سیل ۴ خودرو در کندوان را با خود بُرد /‌ مصدوم‌شدن ۳ نفر در سیلاب دیشب

کد خبر: 1296712

سیلاب ۴ خودرو که در محدودهٔ دربند جادهٔ کندوان توقف داشتند را با خود بُرد.

سیل ۴ خودرو در کندوان را با خود بُرد /‌ مصدوم‌شدن ۳ نفر در سیلاب دیشب

مدیرکل مدیریت‌بحران مازندران: سیلاب ۴ خودرو که در محدودهٔ دربند جادهٔ کندوان توقف داشتند را با خود بُرد.

اینکه در خودرو افرادی حضور داشتند تایید نشده است.

تیم‌های امدادی و عملیاتی درحال جست‌و‌جو برای مصدومان احتمالی و پاک‌سازی جاده هستند.

رئیس پلیس راه مازندران نیز گفته: کندوان به‌دلیل طغیان سیلاب از ساعت ۲۰ دیشب مسدود شد و همچنان این انسداد ادامه دارد 

‌ مصدوم‌شدن ۳ نفر در سیلاب دیشب کندوان

رئیس هلال‌احمر چالوس: به‌دنبال وقوع سیل در محدودهٔ رستوران دربند جادهٔ کندوان ۳ نفر مصدوم و به مراکز درمانی اعزام شدند.

۴ خودرو در بستر رودخانه پیدا شده که فاقد سرنشین بود. جست‌وجوها ادامه دارد.

آخرین وضعیت سیلاب در کندوان/ جاده و خودروهایی که ناپدید شدند

آخرین وضعیت سیلاب جاده پرپیچ و خم و پرماجرای چالوس - کندوان حکایت از خسارت زیاد به تاسیسات عمومی و شخصی در این محور دارد.

 بارندگی نه چندان شدید و تند در محور کندوان چالوس بار دیگر خسارت زد و دست برنامه‌های از قبل اجراشده بخش‌های مختلف را برای مقابله با بحران‌های احتمالی رو کرد.

اگرچه هرساله برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی و بروز حوادث در مناطق مختلف برنامه‌های مدیریت بحران اجرا و طراحی می‌شود اما به نظر می‌رسد بازنگری در اجرا و لزوم تدوین برنامه جامع و منجسم برای مدیریت بحران در استان ضروری به نظر می‌رسد.

گستردگی مازندران از یک سو و داشتن رودخانه‌های خروشان و وحشی نظیر چالوس، هراز، تجن، نکارود، چشمه کیله، صفارود و غیره، ضرورت توجه به برنامه‌های پیشگیرانه را در این استان الزامی می‌سازد.

سیلاب آخرین روزهای بهاری در استان مازندران و محدوده محور کندوان، خسارت‌های هنگفتی بر جاده و زیرساخت و تأسیسات اشخاص زد و چند دستگاه خودرو را نیز آب برده است.

از لحظه وقوع سیلاب، ادارات و دستگاه‌های مختلف پای کارآمدند تا مسائل فراروی را بررسی کنند و اقدامات لحظه‌ای و موقتی برای امدادرسانی انجام شد و اجرای طرح‌های ویژه مستلزم زمان و اعتبار است.

فرماندار چالوس گفت: در پی وقوع سیلاب در جاده چالوس بویژه در محدوده رستوران دربند، بسیج نیروها برای پاکسازی محور انجام شد و شاهد خسارت سیل به تعداد زیادی از خودروها و رستوران‌ها هستیم.

محمد شریفی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متولیان امر بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کرده و دستورات لازم برای تسریع در امدادرسانی و پاکسازی و بازگشایی مسیر توسط دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی صادر شده است و ماشین آلات راهداری جهت پاکسازی و بازگشایی مسیر به محل حادثه اعزام شده و مشغول فعالیت هستند.

ماشین آلات راهداری برای پاکسازی و بازگشایی مسیر به محل حادثه اعزام شده و مشغول فعالیت هستند

وی ادامه داد: به طوری که دیده می‌شود تعداد زیادی از خودروها دچار حادثه شدند اما آمار دقیق آن بعد از پاکسازی اعلام می‌شود و نیروهای امدادی در حال بررسی و پاکسازی هستند.

شریفی بیان کرد: امداد رسانی و حضور نیروهای امدادی و ستاد بحران در منطقه سیل زده جاده چالوس از همان دقایق اولیه بروز سیل انجام شد.

وی گفت: بر حسب دستور استاندار مازندران در حال تهیه گزارش کامل و دقیق از بروز این حادثه در این منطقه هستیم.

وقوع سیلاب در هر منطقه‌ای پای قصور و کوتاهی برخی دستگاه‌ها، ساخت وسازهای بی رویه و تصرف به بستر و حریم رودخانه را به میان می‌کشاند و بی شک حادثه مخرب و سیلاب جاده کندوان نیز از این مساله مستثنی نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز سیل در جاده چالوس عدم لایروبی رودخانه سردآبرود چالوس بود که باید انجام می‌شد.

کامران پولادی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ساعت اولیه بروز سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس حضور داشتم و با استاندار مازندران و دیگر نیروهای امدادی و هلال احمر تماس برقرار شد تا در منطقه حضور یابند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار مازندران با حضور در منطقه سیل زده جاده چالوس دستورات خوبی را صادر کردند و امیدواریم روند پاکسازی مسیر سریع‌تر انجام شود.

پولادی بیان کرد: بخش خصوصی نیز در این حادثه به کمک آمد و با اختصاص خودروهای سنگین در روند پاکسازی کمک می‌کند.

تلفات جانی نداشتیم

وی تصریح کرد: تلفات جانی تا کنون گزارش نشده اما پیش بینی می‌شود اجسادی زیر گل و لای مانده باشند که پاکسازی باید به اتمام برسد.

پولادی تصریح کرد: از راهداری، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری و نیروی انتظامی تقدیر وو تشکر می‌کنم که تلاش زیادی برای پاکسازی منطقه سیل زده داشته‌اند.

طبق اعلام اورژانس مازندران تاکنون گزارشی ناشی از مصدومیت و یا تلفات انسانی ناشی از حادثه سیلاب ارسال نشد.

زکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران با بیان اینکه اورژانس در شهرستان‌های چالوس و نوشهر در پی اعلام وقوع سیل آماده باش بوده است، افزود: درپی اعلام وقوع سیلاب در محور کندوان، تیم‌های اورژانس در محور کندوان و شهرستان‌های چالوس و نوشهر به حالت آماده باش درآمدند. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در شهرستان چالوس مستقر هستند.

وی افزود: همچنین بیمارستان‌های شهرستان چالوس و نوشهر نیز در حالت آماده باش هستند و خوشبختانه مصدومی توسط اورژانس به بیمارستانها منتقل نشد.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز در بازدید از منطقه سیل‌زده چالوس خواستار بررسی و رصد دقیق بروز سیلاب و خسارت شد و گفت: علت حادثه باید توسط دستگاه قضائی بررسی شود.

سیلاب و حوادث مترقبه هرسال خسارت‌های زیادی به مناطق مختلف استان مازندران وارد می‌کند و در شهرستان چالوس نیز اثرات و تبعات خسارت سیلاب دو سال قبل همچنان مشهود است.

تدوین برنامه و طرح جامع برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی حوادث نیاز استان گسترده و پرحادثه ای چون مازندران به شمار می‌رود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد