روایت امانی از اقدام تروریستی اسرائیل با استفاده از پیجرها

کد خبر: 1319505

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: رژیم صهیونیستی پیجرها را با همکاری برخی کشورهای اروپایی که همواره شعارهای حقوق بشری سر می‌دهند، در یک عملیات جاسوسی با مواد منفجره جاگذاری کرده بود.

روایت  امانی از اقدام تروریستی اسرائیل با استفاده از پیجرها

مجتبی امانی  در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهارداشت: تقریباً ۱۶ روز از آن اتفاق می‌گذرد و برخلاف بعضی موضوعات که مطرح شده بود، بینایی بنده مشکلی پیدا نکرده است و از ناحیه دست تحت درمان هستم و صدمه‌ای که باعث ناتوانی شود، ندارم و امیدوارم آسیب‌هایی که به دیگر مجروحین وارد شده است نیز، کم باشد.

وی گفت: همانطور که در اخبار منتشر شده تعداد پیجرهایی که برای اطلاع رسانی وجود داشت در مواقع خطر هشدارهایی می‌داد که  در یک نقطه پهپاد آمده است یا در جای دیگر بمباران شده است، کدام منطقه امن است و این نوع اطلاع رسانی‌ها جهت مصون نگه داشتن مردم از حملاتی بود که رژیم صهیونیستی انجام می‌داد.

سفیر ایران در لبنان افزود: البته برخی از مردم عادی هم از این پیجرها استفاده می‌کردند و همانطور که در فیلم‌ها هم مشاهده کردید حتی یک صندوقدار فروشگاه نیز از این پیجرها استفاده می‌کرد. نیروهای مدادی هم از این پیجرها استفاده می‌کردند. معلم مدرسه ما نیز از این پیجرها استفاده می‌کرد که الحمدالله اتفاقی برای وی نیفتاد.

امانی تصریح کرد: آنها این دستگاه‌ها را با همکاری برخی کشورهای اروپایی که همواره شعارهای حقوق بشری سر می‌دهند در یک عملیات جاسوسی این پیجرها را با مواد منفجره جاگذاری کرده بودند. اینکه چرا این عملیات را در این زمان انجام دادند تحلیل‌های مختلفی وجود دارد، اما به هر حال این اقدامی ضد قوانین جنگ و قوانین بین‌المللی بود و حتی به عنوان یک اقدام کشتار جمعی حسوب می‌شد.

وی گفت: تعدادی از افرادی که مجروح یا شهید شدند از کودکان بودند را که این دستگاه‌ها یا در اختیار آنها بوده یا در آن محلی که آنها حضور داشتند بوده و با هشداری که به آنها داده شده جهت دیدن پیام به سمت آن می‌رفتند. این دستگاه در اتاق کار من هم بود هرچند که عموماً خیلی توجهی نداشتم چرا که دیگر ارکان سفارت این وظیفه را بر عهده دارند و به آن می‌پرداختند ولی آن روز به صورت تصادفی دکمه مربوطه را فشار دادم و این پیجر در دستان من منفجر شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت افزود: زمانی که در حال انتقال به بیمارستان بودم متوجه جنایت هولناک رژیم صهیونیستی برخلاف همه قواعد بین المللی شدم.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد