یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز یارانه نقدی 6 میلیونی برای مردم | سورپرایز بزرگ دولت در راه است

کد خبر: 1261620

خبر مهمی از سوی مجلس در خصوص احتمال افزایش 3 میلیون تومانی یارانه نقدی خانوارها اعلام شد که جزئیات آن را با هم می خوانیم.

واریز یارانه نقدی 6 میلیونی برای مردم | سورپرایز بزرگ دولت در راه است

 خبرنگار شکیبا بقال زاده: رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1403 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد که محمد باقری نماینده بناب در مجلس در مخالفت با این لایحه، گفت: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با 40 درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی 24 درصد کاهش یافته است؛ این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است.

وی افزود: این یعنی تمام فشاری که بر تولید و اصناف در سال 1402 وارد شد، در سال آینده 40 درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند یعنی اگر در سال 1402، 60 میلیون تومان مالیات می‌داد سال آینده باید 100 میلیون تومان مالیات بدهد، یا اگر واحد تولیدی یک میلیارد تومان مالیات داده سال آینده باید یک میلیارد و 400 میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

نماینده بناب در مجلس با اشاره به افزایش پایه مالیاتی در بودجه سال 1403، ادامه داد: مجلس مصوب کرده که پایه‌های مالیاتی به چه میزان افزایش پیدا کند و این افزایش 40 درصدی که در بودجه 1403 آمده باید مشخص شود از کدام بخش گرفته خواهد شد.

باقری ادامه داد: 750 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است که مشخص نیست از کدام منابع تأمین خواهد شد؛ متأسفانه عدم شفاف‌سازی در این حوزه نگرانی‌هایی را به وجود آورده که مشخص نیست این 750 میلیارد تومان قرار است از کجا تأمین و در کجا هزینه شود و دولت باید به صورت مشخص منابع و مصارف را معلوم کند.

وی با اینکه نکته مهم بعدی کسری هدفمندی یارانه‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که منابع مشخص نباشد با کسری مواجه خواهیم شد و عملاً منجر به تعطیلی پروژه‌های عمرانی و تورم می‌شود.

باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با 300 هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم. با این حساب یک خانواده دو نفره باید مبلغ 6 میلیون تومان یارانه نقدی بگیرند.

خبر مهم درباره یارانه نقدی

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه از واریز یارانه کمک معیشتی آذرماه به حساب سرپرستان خانوار خبر داد.

حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: یارانه کمک معیشتی آذر مرحله ۱۵۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.

به گفته او، سرپرستان خانوار جزء دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزء دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

حسینی ادامه داد: سرپرستان خانواری که از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش یارانه نداریم، گفت: سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات را دریافت کرده‌اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد