امید نوبخت به اقلیت مجلس

کد خبر: 1291830

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه: مجلس می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشد.مسئولان باید از سازوکاری که مردم را برنجاند، پرهیز کنند

امید نوبخت به اقلیت مجلس

 کمتر از دو ماه بعد از انتخابات مجلس دوازدهم و در حالی که محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در این انتخابات در رشت شکست خورد و نتوانست به مجلس راه پیدا کند، وی در نشستی خبری با بیان این که حزبش در یک سال آینده فعال خواهد بود، گفت : نمایندگان اصلاح طلب و اعتدالی به جای معامله با گروه های دیگر در مجلس به دنبال بیان مسائل مردم باشند تا مردم هم با امیدوارشدن به نتیجه انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری 1404 شرکت کنند .به گزارش خراسان محمدباقر نوبخت در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به برنامه مصوب اعتدال و توسعه برای سال آینده، اظهار کرد: در اجلاسیه اخیر حزب، نگرانی جدی نسبت‌ به مسائل اقتصادی، اجتماعی اعلام شد و راه حلی هم ارائه شد. نگرانی ما در حزب عمدتا معطوف به اطلاعاتی است که در برخی گزارش‌های رسمی دولت بیان شده و حتی مسئولان دولتی آن ها را مطالعه هم نمی کنند .

خیابان و انفعال راه حل نیست

نوبخت درباره میزان تاثیرگذاری نامه اخیر روحانی به شورای نگهبان ابراز عقیده کرد: این نامه مستدل، متقن و براساس اصول قانون اساسی و پاسخ به افکار عمومی است ولی این که شورای نگهبان چقدر آن را بپذیرد، بحث دیگری است. رجل سیاسی منفعل نباید داشته باشیم و کسی که عشق مردم را دارد، باید تا آخرین نفس اقدام کند و موارد مورد نقد را برطرف کند. باید از روش های مدنی استفاده شود و اعتدال و توسعه و آقای روحانی  از کنش های مدنی استفاده می‌کنند.وی درباره تاثیر افزایش درآمدهای نفتی بر شرایط کشور تصریح کرد: وقتی درآمد ارزی ۷.۵ میلیارد دلاری سال ۹۸ به ۳۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می کند، باید انتظار بهبود شرایط را داشت ولی مدیران دولت سیزدهم را درک می‌کنم. تا تحریم وجود داشته باشد، حداکثر می‌توان شرایط موجود را حفظ کرد. ما این را به صراحت گفتیم.

برنامه حزب اعتدال و توسعه برای 1404

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره برنامه‌های این حزب برای انتخابات سال آینده، گفت: این حزب خود را موظف می‌داند در بهبود شرایط کشور نقش موثری ایفا کند. این نقش می‌تواند با افزایش شاخص نماد جمهوریت یعنی افزایش مشارکت مردم در انتخابات رخ دهد و حزب دنبال تکمیل کادرسازی خود است. مصمم هستیم دفاتر خود در تمام استان‌ها را فعال کنیم. برای انتخابات آینده خود را آماده می‌کنیم و چهره‌های مقبول و رجل سیاسی را معرفی می‌کنیم. دفتر سیاسی ما فعال است و سفرهای استانی به دفاتر خود داریم. ما در یک سال آینده فعال خواهیم بود.مجلس هم می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشد.نوبخت یادآور شد: حجم اوراق منتشرشده یکی از اقدامات دولت نسبت به عملکرد دولت گذشته بود که بدهی برای دولت به وجود می‌آید و نشان می‌دهد طی هشت سال در دولت یازدهم و دوازدهم این رقم ۳۱۴ هزار میلیارد تومان بود و در دولت سیزدهم ۷۵۲ هزار میلیارد تومان است. میزان بدهی که دولت سیزدهم برای دولت چهاردهم باقی خواهد گذاشت، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.وی تصریح کرد: با توجه به شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی، از نظر حزب اعتدال و توسعه راه حل این موضوع اعتراضات خیابانی و تصمیم‌گیری منفعلانه انتخاباتی نیست. دبیرکل حزب اعتدال و توسعه افزود: روش‌های گذشته مانند گشت ارشاد که مناسب نیست می‌تواند باعث افزایش نارضایتی شود. فردی مانند آقای زیباکلام با صراحت نظر خود را اعلام می‌کند جای این فرد زندان نیست بلکه گذاشتن کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برای این است که ظرفیت نقد و نقدپذیری افزایش پیدا کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح نور و بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها گفت: این روش در کشور تجربه شده است و نتایج ناموفقی هم داشت. نه نافع است و نه رافع مشکلی که وجود دارد بلکه مضر است و جلوه خوبی هم از تمدن اسلامی ایرانی در جهان نشان نخواهد داد.مسئولان باید از سازوکاری که مردم را برنجاند، پرهیز کنند.

ماجرای انتخابات در رشت

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره عدم رای آوری در انتخابات مجلس از حوزه رشت گفت: بنده از قبل از انتخابات در تمام نظرسنجی های آن منطقه در صدر قرار داشتم و حتی تا ساعت ۱۸ هم چون انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شد بنده پیشتاز بودم ولی خب نتیجه طور دیگری رقم خورد و بنده به نتیجه انتخابات احترام می گذارم.وی افزود: نکته دیگری هم که در این باره باید گفت مشارکت ۲۰ درصدی مردم در رشت بود که این موضوع که اکثریت مردم در انتخابات رشت شرکت نکردند مزید بر علت شد و باعث شد بنده رای نیاورم.

خراسان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها