واکنش بورل به عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

کد خبر: 1156254

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره رابطه این اتحادیه با چهار کشور اوکراین، مولداوی، دانمارک و مصر سخن گفت.

واکنش بورل به عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی در توییتر و در شورای امور خارجه این اتحادیه از عضویت دانمارک در سیاست امنیتی و دفاعی مشترک اتحادیه اروپا، دیدار با ‌وزیر خارجه مصر در شورای انجمن اتحادیه اروپا و مصر و همچنین عدم مخالفت اعضای این اتحادیه با اعطای وضعیت «نامزد عضویت» به اوکراین سخن گفت.

اعطای عنوان «نامزد عضویت» به اوکراین

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: رهبران این اتحادیه باید (درباره اعطای عنوان نامزد عضویت به اوکراین و مولداوی) گفت‌وگو کنند. کمیسیون اروپا نظر خود را اعلام کرده است. نمی‌توانم نتیجه را حدس بزنم، اما تا به این لحظه مخالفتی ندیده‌ام.

لیتوانی و هلند از کشورهایی هستند که حمایت خود از عضویت اوکراین را اعلام کرده‌اند.

نظر نهایی درباره اعطای این عنوان به اوکراین و مولداوی در نشست آتی اتحادیه اروپا در بروکسل در ۲۳ و ۲۴ ژوئن (۲ و ۳ خرداد) اعلام خواهد شد. آغاز مذاکرات عضویت، به موافقت کامل همه اعضای این اتحادیه در جلسه آتی بستگی دارد.

پیوستن دانمارک به سیاست مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در توییتی دیگر نوشت: اطلاعیه رسمی پیوستن دانمارک به سیاست مشترک امنیتی و دفاعی ما را دریافت کردم.

به گفته بورل، این مسئله بر اتحاد، قدرت دفاعی و توانایی اقدام در قاره اروپا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نشست شورای انجمن اتحادیه اروپا و مصر

جوزپ بورل در توییتر نوشت: امروز در شورای انجمن اتحادیه اروپا و مصر با «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردم. در پنج سال آینده در سه اولویت اصلی شراکت خود، همکاری خواهیم کرد؛ اقتصاد پایدار، سیاست خارجه، و حقوق بشر و حاکمیت قانون.

او در توییتی مجزا نوشت: تمرکز ما بر اقتصادی پایدار، تقویت همکاری خود در مسائل سیاست خارجه و تضمین ثبات از طریق حمایت از حقوق بشر، حاکمیت قانون و همکاری در حوزه‌های امنیت و مهاجرت خواهد بود./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد