تحولات جنگ روسیه - اوکراین | حمله هوایی روسیه به سایت راداری مهم اوکراین

کد خبر: 1241229

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور فرودگاهی در منطقه کی‌یف را با تسلیحات نقطه‌زن هدف قرار داد.

تحولات جنگ روسیه - اوکراین | حمله هوایی روسیه به سایت راداری مهم اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور فرودگاهی در منطقه کی‌یف را با تسلیحات نقطه‌زن هدف قرار داد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوایی روسیه در حمله‌ای موفق با تسلیحات نقطه‌زن و دوربرد، فرودگاه منطقه کی‌یف را هدف قرار داد.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارسال آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته از جمله پاتریوت در اختیار این کشور قرار دهند.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند. وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

وزارت دفاع روسیه دو هفته پیش هنگام حمله موشکی گسترده به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد که یگان موشکی ارتش این کشور در جریان این حملات یک سامانه پاتریوت آمریکایی مستقر در این شهر را منهدم کردند.

مسکو: پدافند هوایی روسیه ۲ فروند سوخو- ۲۵ اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه ۲ فروند هواپیمای سوخو- ۲۵ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: شب گذشته نیروهای مسلح روسیه با سلاح های دقیق دوربرد یک پایگاه هوایی نزدیک پینچوک (در منطقه کی یف) را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود: ۵ حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور زاپروژیا با موفقیت دفع و حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی هم کشته شدند. سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲ فروند هواپیمای سوخو- ۲۵ نیروی هوایی اوکراین را بر فراز منطقه زاپروژیا سرنگون کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌ کند: در محور کوپیانسکی ۱۱ حمله دشمن دفع شد. حدود ۱۲۰ نظامی اوکراین کشته و زخمی شدند، یک تانک و ۳ خودروی زرهی نیز منهدم شد.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد: در محور دونتسک ۲ حمله دشمن دفع شد و حدود ۲۴۰ نظامی اوکراین کشته و زخمی و تعدادی از تسلیحات نظامی آنها نیز منهدم شدند. در محور دونتسک جنوبی حدود ۱۳۰ نظامی اوکراینی کشته و هویتزرهای «دی- ۲۰»، «مستا-بی» و «دی-۳۰» دشمن نیز منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ ها پیش مقامات و رسانه‌ های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

 حمله هوایی روسیه به سایت راداری مهم اوکراین

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع  روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از حمله موفق هوایی به یک سایت راداری مهم اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت: «نیروهای روس  به یک تاسیسات راداری در شهر "زاپوروژیه" مجهز به رادار "پی-۳۷" حمله کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، این سایت راداری برای شناسایی اهداف هوایی، هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده و موشک‌ استفاده می‌شد.

کونشاکوف همچنین از حملات جنگنده‌ها و توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۴ منطقه نظامی اوکراین اشاره کرد.

ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه، حمله هوایی به «کی‌یف» و بخش‌هایی از اوکراین را آغاز کرد. ارتش اوکراین مدعی شده است که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، موشک‌های روسیه را که به سمت پایتخت اوکراین روانه شده بود، منهدم کرد.

 در تحولی دیگر، نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که دو جت آموزشی «ال-۳۹» این کشور حین پرواز در منطقه «ژیتومیر» با هم برخورد کردند و در این سانحه یکی از خلبانان زبده اوکراینی کشته شد.

 نیروی هوایی اوکراین تایید کرد که این سانحه ر در جریان تمرینات آموزشی رخ داد و طی آن سه خلبان نیروهای مسلح اوکراین کشته شدند. مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که در حال بررسی علت این سانحه هستند.

وبگاه اوکراینی «پراودا» نیز گزارش کرد که در بین کشته شدگان نام یک خلبان سرشناس مشاهده می‌شود. خلبان «آندری پیلشیکوف» خلبان جنگنده «میگ-۲۹» از آغاز جنگ با روسیه حضور داشت و بارها در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی از غرب خواسته بود به اوکراین جنگنده «اف-۱۶» بدهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد