سامانه یکپارچه خودرو برقی کلید خورد | متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی عجله کنند |همه‌چیز درباره حساب وکالتی

کد خبر: 1291881

سامانه یکپارچه خودرو برقی سومین بستر مشابه بعد از سامانه خودرو‌های داخلی و وارداتی است.

 سامانه یکپارچه خودرو برقی کلید خورد | متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی عجله کنند |همه‌چیز درباره حساب وکالتی

متقاضیان خودرو برقی می‌توانند از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا شنبه پنجم خرداد اقدامات لازم برای ثبت‌نام و خرید محصولات برقی را انجام بدهند. افتتاح حساب وکالتی و مسدود کردن ۱۰۰ میلیون پول در حسابی به‌نام خودرو برقی مهمترین اقدامات لازم برای خرید خودرو‌های برقی است و نهایتا بعد از ارسال دعوتنامه از سوی شرکت‌واردکننده، مراحل بعدی خرید خودرو‌های برقی آغاز می‌شود.

سامانه یکپارچه خودرو برقی کلید خورد

سامانه یکپارچه خودرو برقی راه‌اندازی شد. براساس اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودرو، به‌خاطر عرضه و فروش خودرو‌های برقی سامانه جدیدی به آدرس https://evauto.ir ایجاد شده تا متقاضیان خرید خودرو برقی از طریق این بستر برای شرکت در طرح‌های پیش‌رو اقدام کنند.

سامانه یکپارچه خودرو برقی البته در همان ساعات ابتدایی آغاز به‌کار، از دسترس خارج شد، اما اولین اطلاعیه این سامانه در همان صفحه اول بارگذاری شده است. در اطلاعیه شماره یک سامانه یکپارچه خودرو برقی آمده، به‌اطلاع کلیه متقاضیان محترم می‌رساند از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه پنجم خرداد متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی انتخاب نمایند.

سامانه یکپارچه خودرو برقی به‌این ترتیب سومین بستر مشابه در ماه‌های اخیر است. اولین‌بار برای فروش و عرضه محصولات داخلی، چنین سامانه‌ای ایجاد شد و بعدا نوبت به سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی رسید. مورد دوم همچنان پابرجاست، اما طبق صحبت‌های مسئولان وزارت صمت باید با سامانه یکپارچه خودرو‌های داخلی خداحافظی کنیم و از این به‌بعد مسئولیت فروش محصولات سایپا، ایرانخودرو و مونتاژکاران با خود آنهاست.

شرایط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو برقی

سامانه یکپارچه خودرو برقی در قدم اول از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با سروشکل رسمی آغاز به‌کار می‌کند و پذیرای متقاضیان است. این مرحله تا روز آخرین ساعات روز پنجم خرداد امسال ادامه دارد، اما متقاضیان خرید خودرو برقی قبل از هر چیزی باید برای افتتاح حساب وکالتی دست به کار شوند.

شرایط ثبت‌نام خودرو برقی به این شکل است که متقاضیان باید از تاریخ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت امسال تا ساعت یک ظهر روز چهارشنبه دوم خرداد یکی از حساب‌های خودشان را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه، به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) مسدود نمایند.

ثبت‌نام خودرو برقی در قدم بعدی با مراجعه خود متقاضی به سامانه عرضه خودرو‌های واردتی و انتخاب محصول مورد نظر از سبد محصولات عرضه شده، طی می‌شود. پس از پایان ثبت‌نام، اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنند‌ها در حضور نهاد‌های نظارتی انجام می‌شود و آنوقت اطلاعات متقاضیان برای شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی ارسال خواهد شد.

ثبت‌نام خودرو برقی در مرحله آخر نیز به‌شکلی است که عرضه‌کنندگان خودرو برای ارسال دعوتنامه بابت عقد قرارداد با خریداران پا پیش می‌گذارند و نهایتا مرحله واریز وجه خودرو، انجام خواهد شد. بعد ارسال دعوتنامه برای مشتریان توسط عرضه‌کننده، مشتری نهایتا پنج روز برای واریز وجه به حساب شرکت‌کننده فرصت دارد و واریزنکردن وجه در هر یک از مراحلی که مرور کردیم، به‌معنی انصراف از طرح بوده و متقاضی به طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودرو‌های وارداتی کنار گذاشته می‌شود.

بیشتر بدانید| ثبت‌نام خودرو برقی به‌شکلی است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی باید تا زمان اعلام نتیجه قطعی در حساب متقاضی مسدود بماند. برداشت وجه از این حساب به معنی ابطال ثبت‌نام محسوب می‌شود. مهمتر از هم اینکه افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه، به‌منزله تخصیص خودرو نخواهد بود و تخصیص نهایی مطابق با میزان عرضه جلو خواهد رفت

خودرو‌های سامانه یکپارچه برقی

خودرو‌های سامانه یکپارچه برقی هنوز به شکل رسمی مشخص نشده است. با این حال همزمان با اولین طرح فروش خودرو‌های برقی که اواسط اردیبهشت امسال استارت خورد، سه خودروی برقی در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

لاماری‌ایما هیبریدی را آرین پارس موتور به کشور آورده است. همان شرکتی که مسئولیت عرضه نسخه بنزینی لاماری را از سال ۱۴۰۱ برعهده دارد و حالا برای اولین بار با نسخه هیبریدی لاماری‌ایما طرف هستیم.

هونگچی E-QM۵ یکی دیگر از اولین خط‌شکن‌های برقی در سامانه یکپارچه محسوب می‌شد که در دسته مدل‌های ۳۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد.

هوندا ENS۱ که در بازار جهانی تقریبا ۲۷ هزار دلار ارزش دارد، گزینه بعدی است. مدلی که قیمتش به‌شکل علی‌الحساب چیزی نزدیک یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. لونا هم خودرو برقی ایرانخودرو است. قیمت لونا نیز به شکل علی‌الحساب اعلام شد و خریداران خودرو برقی ایرانخودرو باید تا تعیین‌تکلیف نهایی، ۹۴۵ میلیون به حساب ایرانخودور واریز می‌کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها