‌ها مانند کراتین را با قیمتی عالی سفارش دهید.

جمع‌بندی

یکی از بهترین مکمل‌هایی که برای بدنسازی وجود دارد، کراتین است. این مکمل برای رشد عضله و استقامت کاربردهای زیادی دارد و به‌کمک آن می‌توانید انرژی زیادی را در بدن خود ذخیره کنید. مصرف این مکمل قبل ‌از ورزش به افزایش انرژی و استقامت کمک می‌کند.

برای حجم گرفتن عضلات نیز باید آن را پس‌از تمرین به‌همراه آب میل کنید. از دیگر فواید آن باید به بهبود عملکرد مغز و افزایش سرعت کاهش وزن اشاره کنیم. در این مطلب تمام فواید و نحوه استفاده از این مکمل را با هم مطالعه کردیم. حال می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از برندها و شرکت‌های برتر، این مکمل را سفارش داده و در منزل تحویل بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها