بدون دردسر با وام خودرو صاحب خودرو شوید! | شرایط پرداخت وام 300 میلیونی برای خرید خودرو + مدارک

کد خبر: 1299764

افزایش قابل توجه قیمت اتومبیل در سال‌های اخیر سبب شده بسیاری از مردم برای خرید خودروهای داخلی، ناچار از دریافت وام خودرو باشند. هر بانک برای اعطای تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو، شرایط خاصی تعیین می‌کند. با این حال، متقاضیان این وام باید شرایط عمومی اخذ این وام را داشته باشند.

بدون دردسر با وام خودرو صاحب خودرو شوید! | شرایط پرداخت وام  300 میلیونی برای خرید خودرو + مدارک

داشتن حداقل ۱۸ سال، داشتن فیش حقوقی یا ضامن، نداشتن سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی، ارائه مدارک مبنی بر خرید خودرو، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان زیر ۵۰ سال و نداشتن سابقه دریافت وام خودرو، از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات به شمار می‌رود. همچنین در برخی از بانک‌ها لازم است متقاضی در آن بانک حساب داشته باشد.

البته اولویت‌بندی برای دریافت تسهیلات خودرو بر حسب اعتباری است که مشتری نزد بانک وام‌دهنده دارد. بنابراین مواردی مثل شغل، وضعیت موجودی حساب و مبلغ واریزی فیش حقوقی، اعتبار وام‌گیرنده نزد بانک را بالا می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تسهیلات خرید خودرو

دریافت  وام خودرو  مانند سایر تسهیلاتی که بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌پردازند، به مدارک رایجی نیاز دارد. اصل شناسنامه متقاضی و ضامن و کپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی متقاضی و ضامن کپی پشت و رو از کارت، پرینت گردش حساب کلیه حساب‌های بانکی متقاضی در سه ماه گذشته، مدارک شغلی متقاضی و ضامن (گواهی اشتغال، فیش حقوقی یا پروانه کسب)، مدارک مربوط به نظام وظیفه، پیش‌فاکتور خرید اتومبیل یا مبایعه‌نامه خرید، گواهی محل سکونت، دسته‌چک صیادی در صورت نیاز بانک از جمله مدارکی هستند که برای اخذ وام خودرو نیاز هستند. در برخی از بانک‌ها نیز لازم است متقاضی وام خودرو، گواهینامه رانندگی خود را ارائه کند.

شایان ذکر است وام خرید خودرو برخلاف سایر وام‌ها، به حساب بانکی متقاضی واریز نمی‌شود، بلکه در صورت موافقت بانک با پرداخت این وام، مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود.

کدام بانک‌ها وام خودرو می‌دهند؟

در شرایط تورمی اقتصاد کشور است، خرید خودرو به کمک وام بانکی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تامین هزینه خرید خودرو است. به همین سبب، وام خودرو متقاضیان فراوانی دارد و بانک‌های متعددی این وام را به متقاضیان خرید خودرو اعطا می‌کنند.

در حال حاضر بانک‌های سامان، تجارت، رفاه، ملی، رسالت، مهر ایران، مسکن و شهر، از جمله بانک‌هایی هستند که این تسهیلات را پرداخت می‌کنند. اگرچه جزئیات پرداخت وام خودرو بسته نوع بانک کمی متفاوت است، اما نرخ سود این وام به طور معمول 18 درصد و مهلت بازپرداخت آن 36ماهه است.

انواع وام خودرو از خرید تا وام با سند خودرو

یکی از زیرمجموعه های وام با سند خودرو همین وام تعمیر خودرو است و موسسات و بانک ها با ضمانت سند خودرو تسهیلاتی رو برای تعمیر خودرو به مشتریان ارائه میدن. البته وام تعمیر خودرو بیشتر در بین موسسات خصوصی رواج دارد و بانک ها زیاد در این قضیه ورود نکرده اند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات وام خودرو

مدارک موردنیاز برای وام خودرو از این قرار است (با تأکید دوباره بر اینکه ممکن است هر بانکی تغییری در آن ایجاد کرده باشد و بهتر است این اطلاعات را از بانک هم دریافت کنید):

  1. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (همچنین صفحه اول شناسنامه ضامن یا ضامنان)
  2. اصل و کپی کارت ملی متقاضی به همراه اصل و کپی کارت ملی ضامن یا ضامنان
  3. گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی متقاضی (در این مورد ذکر میزان حقوق نیز اهمیت دارد)
  4. معرفی ضامنی که مورد قبول بانک باشد (به همراه مدارک شناسایی و فیش حقوقی)
  5. اصل و کپی فیش حقوقی ضامن یا ضامنان
  6. یک قطعه عکس از متقاضی
  7. پیش‌فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز داخل کشور
  8. سه عدد تمبر مالیاتی (از خود بانک دریافت کنید)
  9. اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه‌نامه خودرو با امضای نمایندگی فروش خودرو

در جدولی که مشاهده کردید مقایسه تسهیلات وام خرید خودرو در سال 1403 در بین همه بانک‌ها را مشاهده می‌کنید.

سوالات متداول درباره وام خرید خودرو

آیا با دریافت وام خرید خودرو، خودرو در رهن بانک قرار می‌گیرد؟

در بانک‌ها خودرو در رهن بانک قرار نمی‌گیرد و در بحث ضمانت سخت‌گیرانه هستند و فقط با احراز صلاحیت دریافت تسهیلات توسط مشتری و احراز صحت خرید خودرو، نسبت به پرداخت اقدام می‌کنند ولی شرایط در شرکت‌های خودروساز و لیزینگ فرق دارد که می‌توانید توضیحات تکمیل‌تر را در صفحه وام خودرو رده ببینید.

آیا وام خرید خودرو به ماشین‌های خارجی تعلق می‌گیرد؟

خیر، وام خرید خودرو فقط برای ماشین‌های تولید داخل است.

مبلغ وام خرید خودرو چقدر است و آیا این مبلغ در همه بانک‌ها یکسان است؟

حدود مبلغ وام خرید خودرو بین 15 میلیون‌تا 50 میلیون است. ازآنجایی‌که این مبلغ در بانک‌ها متفاوت است می‌توانید توضیحات بیشتر را در جدول مقایسه‌ای وام خودرو رده بخوانید.

برای دریافت وام خرید خودرو، وام‌گیرنده چه شرایطی باید داشته باشد؟

وام‌گیرنده باید بیش از ۱۸ سال داشته باشد. متقاضی وام نباید در سیستم بانکی کل کشور سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه داشته باشد. علاوه بر این میزان حقوق دریافتی فرد، ضامن یا ضامنان باید نشان دهد که متقاضی تحت هر شرایطی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارد.

آیا وام خرید خودرو به‌حساب وام‌گیرنده واریز می‌شود؟

خیر، حواله وام خرید خودرو در وجه و نام گروه خودروساز صادر می‌شود.

برای گرفتن وام خرید خودرو، چند تا ضامن باید به بانک معرفی کنم؟

بستگی دارد از چه بانکی وام خرید خودرو دریافت کرده‌اید. گاهی برای ضمانت نیاز به سند ملکی است. در صفحه وام خرید خودرو رده می‌توانید به تفکیک بانک، از نوع ضمانت دریافتی اطلاع پیدا کنید.

ارائه پیش فاکتور خرید خودرو در هنگام گرفتن وام خرید خودرو الزامی است؟

بله، پیش‌فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز داخل کشور لازم است.

بانک های ارائه دهنده وام خودرو 1403 و مبلغ تسهیلات

با توجه به بالا بودن نرخ تورم در کشور ما، خیر اقساطی و یا خرید با کمک تسهیلات مختلف بسیار پر طرفدار است. وام خودرو یکی از تسهیلاتی است که معمولاً متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در ادامه، می توانید شرایط اختصاصی دریافت این نوع تسهیلات را از هر بانک بررسی و مطالعه کنید. در پایان نیز، مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات برای مقایسه ساده تر در قالب جدول در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بانک سامان

اگر به دنبال خرید فوری خودرو هستید، تسهیلات بانک سامان انتخاب خوبی برای شما است. چراکه برای دریافت این وام نیازی به سپرده گذاری نخواهید داشت. همچنین، این وام خودرو شرایط مناسب و نرخ سود کمی نیز دارد. مبلغ وام مطابق با آخرین اطلاعات ما به اندازه 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 100 میلیون تعیین شده است. همچنین بازپرداخت بر اساس انتخاب مشتری می تواند تا 6 سال مقرر شود. برای دریافت این وام به ارائه ضمانت نامه به صورت وثیقه، ضمانت نامه بانکی یا اعتباری نیاز دارید.

بانک تجارت

برای خرید خودرو می توانید از تسهیلات خرد بانک تجارت استفاده کنید. حداکثر مقدار این تسهیلات 140 میلیون تومان است و برای استفاده از آن داشتن حساب جاری یا قرض الحسنه در این بانک الزامی است. همچنین، علاوه بر مدارک عمومی که در ابتدا ذکر شد، مدارک شغلی معتبر دارای سربرگ و شماره و تاریخ نیز برای دریافت این وام ضروری است.

بانک رفاه

دریافت وام خرید خودرو از بانک رفاه را می توانید با استفاده از تسهیلات طرح کرامت انجام دهید. کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، امکان استفاده از این تسهیلات را دارند. سقف مقدار این وام 100 میلیون بوده و با نرخ سود 18 درصد باید در مدت 48 ماه پرداخت شود.

بانک ملی

هم اکنون در بانک ملی هیچ وامی با عنوان وام خرید خودرو ارائه نمی شود؛ اما می توانید از طرح مهربانی بانک ملی برای این منظور بهره مند شوید. سقف مبلغ وام 300 میلیون بوده اما برای دریافت آن به سرمایه گذاری نیاز دارید. به این منظور می توانید به صورت یکجا 6 میلیارد سپرده گذاری کنید و یا در طول یک سال 476 میلیون پول در حساب بانک ملی خود قرار دهید تا بتوانید از این وام استفاده کنید.

بانک رسالت

در بانک رسالت هم تسهیلاتی با عنوان وام خرید خودرو نخواهید دید؛ اما وام قرض الحسنه این موسسه تا سقف 300 میلیون را می توانید به این منظور دریافت کنید. این تسهیلات تنها 2 درصد سود سالانه دارند؛ اما برای دریافت آن باید حداقل سپرده سه ماهه داشته باشید. مدت زمان بازپرداخت این وام به نسبت مبلغ دریافتی به مبلغ سپرده و همچنین مدت زمان سپرده گذاری بستگی دارد. مثلاً اگر معادل 100 درصد سپرده خود وام بگیرید، 12 ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. در حالی که اگر مبلغ تسهیلات 20 درصد سپرده باشد این مدت به 60 ما افزایش می یابد. به علاوه، به ازای هر یک ماه سپرده گذاری بیشتر، 2 ماه به مهلت پرداخت اقساط اضافه می شود.

قرض الحسنه مهر ایران

در بانک های قرض الحسنه اولین شرط دریافت تسهیلات سرمایه گذاری است. در عوض می توانید از این موسسات وام هایی با سود کم تر دریافت کنید. وام خرید خودرو بانک مهر ایران نیز از همین تسهیلات است. این وام با مبلغ حداکثر 200 میلیون و سود 4 درصد اعطا می شود. البته باید میانگین سپرده گذاری در شما بین 3 تا 12 ماه باشد و وام را طی 6 ماه تسویه کنید. همچنین، نداشتن چک برگشتی از مهم ترین شرایط این بانک است.

بانک مسکن

از تسهیلات بانک مسکن نیز می توانید برای خرید خودرو کمک بگیرید. وام خرید خودرو این بانک حداکثر 200 میلیون بوده و با نرخ سود 18 درصد به علاوه 3 درصد کارمزد ارائه می شود. همچنین، برای بازپرداخت این مبلغ 60 ماه فرصت خواهد داشت.

بانک شهر

بانک شهر تسهیلاتی با نام فروش اقساطی ارائه می دهد که خرید خودرو را نیز با استفاده از ان می توانید انجام دهید. مبلغ وام خرید خودرو برای خودرو های داخلی تا 60 درصد قیمت خودرو و تا سقف 15 میلیون تعیین شده است. همچنین، اگر قصد جایگزینی خودرو فرسوده با یک اتومبیل جدید داخلی را داشته باشید می توانید تا 80 درصد ارزش خودرو و تا سقف 20 میلیون وام بگیرید. البته بدیهی است که با توجه به قیمت خودرو این مبلغ چندان مفید نخواهد بود.

نام بانک یا موسسه مالی حداکثر مبلغ تسهیلات(میلیون تومان) نرخ سود سالانه مدت زمان بازپرداخت
سامان 100 18% حداکثر 6 سال
تجارت 140 18% 36 ماه
رفاه 100 18% 48 ماه
ملی 300 4% 60 ماه
رسالت 300 2% متغیر
مهر ایران 200 4% 6 ماه
مسکن 200 18% 60 ماه
شهر 20

توجه داشته باشید که مبالغ و شرایط اعلام شده مطابق با چیزی است که در سال 1402 تعیین شده است. البته در صورت تغییر و اعلام ارقام جدید، مقاله به روز خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها