رییس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس:

دانشجویان آمریکایی شعار حمایت از غزه و ایران سرمی دهند

کد خبر: 1287826

رییس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس اتحاد و تقویت روابط ایران و پاکستان را الگوی جدیدی برای کشورهای منطقه نامید و گفت:تفاهم‌نامه های اقتصادی و امنیتی ایران و پاکستان، اثبات بی‌ثمری تحریم‌هاست.

دانشجویان آمریکایی شعار حمایت از غزه و ایران سرمی دهند

رییس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس اتحاد و تقویت روابط ایران و پاکستان را الگوی جدیدی برای کشورهای منطقه نامید و گفت:تفاهم‌نامه های اقتصادی و امنیتی ایران و پاکستان، اثبات بی‌ثمری تحریم‌هاست.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: سفر رییس جمهور به کشور پاکستان بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در وعده صادق بسیار مهم و ارزشمند بود و در دیدارهای مردمی که رییس جمهور در شهرهای لاهور و کراچی با مردم داشتند، مردم پاکستان از اقدام جمهوری اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بسیار قدردانی کردند.

استقبال مردم پاکستان از آیت الله رئیسی بی نظیر بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انتخابات مجلس ملی پاکستان،‌ این سفر از نظر سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی و بالا بردن تراز تجاری دو کشور بسیار اهمیت داشت و در تمام شهرهایی که آیت الله رئیسی حاضر می شدند،‌ مردم به ویژه در شهرهای لاهور و کراچی استقبال بی نظیری از رییس جمهور انجام دادند تا حب و دوستی خود را به انقلاب اسلامی و مردم ایران نشان دهند و با شعارهای انقلابی هم جنایات صهیونیست ها را محکوم کرده و هم علاقه خود را به ایران اثبات کردند.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سفر رییس جمهور به اسلام آباد به عنوان پایتخت سیاسی و لاهور با جایگاه فرهنگی و کراچی در مقام پایتخت اقتصادی،‌ نشان دهنده تقویت روابط جمهوری اسلامی با پاکستان در این سه زمینه است، تصریح کرد: همچنین در خصوص امنیت مرزها، ایجادگذرگاه و بازارچه های مرزی، مذاکرات بسیار ارزشمندی بین طرفین صورت گرفت و توافقات مهمی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به توافق دو کشور برای تکمیل خط لوله گازی با نام صلح یادآور شد: این بخش نیز از برای دو کشور مسلمان با قرابت فرهنگی اهمیت ویژه ای دارد و هر دو کشور از تراز تجاری و اقتصادی بالای آن بهره مند خواهند شد.

ایران به حدبالایی در صادرات دانش فنی به سایر کشورها رسیده است

امیرآبادی فراهانی درباره سفر رییس جمهور به سریلانکا تصریح کرد: این سفر نشان داد که جمهوری اسلامی به حد بالای برای صادرات دانش فنی به کشورهایی نظیر سریلانکا رسیده است به نحوی که متخصصان ایرانی پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را در یکی از مناطق محروم سریلانکا در مدت زمان کوتاهی به اتمام رساندند که این پروژه هم برای مردم سریلانکا ارزشمند است و هم برای کشور آورده اقتصادی دارد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به جلسات مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا گفت: رییس جمهور سریلانکا هم در صحبت های خود جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کنسولی ایران در سوریه را محکوم کرده و از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی که در پاسخ به این جنایات انجام شد،‌ حمایت کرد که نشان می دهد این دو کشور در بسیاری از مسائل اشتراکات مهمی دارند.

ایران به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اعتبار و عزت بالایی بین جوانان مسلمان و غیر مسلمان برخوردار است

وی درباره اینکه سفر رییس جمهور به سریلانکا چه پیامی برای کشورهای آسیایی دارد و دیپلماسی ایران را در چه موقعیتی قرار خواهد داد،‌ عنوان کرد: به رغم اینکه که کشورهای معاند نظام اسلامی، ایران هراسی را توسعه می دهند، ولی جمهوری اسلامی در بین جوانان و مردم سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اعتبار و عزت بالایی برخوردار است.

دانشجویان آمریکایی شعار حمایت از غزه و ایران سرمی دهند

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: به عنوان نمونه جوانان دانشجوی آمریکایی در ایالات متحده، شعار حمایت از ایران و غزه سر می دهند به نحوی که سران حاکم آمریکا نگران این اتفاق هستند و نتانیاهو این دانشجویان را به یهودستیزی متهم کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سفرهای رییس جمهور در دولت سیزدهم اهداف نظام اسلامی را در منطقه و آسیا بسط می دهد،‌ گفت: این رفت و آمدهای به سود کشورهای منطقه است و کشور پاکستان تنها کشور مسلمان اتمی دنیا است و ارتش بسیار قوی دارد و به جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستند تا آنجا که سرود ملی کشور پاکستان به زبان فارسی خوانده می شود.

وی تصریح کرد: کشورهای مسلمان منطقه هم از روابط حسنه کشورهای قدرتمندی نظیر ایران و پاکستان خرسند هستند و اتحاد این دو کشور، روابط سایر کشورهای منطقه و مسلمان را با هر دو کشور ایران و پاکستان تقویت خواهد کرد و در حقیقت رییس جمهور این روابط را به الگوی جدید منطقه بدل کرد.

رسیدن به تراز تجاری ۱۰ میلیون دلاری برای ایران و پاکستان هدفگذاری شده است

امیرآبادی فراهانی درباره اینکه تفاهم نامه های مهم اقتصادی، امنیتی، سیاسی و تجاری که بین دو کشور ایران و پاکستان منعقد شد، چه ثمراتی خواهد داشت، عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تراز تجاری دو کشور ۱.۶ میلیون دلار بود و اکنون به ۲.۷ میلیون دلار رسیده است و انتظار می رود پس از سفر رییس جمهور به پاکستان این تراز تا دو سال آینده به ۱۰ میلیون دلار برسد. چراکه مجموع جمعیت ایران و پاکستان نزدیک به ۳۵۰ میلیون نفر بوده و ظرفیت افزایش تراز تجاری بیش از ۱۰ میلیون دلار هم وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تفاهم نامه هایی که بین دو کشور برای واردات و صادرات محصولات مورد نیاز منعقد شد، عنوان کرد: این تفاهم نامه ها توسط بسیاری از وزرای دولت از جمله وزرای نفت، دادگستری، دفاع، کشور، خارجه، کشاورزی، راه و شهرسازی و اقتصادی ‌منعقد شد که گویای این حقیقت است که به رغم تحریم های آمریکا، امکان عبور از آنها با بهره بردن از تقویت روابط با همسایگان وجود دارد که خوشبختانه دولت سیزدهم به بهترین شکلی از ابتدای فعالیت خود این سیاست را اجرایی کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به فعال شدن اتاق های بازرگانی تهران و کراچی خاطرنشان کرد: در دیداری که رییس جمهور با بازرگانان کراچی پاکستان انجام دادند،‌ مقرر شد بخشی از فعالیت های اقتصادی دو کشور به صورت تهاتر انجام شود و بازرگانان کراچی هم از اجرای توافقات دو دولت در بخش خصوصی استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید سوم اردیبهشت ماه به اسلام آباد سفر کرد و با مقامات این کشور از جمله آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین رییس جمهور در سفر به سریلانکا، آیت‌الله رئیسی پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، افتتاح کرد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها