رئیس اسبق سیا: حمله ایران به اسرائیل بسیار مهم بود

کد خبر: 1285597

رئیس پیشین سیا و فرمانده اسبق سنتکام دیوید پترائوس می‌گوید که به نفع واشنگتن و تل‌آویو است که تنش‌ها بر سر حمله ایران به اسرائیل پایان یابد.

رئیس اسبق سیا: حمله ایران به اسرائیل بسیار مهم بود

«به نفع همه است که تنش در منطقه را متوقف کنند» این اظهارات ژنرال 71 ساله شناخته شده آمریکایی درباره حمله ایران به اسرائیل است.پترائوس که از سال 2011 تا 2012 مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود و از 2008 تا 2010 رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بود، در مصاحبه با شبکه سی ان ان، حمله تنبیهی ایران به اسرائیل را یک مساله «بسیار مهم» خواند.

بامداد یکشنبه بیست و ششم فروردین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی به مناطق مختلف فلسطین اشغالی در پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.پترائوس ادعا کرد که «به نظر من اسرائیل باید در پاسخ (به حمله ایران)، اقدامی انجام دهد».

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید که آمریکا خواهان آن است که پاسخ اسرائیل، «تا حد ممکن محدود باشد. موضوع اصلی اینجا علاوه بر امنیت اسرائیل، آزادی دریانوردی از خلیج (فارس) یا انتقال نفت و گاز برای بخش اعظم اقتصاد جهانی است».او معتقد است که این موضوع، «بزرگ ترین مساله است و من فکر نمی‌کنم که ایران بخواهد در این روند اختلال ایجاد شود چرا که خودشان 1.6 یا 1.7 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کنند. در ذهن داشته باشید که همین حالا نفت خام برنت بالای 90 دلار در هر بشکه است و اگر موضوعی در روند آزادی دریانوردی اخلال ایجاد کند، بهای آن به شدت بالا خواهد رفت».از نظر رئیس اسبق سنتکام، «به نفع همه است که تشدید تنش را متوقف کنند اما باید ببینیم اسرائیل در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد. مجموعه‌ای از اقدامات وجود دارد که آنها می‌توانند انجام دهند که همه آنها ضرورتا علنی نیست و می‌توانند اقدامات مخفیانه انجام دهند، حملات نامتقارن، سایبری و از این دست».

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها