هدف عراقچی از سفرهای منطقه‌ای چیست؟

کد خبر: 1321981

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی هدف وزیر امور خارجه از سفرها و دیدارهای منطقه‌ای او که در حال انجام است را تشریح کرد.

هدف عراقچی از سفرهای منطقه‌ای چیست؟

عباس گلرو امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تلاش برای ایجاد صلح و آتش‌بس در لبنان و غزه و نیز جلوگیری از افزایش تنش در منطقه مهم‌ترین اهداف سفر وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه است.

وی افزود: امروز "تنش‌زدایی" راهبرد نخست جمهوری اسلامی ایران در کنار مواضع محکم کشوران در قبال اوضاع فعلی است و به همین دلیل شاهد سفر دیپلماتیک وزیر امور خارجه و مقامات کشورمان به لبنان، سوریه، عربستان سعودی، اردن، مصر، عمان و مجامع بین‌المللی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحرکات منطقه‌ای از سوی وزارت امور خارجه مورد حمایت این کمیسیون نیز بوده است، به همراهی خود با سید عباس عراقچی در سفر دیپلماتیک به بیروت و دمشق اشاره و تصریح کرد: مواضع وزیر امور خارجه در این سفر بسیار محکم و مقتدرانه بود.

گلرو با بیان اینکه سفر عراقچی به  لبنان از نظر امنیتی با توجه به شرایط موجود بسیار پرچالش بود عنوان کرد: اما با توجه به اینکه به این نتیجه رسیده بودیم که تحرکات و دیدارهای منطقه‌ای را انجام دهیم، این سفر انجام شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار مواضع قاطعانه و محکم خود در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، در راستای تنش‌زدایی در منطقه پیش رفته است، تصریح کرد: این مهم در سفرهای این روزهای وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه که در حال انجام است نیز پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دیپلماسی پارلمانی توسعه‌ حداکثری روابط با پارلمان‌های دنیا، تامین منافع ملی و تحکیم امنیت ملی مورد تاکید و پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی در قبال رخدادهای اخیر تصریح کرد: مجلس در آستانه تصمیمات مهم به‌ویژه در حوزه هسته‌ای است.

گلرو با اشاره به مهم‌ترین رویکردهای مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده، افزود: برخی اصلاحات در "قانون راهبردی لغو تحریم‌ها" از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال خواهد شد.

وی اتفاقات یک سال و به ویژه هفته‌های اخیر به‌ویژه شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را تلخ و ناگوار خواند و تصریح کرد: اما امروز افکار عمومی عربی، جمهوری اسلامی ایران را تحسین و تمجید کرده و از بی‌عملی کشورهای عربی به شدت انتقاد دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن ارائه تحلیلی درباره وضعیت رژیم غاصب صهیونیستی در شرایط کنونی عنوان  کرد: امروز و با اقدامات حزب‌الله لبنان، افکار عمومی رژیم صهیونیستی موافق استمرار جنگ نبوده و به‌دنبال مهاجرت از سرزمین های اشغالی است.

گلرو افکار عمومی رژیم صهیونیستی را در شرایط فعلی و با توجه به ضربه‌های اخیر حزب‌الله لبنان به این رژیم، به ضرر نتانیاهو ارزیابی و تصریح کرد: امروز دیگر فضای داخلی این رژیم غاصب و افکار عمومی آن معتقد به تداوم جنگ نیست.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد