واکنش دستیار رئیس جمهور به ماجرای درمانگاه قم/بابت دوقطبی خیلی متاسفم

کد خبر: 1279798

حجاب بان ها در استخدام دولت نیستند. فیلترینگ با روح بشر در تضاد است. برخی استادان به دانشگاه برگشتند

واکنش دستیار رئیس جمهور به ماجرای درمانگاه قم/بابت دوقطبی خیلی متاسفم

 چند ساعت پس از انتشار ویدئویی از یک حادثه تلخ در درمانگاهی در قم و دعوای یک شهروند خانم با یک روحانی جوان که فضای مجازی را متاثر از خودش کرده ، «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در نشست خبری خود به این حادثه واکنش نشان داد و تصریح کرد: اولا فیلم کامل نیامده بود و من هم قسمت ناقص را دیدم ولی باید یک کلیتی را بگویم و متاسفم از این دو قطبی ‌که ایجاد شده و این بسیار بد است که ما مردم خشونت کلامی با یکدیگر داریم و این مواجهات خیلی نازیبایی است که صورت می‌گیرد اما کلیت بسیار بد است که دو طرف با هم با خشونت حرف می‌زدند. بر اساس منطق و مبنا می‌خواهیم با یکدیگر حرف بزنیم،  بر مبنای عقلانی، شرعی، اخلاقی و حقوقی باید طرفین را ببینیم و نباید به یک طرف غش کنیم. حتما شرایط آن مادر را ما خانم‌ها بیشتر درک می‌کنیم و یک مقداری شاید مواجهه و پرخاشگری ایشان توجیه داشته باشد. پاد ادامه داد: اما این که چه شده است، آن روحانی طلبه که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند چرا مثلا عکس و فیلم می‌گیرد و چطور مواجهه‌ای داشته که آن مرجعیت خودش را از دست داده است و پرخاشگری دارد، این‌ها نیاز به آسیب شناسی دارد. قطعا من به مواجهه دو طرف نقد دارم و تلاش دارم گفت‌وگوها را به سمت آرامش و منطق ببرم. باید بنشینیم و با یکدیگر حرف بزنیم، بالاخره مردمی هستیم که نه یک روزه باحجاب شدیم و نه یک روزه بی‌حجاب شدیم و این را باید بپذیریم. مردمی هستیم که حرف مشترک داریم. امر به معروف و نهی از منکر ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد. به نظر می‌رسد برای شیوه مواجهه باید بیشتر فکر کنیم. نکات مهم این نشست خبری 70دقیقه ای را در ادامه می خوانید.

سکوت دبیرشورای عالی فضای مجازی درباره فیلترینگ

* در نامه ای هم به دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار  تشریح نتیجه دستور رئیس جمهوری درباره «بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی»  شدم اما تاکنون جوابی دریافت نشده است. در این خصوص نامه‌ای به رئیس جمهور دادم که باید این مهم تعیین تکلیف شود. بازدیدی از موزه شهید بهشتی داشتم و به رئیس جمهور نامه زدم چرا سایت شهید بهشتی فیلتر است و ایشان هم دستور ویژه دادند.

* به آزادی و حقوق شهروندی تاکید دارم و شاید در  حدود ۱۰۰ نامه با دستگاه‌های مختلف مکاتبه داشته‌ام. در پیگیری حقوق مردم نمی‌توانیم بدون پیش‌زمینه و به صورت چریکی اقدام کنیم، اما جاهایی هم که لازم بوده است بی‌محابا حضور یافتم و مسائل را پیگیری کردم.

برخی استادان اخراج شده به دانشگاه بازگشتند

* در بحث مشهور اخراج استادان لازم دانستم ورود کنم، با برخی از استادان دیدار و از بعضی خواهش کردم تشریف بیاورند. توییتی هم زدم که اگر استادانی مدعی اخراج هستند اطلاع بدهند و مستنداتی بدهند. تعداد زیادی از اساتید به من پیغام دادند اما مستنداتی ارائه نشد. لذا نامه‌ای به وزیر علوم و بهداشت زدم که تعداد زیادی از اساتید به کار بازگشتند و تعداد دیگری هم در دست اقدام است.

انتقاد از تاخیر در تصویب لایحه امنیت زنان

* درخصوص لایحه امنیت زنان به مجلس نامه زدم تا تعیین تکلیف شود و گفتم اگر برای لایحه حجاب این امکان وجود دارد که به سرعت تصویب شود باید برای لایحه امنیت زنان که اتفاقا با رویکرد جمهوری اسلامی و اسلام عزیز در مورد کرامت بانوان و صیانت از زنان هم تناسب خیلی زیادی دارد، این امکان وجود داشته باشد که البته پاسخ مکتوب نگرفتم. آقای قالیباف بعد از سخنان رهبری گفتند آن را به صحن می‌آورند که هنوز نیاوردند و نمی‌دانم به عمر این مجلس می‌رسد یا خیر.

زیست عفیفانه و برخورد فرهنگی در حوزه حجاب

* بنده در بحث حجاب  قائل به یک نگاه فرهنگی و تربیتی  در کنار قانون هستم لذا یک بسته زیست عفیفانه آماده کردیم، البته خیلی وقت است که من دنبال جلسه‌ای با آموزش و پرورش هستم که هنوز به ما افتخار ندادند.

حجاب بان ها در استخدام دولت نیستند

* من می‌دانم حجاب بان ها در استخدام دولت نیستند و دولت به حجاب‌بان پول نمی‌دهد، ما باید ببینیم چه مرجعی است.  من می گویم مراقبت‌های اجتماعی باید به صورت امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

با الهه محمدی و نیلوفر حامدی در زندان ملاقات داشتم

*در رصدی که کردم و کار مطالعاتی که انجام دادیم گلایه‌هایی را که اصحاب رسانه داشتند، بررسی کردیم، آن ها معتقد بودند که حق‌شان تضییع می‌شود، ما معتقدیم باید قانون مطبوعات ارتقا پیدا کند و حمایتی شود که آن هم با حضور خود اصحاب رسانه صورت گیرد.

* طی بررسی‌ها در کمیته ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ به زندان اوین رفتم حتی با خانم محمدی و خانم حامدی هم دیدار کردم. در برنامه صف اول هم گفتم خبرنگاری که در میدان حضور دارد و گزارشی تهیه می‌کند، باید حمایت شود.

*به عنوان عضو کمیته ملی بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، با خانواده‌هایی که فرزندان خود را در این ناآرامی‌ها از دست داده بودند، گفت‌وگوهایی داشتم. قرار است دکتر مظفر در نشستی نتیجه را اعلام کنند و گزارشی را خدمت آقای رئیس جمهور فرستادیم. من سفرهای استانی در این خصوص داشتم، حتی با کسانی که فرزندی در ناآرامی‌ها داشتند اما دل‌شان با نظام بود دیدار کردیم، در این میان حتی شهروندان عادی هم آسیب دیدند که خسارت‌هایی پرداخت شد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها