ینس: نگرانی‌های ترکیه را رفع می‌کنیم

کد خبر: 1151348

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم نگرانی‌های ترکیه در پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را رفع کنیم.

ینس: نگرانی‌های ترکیه را رفع می‌کنیم

به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: فنلاند و سوئد آمادگی خود را برای رفع نگرانی های ترکیه اعلام کرده اند. ما هم تلاش می‌ کنیم نگرانی‌ های ترکیه در پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را رفع کنیم.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص گفت: آنکارا به دلیل موقعیت جغرافیایی به ویژه اشراف بر دریای سیاه در جنگ در اوکراین متحد مهمی است. با مقامات 3 کشور در بروکسل برای رسیدگی به نگرانی‌ های ترکیه در مورد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو دیدار خواهم کرد. ترکیه متحد مهمی است و می دانیم که بیش از هر کشور دیگری در ناتو متحمل حملات تروریستی بوده است.

وی در این ارتباط اضافه کرد: ما حضور خود را در شرق کشورهای عضو ناتو (هم مرز با روسیه) را با پیش بینی هرگونه محاسبات اشتباه مسکو تقویت کرده ایم.

«ینس استولتنبرگ» ادعا کرد: تحریم های اعمال شده علیه روسیه سنگین و بی سابقه هستند! رئیس جمهور پوتین با دستکم گرفتن مردم و ارتش اوکراین، یک اشتباه راهبردی مرتکب شد! همه جنگ‌ ها باید در نقطه‌ ای از میز مذاکره پایان یابد.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: ما مراقب روسیه، رزمایش ها و اظهاراتش در مورد استفاده از سلاح هسته‌ ای هستیم.

در همین رابطه، «استولتنبرگ» پیشتر هم گفته بود: به دنبال بررسی نگرانی های ترکیه (درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو) هستیم. اختلافات در داخل ائتلاف (ناتو) طبیعی است و ما به دنبال یافتن راه حلی برای آنها هستیم جنگ ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و ما باید برای آن آماده شویم.

گفتنی است که پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آنها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد